Totaal aantal Berichten: 994
- Saxo 1.6i SX automaat
Hallo, iedereen.
Ik ben op zoek naar een technische tekening van de Citroën CX Break.
Ooit waren ze vrij makkelijk op internet te vinden.
Heb er toen ook een gehad…
Kan iemand me daar nog aan helpen?
Alvast bedankt.
Wellicht kan je hier iets tussen vinden:
http://www.the-blueprints.com/index.php?blueprints/cars/citroen/
Schijt aan originaliteit.

Totaal aantal Berichten: 994
- Saxo 1.6i SX automaat
Lelijke Eend schreef:Wellicht kan je hier iets tussen vinden:
http://www.the-blueprints.com/index.php?blueprints/cars/citroen/
Ja!!
Bedankt voor de link.
Misschien een domme reactie, hoor. Maar als ik aan een blueprint denk, denk ik aan een tekening waarop te zien is hoe alles inelkaar steekt. Oké, een Haynes werkplaatshandboek heeft wel een goeie omschrijving met illustraties, maar niet een tekening waarop te zien is hoe en waar bijvoorbeeld de hydraulische leidingen langslopen. Maar die zijn weer moeilijk te vinden
There’s always something going wrong, that’s the only guarantee.
Die site die ik noemde heeft bij mijn weten de enige algemene site met de meeste blueprints/plaatjes/etc. op het hele internet. Dus specifieke sites van (bijvoorbeeld) een bepaald merk koelkast niet meegeteld.
Schijt aan originaliteit.
Een flinke tijd terug was ik ook al op zoek naar dergelijke tekeningen. Kwam toen ook bij een site die ook van die afmetingen had, maar dan niet alleen Citroën, maar bijna alle merken. Thuis heb ik wel een vraagbaak over de CX tot 1984 liggen, dus de afmetingen weet ik wel (niet uit het hoofd:P ). Heb een tijdje terug ook een deel van de files van dit forum gedownload. Later wilde ik de serie 2 ook, maar was het deel al afgesloten. Dus wie mij dat deel nog kan sturen, zou ik dankbaar zijn.
There’s always something going wrong, that’s the only guarantee.
DS Freak ,
Ik heb wel een technische tekening voor je .
Als je de technische tekening van de CX Break nog nodig hebt dan stuur maar een Pb-tje .
Groet ,
Mark
enjoy flying Citroën

Totaal aantal Berichten: 794
- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
Hallo,
Even een vraagje voor wat betreft die technische tekeningen, zijn dat tekeningen waarop precies te zien is hoe de binnenzijde van de carroserie gecontstrueerd is?
Ik heb namelijk dit weekend een CX uit frankrijk gehaald, en aangezien ik die klaar wil gaan maken voor het nederlandse weer (antiroesten dus) ben ik op zoek naar tekeningen van constructie van de carosserie zodat ik precies weet waar ik het anti-roest middel moet aanbrengen.
Groet Mike
Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?

Totaal aantal Berichten: 1745
- C1 Ambiance
- CX Gti
Daar kan ik je aan helpen, morgen heb ik wel tijd om het in te scannen. Ik zet het online, dan heeft iedereen er iets aan.
CEE-IKS schreef:Hallo,
Even een vraagje voor wat betreft die technische tekeningen, zijn dat tekeningen waarop precies te zien is hoe de binnenzijde van de carroserie gecontstrueerd is?
Ik heb namelijk dit weekend een CX uit frankrijk gehaald, en aangezien ik die klaar wil gaan maken voor het nederlandse weer (antiroesten dus) ben ik op zoek naar tekeningen van constructie van de carosserie zodat ik precies weet waar ik het anti-roest middel moet aanbrengen.
Groet Mike
Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”

- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
Nou dat is echt geweldig!
Kan ik dat eens mooi uitprinten en op m’n gemakkie bekijken waar precies alle vervelende hoekjes zitten die allemaal behandeld moeten worden!
Ik wacht met spanning af!
Groeten,
Mike

Totaal aantal Berichten: 1745
- C1 Ambiance
- CX Gti
U vraagt, wij draaien:-)
CEE-IKS schreef:Hallo,
Groet Mike
Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”

- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
Kijk dat zijn dus de tekeningen waar ik wat mee kan!
Heel erg bedankt!!
Komende week gaat ze naar iemand die verstand heeft van lassen èn CX’en dan worden een paar kleine plekjes bijgewerkt waarna ze 100% roestvrij is.
Daarna ga ik aan de slag met het aanbrengen van de nodige bescherming. Voor zover ik nu de keus gemaakt heb een combinatie van Mike Sanders vet en fluid film…...
Dan nog een koppeling vervangen en rijden maar!!!
Groeten Mike