Totaal aantal Berichten: 7071
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Ik moet zeggen dat het heel fijn was ABS op de CX, en het was niet storingsgevoelig. Het inbouwen is een hele grote klus, maar wel te overzien volgens mij. Je moet er wel de nodige tijd voor uit trekken denk ik.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Ik had bij mijn gtit2 dat de ABS het af en toe niet deed, lampje bleef branden, remmen deden het dan wel gewoon. Volgens mij garage was een sensor bij 1 van de remmen niet goed meer. Garage heeft toen de computer uitgelezen en gevonden welke sensor niet meer goed was en die vervangen. Geen last meer van gehad sinds. Als er problemen zijn met ABS kan je er via de computer achterkomen waar het probleem zit.

Totaal aantal Berichten: 1745
- C1 Ambiance
- CX Gti
Je kunt de sensoren gewoon met een multimeter doormeten, ze moeten een bepaalde weerstand hebben. Ze zijn wel duur….
jeroenS2 schreef:dus het is gewoon mogelijk om het systeem uit te lezen…
Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”
Ik heb geen flauw idee hoe ze dat gedaan hebben. Tegen mij is gezegd dat ze de computer uitgelezen hebben. Ik denk dat dat de computer is die de motor regelt of de centrale computer, als die er is. Er is ergens een storingsmelding opgeslagen en die hebben ze opgeroepen, of uitgelezen..
Heb er na die tijd in ieder geval geen last meer van gehad..
Groetjes..
Ik heb nog wel wat werkende sensoren liggen,ook heb ik nog een break met werkende abs ,dus als je nog wat zoekt.
Gr Raymond
Het was een cx of niks
abs sensoren kan je eén voor een uitlezen met een universele garagetestkast. Sensorkabel loshalen en aansluiten op die kast, een draai aan het wiel en je zie op die kast een mooi diagram verschijnen. Of niets of een onderbroken diagram, dan is de sensor stuk…
Ff vergeten; de getande ring waarop de sensor meet moet natuurlijk ook schoon / geen tanden afgebroken/ aanwezig zijn