na een kleine week in m’n nieuwe dame gereden te mogen hebben een paar kleine dingetjes die ik graag aan jullie wil voorleggen…
de electr. ramen voor gaan snel naar beneden maar traaaaaag omhoog,
bij het starten heeft mevrouw een spook. of ze start na het gloeien perfectemundo in één keer of ze doet niks, geen ronddraaiende startmotor; niks. stroom valt uit. de radio is z’n voorkeurzenders kwijt etc.. ik had al met Serge gekeken en wellicht is het het einde van de startmotor.
de peilstok van de motorolie past op geen enkele manier helemaal IN z’n huis. d.w.z. dat er een ruimte vrijblijft van +/- 1 centimeter.
hoort dat zo of zou er een andere peilstok in zitten?
mocht dat zo zijn kan ik natuurlijk nooit mooi peilen!
het peildingetje van de LHM blijft hangen.
op de hoogste stand het peil aflezen lukt dus niet…
is er een tip om dat schoon te maken, lees los te krijgen?
verder kan ik slechts zeggen dat ik erg erg blij ben met deze mooie dame. een foto plaatsen via webspace heb ik geprobeerd maar ik ben daar geen held in…
vooral de sirene die er nog inzit (orgineel belgische federale sirene)
is geweldig. werkt erg goed als fietsers bijvoorbeeld niet aan de kant gaan
ex CX ambulance Heuliez, XM Service break Ambiance, C15D Grand Volume, diverse BX, 2CV, Peugeots en R4, Xsara 2.0 HDi break en Berlingo “kruiwagen”
Momenteel Volvo V70 en een Punto

Totaal aantal Berichten: 1501
- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
Re: kleine probleempjes CX, tips gezocht
hugo schreef:
bij het starten heeft mevrouw een spook. of ze start na het gloeien perfectemundo in één keer of ze doet niks, geen ronddraaiende startmotor; niks. stroom valt uit. de radio is z’n voorkeurzenders kwijt etc.. ik had al met Serge gekeken en wellicht is het het einde van de startmotor.
Controleer eerst eens of je accupolen wel goed vastzitten, en of de kabels nog wel goed vastzitten in de accuklemmen. Als hier ruimte op zit krijg je een enorme overgangsweerstand die voor bovenstaande symptomen kan zorgen. Als je een rotte startmotor hebt raak je namelijk je voorkeuzezenders niet kwijt…
Gr Martijn
Re: kleine probleempjes CX, tips gezocht
Martijn de Ruijter schreef:hugo schreef:
Controleer eerst eens of je accupolen wel goed vastzitten, en of de kabels nog wel goed vastzitten in de accuklemmen. Als hier ruimte op zit krijg je een enorme overgangsweerstand die voor bovenstaande symptomen kan zorgen. Als je een rotte startmotor hebt raak je namelijk je voorkeuzezenders niet kwijt…
Gr Martijn
dat zou wel erg fijn zijn als dat alles is.
ga morgen eens kijken.
dank voor de tip!
ex CX ambulance Heuliez, XM Service break Ambiance, C15D Grand Volume, diverse BX, 2CV, Peugeots en R4, Xsara 2.0 HDi break en Berlingo “kruiwagen”
en ik wil foto’s zien
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl
[img=http://img141.imageshack.us/img141/9363/dsc00199yz1.th.jpg]
nou, hehe…
eindelijk gelukt,
nou nog leren hoe de foto meteen op het forum te zien is ipv een link
Coole bak man!
Zo’n ambulance is toch wel een mooi ding, hoewel Witje er niet echt voor onder doet natuurlijk…
Maar voor rechtstreekse foto’s zul je je eigen webspace moeten hebben, of zoals in ons geval een eigen domein.
Witje bij aanschaf:
2Black schreef:Coole bak man!
Zo’n ambulance is toch wel een mooi ding, hoewel Witje er niet echt voor onder doet natuurlijk…
![]()
Maar voor rechtstreekse foto’s zul je je eigen webspace moeten hebben, of zoals in ons geval een eigen domein.
Witje bij aanschaf:
hee, die auto heb ik ong. een jaar geleden op m’plaats zien staan!!
grappige striping.
hugo schreef:hee, die auto heb ik ong. een jaar geleden op m’plaats zien staan!!
grappige striping.
