Totaal aantal Berichten: 2791
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
Hallo iedereen,
Eerst en vooral, ik ben hier nieuw in het CX gedeelte!
wat ik weten wou:
Zijn er hier mensen die ervaring hebben of mensen kennen met een CX op PPO, of weten of de motoren geen PPO haters zijn?
Het betreft de Turbo1 motor.
Van PPO ken ik genoeg(voorverwaring enzo) maar het is maar specifiek op de CX motor gericht dat ik weten wil dat deze het er goed op doet of niet…
alvast bedankt!
Ruben
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
als je met PPO een soort slaolie bedoeld, dan gaat dat uitstekend, een vriend van me die in mijn oude cx 2.5 trd t2 rijdt heeft ongeveer een jaar op slaolie gereden zonder problemen.

- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
PPO=puur plantaardige olie, idd slaolie en dergelijke
Ik verwacht wel dat het goed zou gaan aangezien het al een ouder concept is en die er weinig problemen mee hebben.
waarom zou je in je cx ppo willen dan kan je beter een andere wagen kopen dan een cx

- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
Ik heb nog geen CX hoor, en waarom zou ik dan best een andere auto kopen?? De C8 verbruikt bijna dubbel zo veel als een CX, rijdt moeilijker op PPO en is gewoon lelijk en oncomfortabel
Citroenbx schreef:Ik heb nog geen CX hoor, en waarom zou ik dan best een andere auto kopen?? De C8 verbruikt bijna dubbel zo veel als een CX, rijdt moeilijker op PPO en is gewoon lelijk en oncomfortabel
omdat ik van mening bent als je goedkoop wilt rijdrn dat cx geen optie is en hoeveel zou je nou totaal besparen koop dan een cx op lpg in plaats dan zo een cx te vern…en

- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
citroenc2 schreef:Citroenbx schreef:Ik heb nog geen CX hoor, en waarom zou ik dan best een andere auto kopen?? De C8 verbruikt bijna dubbel zo veel als een CX, rijdt moeilijker op PPO en is gewoon lelijk en oncomfortabel
omdat ik van mening bent als je goedkoop wilt rijdrn dat cx geen optie is en hoeveel zou je nou totaal besparen koop dan een cx op lpg in plaats dan zo een cx te vern…en
Daar heb je gelijk in, maar bij mij zou het ook geen “gewone” CX zijn.
En PPO is helemaal niet erger dan LPG hoor (en nog goedkoper )
ik heb weinig ervaring in cxen, heb er pas sinds kort een maar ik heb ze nog niet met Bosch pompen gezien; alleen Lucas en je weet waarschijnlijk dat de Lucas pompen PPO schuwen…
dus bijmengen kan altijd maar puur (zelfs met ombouwset) zou ik zonder Bosch (of een afgeleide daarvan) niet doen.
zie http://www.ppo.nu of www.fmso.de
ex CX ambulance Heuliez, XM Service break Ambiance, C15D Grand Volume, diverse BX, 2CV, Peugeots en R4, Xsara 2.0 HDi break en Berlingo “kruiwagen”
Momenteel Volvo V70 en een Punto

- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
dat vroeg ik me ook al af welke pompen er in zaten, als het enkel lucas is begin ik er niet aan… dan blijft het gewoon diesel
Citroenbx schreef:dat vroeg ik me ook al af welke pompen er in zaten, als het enkel lucas is begin ik er niet aan… dan blijft het gewoon diesel
ik zou ook met Lucas niet bang zijn voor PPO als je het maar niet te bont maakt.
bijmengen tot 30% lijkt me geen probleem
ex CX ambulance Heuliez, XM Service break Ambiance, C15D Grand Volume, diverse BX, 2CV, Peugeots en R4, Xsara 2.0 HDi break en Berlingo “kruiwagen”

- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
tuurlijk, maar of de PPO opslag/installatie,... dan rendeerd…
Toevallig ken ik iemand met een BX 19 TD die gewoon slaolie in de tank giet. Wel gemongen met diesel. Weet niet of het slecht is en hoeveel hij erbij doet en weet ook niet wat voor pomp die BX heeft. Wil het ook niet meer weten ook, denk ik. Maar heb nog niet gezien dat het ding brandstof begon te lekken. Wel LHM bij de veerretourslangen voor en achter. Maargoed. Dit is het CX-deel. Zou het niet weten met een CX, eerlijk gezegd. Zou ik na moeten vragen.
waarom zou je in je cx ppo willen dan kan je beter een andere wagen kopen dan een cx
Dan is er iig nog iets goedkoop aan de CX.
There’s always something going wrong, that’s the only guarantee.

- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
CX-power schreef:Maargoed. Dit is het CX-deel. Zou het niet weten met een CX, eerlijk gezegd. Zou ik na moeten vragen.
Daar gaat het em dus net over
Een BX met Bosch pomp doet het er goed op en zal het ook goed blijven doen mits juiste installatie…
CX-power schreef:waarom zou je in je cx ppo willen dan kan je beter een andere wagen kopen dan een cx
Dan is er iig nog iets goedkoop aan de CX.
Klopt
Daar gaat het em dus net over Rolling Eyes Wink
Goh, meent u dat nou
Daarom zei ik het ook, hehe
Maar PPO werkt toch altijd bij oude diesels? Als het bij de BX al werkt, waarom dan niet bij de CX?
There’s always something going wrong, that’s the only guarantee.
Mijn huidige TRD Turbo II rijd ik altijd op diesel maar de vorige eigenaar heeft daar altijd zonnebloemolie doorheen gemengd in een verhouding van 1 op 1. Dat is tot een jaar geleden gebeurd en de motor heeft er absoluut niet van geleden.
Ik denk dus dat het kan.
Citroenhugo schreef:Mijn huidige TRD Turbo II rijd ik altijd op diesel maar de vorige eigenaar heeft daar altijd zonnebloemolie doorheen gemengd in een verhouding van 1 op 1. Dat is tot een jaar geleden gebeurd en de motor heeft er absoluut niet van geleden.
Ik denk dus dat het kan.
dag Hugo, hier ook Hugo
heeft jouw CX een Lucas of een Bosch brandstofpomp?
de vorige eigenaar kan wel zonnebloemolie in de tank hebben gegooid en dat kan wel goed gegaan zijn maar als het een Lucas pomp is dan heeft ie wel slijtage ondervonden.
Lucas heeft rubbers die niet tegen dikke vloeistof kan (hoge viscositeit)
en Bosch kan dat beter hebben.
zie ook http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=914
nogmaals ppo en Lucas kan wel maar niet in zo’n hoge concentratie als je in met Bosch kan doen.