Motorolie van mijn type II 2.2 TRS is bijna op.
Welke olie raden jullie aan?
Maakt het nog uit wat voor een olie erin zit?
Vergeef mij deze onbenullige vraag.
Groet,
Thijs.
in de regel word 15W40 genomen. al dan niet mineraal, half synthetisch dan wel vol synthetisch.
waneer je altijd minerale olie gebruikt hebt en de motor heeft al flink wat kilomters qachter de rug, is het niet aan te raden om op vol synthetisch te gaan rijden.
synthetische olie heeft de nare eigenschap om de motor helemaal schoon te maken waardoor je alle koool afzetting in je cylinders kwijt raakt, waardoor je weer compressie verlies krijgt.
een goede half synthetische olie van bijvoorbeeld kroon of (wat citroen graag ziet) total is altijd okee.
waneer hij overmatig olie gebruikt zou ik voor een goedkoper alternatief kiezen, dan krijgt hij zowiezo geen kans om versmeert te raken.
en enkel PURFLUX filters!!
Dank je wel! Ik heb er 15/40 Kroon olie in gegooid.
Groetjes,
Thijs.
Topic kan wat mij betreft op slot.
razor schreef:in de regel word 15W40 genomen. al dan niet mineraal, half synthetisch dan wel vol synthetisch.
waneer je altijd minerale olie gebruikt hebt en de motor heeft al flink wat kilomters qachter de rug, is het niet aan te raden om op vol synthetisch te gaan rijden.
synthetische olie heeft de nare eigenschap om de motor helemaal schoon te maken waardoor je alle koool afzetting in je cylinders kwijt raakt, waardoor je weer compressie verlies krijgt.een goede half synthetische olie van bijvoorbeeld kroon of (wat citroen graag ziet) total is altijd okee.
waneer hij overmatig olie gebruikt zou ik voor een goedkoper alternatief kiezen, dan krijgt hij zowiezo geen kans om versmeert te raken.
en enkel PURFLUX filters!!
waarom alleen PURFLUX filters?
beter dan FRAM o.i.d.?
ex CX ambulance Heuliez, XM Service break Ambiance, C15D Grand Volume, diverse BX, 2CV, Peugeots en R4, Xsara 2.0 HDi break en Berlingo “kruiwagen”
Momenteel Volvo V70 en een Punto
hugo schreef:
waarom alleen PURFLUX filters?
beter dan FRAM o.i.d.?
FRAM filters is als vloeken in de kerk..
xsara 1.6 16v break
ex- xm tct vsx
pourqoui pas? ops:
ex CX ambulance Heuliez, XM Service break Ambiance, C15D Grand Volume, diverse BX, 2CV, Peugeots en R4, Xsara 2.0 HDi break en Berlingo “kruiwagen”

Totaal aantal Berichten: 1745
- C1 Ambiance
- CX Gti
Ik ken iemand die ze allebei een keer heeft opengesneden en er zit wel degelijk verschil in! Gewoon Purflux gebruiken:-)
hugo schreef:pourqoui pas?
ops:
Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”
het is zelf’s zo dat een diesel van citroen gewoon niet lekker loopt op andere filters dan purflux, hierbij doel ik uiteraard op het dieselfilter.
ok;
dan weet ik dat voor een volgende keer
dank!