Dat kan Hugo, hebben Witje ergens in september/oktober vorig jaar gekocht.
Iedereen liet die auto staan vanwege de striping neem ik aan.
Onterecht, want is een uitstekend onderhouden auto, ookal hebben we d’r net flink laten lassen.
Grappige is dat iedereen je herkend met zo’n regenboogmobiel.

Totaal aantal Berichten: 4911
- C15 GV (Grand Volume)
2Black schreef:Iedereen liet die auto staan vanwege de striping neem ik aan.
Ik vond de striping geweldig…. Alleen de rekjes bovenop wat minder en tsja, ik liep een dag later tegen een limousine uit 1982 aan (die ik dus ook heb gekocht), anders had ik `m misschien wel gekocht, alleen jammer dat de motorkap nu niet meer origineel is (toch?).
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
25trd schreef:2Black schreef:Iedereen liet die auto staan vanwege de striping neem ik aan.
Ik vond de striping geweldig…. Alleen de rekjes bovenop wat minder en tsja, ik liep een dag later tegen een limousine uit 1982 aan (die ik dus ook heb gekocht), anders had ik `m misschien wel gekocht, alleen jammer dat de motorkap nu niet meer origineel is (toch?).
fftopic
Motorkap i.d.d. niet meer origineel , waren vergeten ‘m goed dicht te doen….. en boem!!!
Vanwege de aanpassingen aan o.a. die motorkap zat er geen veiligheidsvergrendeling meer op .
We hebben nog wel de Mercedes-gasveren onder de motorkap zitten die er “origineel” opzaten.
han jansen schreef:Hoi
de ramen, dat is normaal.
Het elektrisch is bijna zeker de accu aansluiting of de aansluiting massa op het chassis.
De peilstok had me eerst ook verbaasd maardat hebben ze allemaal, goed dus.De Lhm moet je peilen met de wagen in de hoogste stand, zo zit er minder in het reservoir.
Ik hoop dat dit alles is, dat heb je mazzel, ciao Han.
dag Han,
bedankt voor je reactie; daar kan ik wat mee.
de electr. ramen baren me ook geen zorgen.
de massa/polen ga ik morgen uitchecken.
en best bizar van die peilstok;er kan zo het e.e.a. in de peilbuis lekken
maar als dat gangbaar is maak ik me geen zorgen.
wat betreft de LHM; ik weet dat ‘ie in de hoogste stand gepeild moet worden.
dat heb ik ook gedaan maar het afleesdingetje blijft in de hoogste stand staan. oftewel, dat ding zit, vermoed ik, vast.
dat is nog m’n enige ‘zorg’.
net nieuwe filters en olie gehaald.
morgen even alles verversen.
in de herfstvakantie ook distributie, klepjes, bollen bijvullen en LHM doorspoelen.
hopelijk blijft ‘ie dan weer een tijdje vrolijk doorrijden!!
grts,
Hugo
hugo schreef:
wat betreft de LHM; ik weet dat ‘ie in de hoogste stand gepeild moet worden.
dat heb ik ook gedaan maar het afleesdingetje blijft in de hoogste stand staan. oftewel, dat ding zit, vermoed ik, vast.
dat is nog m’n enige ‘zorg’.net nieuwe filters en olie gehaald.
morgen even alles verversen.
in de herfstvakantie ook distributie, klepjes, bollen bijvullen en LHM doorspoelen.
hopelijk blijft ‘ie dan weer een tijdje vrolijk doorrijden!!grts,
Hugo
Hugo,
bij mij werkt(e) het ‘afleesdingetje’ ook niet. Vorige eigenaar gaf me de tip om even het rubberdekseltje waar alle slangen uitkomen er af te halen, wijsvinger erin en dan moet je nagel in de olie hangen
Bijkomend voordeel is dat de auto niet in de hoogste stand hoeft te staan en dus niet gestart hoeft te worden.
Overigens is met de laatste keer ontluchten van de pneumatiek het afleesdingetje ook weer gaan werken.
groet,
Hugo
dag naam en autogenoot.
dank voor je tip.
ik ga het meteen uitproberen.
systeem doorspoelen staat voor de herfstvakantiee op het schema.
wie weet wordt het afleesdingetje dan ook weer wakker!!
vr. gr. Hugo