cx verwarmingsmotor
CX Lover
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 105

Gepost: 16 augustus 2006 02:13 AM

Ik heb mijn dashboard opengehaald en kwam tot de ontdekking dat de stekker tussen motor en schakelaar loszat terug erop gedaan en je hoorde de motor gelijk draaien maar hij draait denk ik te ver door want hij begint op een gegeven moment te tikken omdat hij niet verder kan.
Ligt het dan aan de motor zelf of aan het mechanisme in de behuizing?
Ik ga de motor er morgen eens afhalen kijken of ik daar iets aan zie ofzo.

Groeten Tom

elke dag heb ik het voorrecht om te zweven in mijn eigen cx!

Profiel  

Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4695

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 16 augustus 2006 05:43 AM
  [ # 1 ]

Re: cx verwarmingsmotor

CX Lover schreef:

Ik heb mijn dashboard opengehaald en kwam tot de ontdekking dat de stekker tussen motor en schakelaar loszat terug erop gedaan en je hoorde de motor gelijk draaien maar hij draait denk ik te ver door want hij begint op een gegeven moment te tikken omdat hij niet verder kan.
Ligt het dan aan de motor zelf of aan het mechanisme in de behuizing?
Ik ga de motor er morgen eens afhalen kijken of ik daar iets aan zie ofzo.

Groeten Tom

zitten er op dat motortje geen eindeloopcontactjes?? die zouden ontregeld of defect kunnen zijn Wink

Profiel  

Apprentice
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 758

- 2CV 6
Gepost: 17 augustus 2006 12:00 AM
  [ # 2 ]

Die stekker lag waarschijnlijk los om van dat gekmakende getik af te komen…
Hieronder een oplossing:

Fixing the ‘clicking’ ventilation mechanism
One day switching the ‘windshield heating’ function off a loud clicking noise started to sound from within the lower right side of the dash. Having heard of this problem from others the problem was easy to solve: culprit is the motor driving a little gear that moves a flap in the heater box: the cogwheel can loose good contact with the gear.
Solution is to take out the glove box (undo two screws in the glovebox and two nuts at its sides. Proceed with taking the light out and disconnect it and then pull glovebox out), and remove the upholstering from the right side of the center console (just undo four screws).
The motor driving the gear is mounted by two screws. A piece of plastic a bit more to the front of the car is the third supporting point. Adding two layers of band-aid on the motor at the place where it touches the support reestablishes firm contact between motor and gear and all works fine again. One more easy fix!

Profiel  

CX Lover
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 105

Gepost: 17 augustus 2006 02:20 AM
  [ # 3 ]

Cx verwarming

Het is juist de andere kant. (toch bedankt voor de tip mocht dat motortje ooit kapot gaan Surprised ) Maar het is het motortje van de temperatuur! Die zit helemaal achteraan aan de bestuurderszijde. Maar als ik dus de verwarming op 30 graden zit gaat het motortje draaien om de kleppen open/dicht te doen. Maar als ik dat dus gedaan heb beweegt hij totaal niet maar als ik dan het klepje handmaitg omhoog doe dan schiet hij terug in het gareel en gaat ie wel mee omhoog dus denk dat er een aantal tandjes uitzijn! Maar ja ik ga eerst maar eens mijn roest verwijderen en behandelen en dan een keer heeeeel mijn dashboard eruit halen anders kun je er niet bij!

Groeten Tom

elke dag heb ik het voorrecht om te zweven in mijn eigen cx!

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook