Ik heb mijn dashboard opengehaald en kwam tot de ontdekking dat de stekker tussen motor en schakelaar loszat terug erop gedaan en je hoorde de motor gelijk draaien maar hij draait denk ik te ver door want hij begint op een gegeven moment te tikken omdat hij niet verder kan.
Ligt het dan aan de motor zelf of aan het mechanisme in de behuizing?
Ik ga de motor er morgen eens afhalen kijken of ik daar iets aan zie ofzo.
Groeten Tom
elke dag heb ik het voorrecht om te zweven in mijn eigen cx!























Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Re: cx verwarmingsmotor
CX Lover schreef:Ik heb mijn dashboard opengehaald en kwam tot de ontdekking dat de stekker tussen motor en schakelaar loszat terug erop gedaan en je hoorde de motor gelijk draaien maar hij draait denk ik te ver door want hij begint op een gegeven moment te tikken omdat hij niet verder kan.
Ligt het dan aan de motor zelf of aan het mechanisme in de behuizing?
Ik ga de motor er morgen eens afhalen kijken of ik daar iets aan zie ofzo.Groeten Tom
zitten er op dat motortje geen eindeloopcontactjes?? die zouden ontregeld of defect kunnen zijn
Die stekker lag waarschijnlijk los om van dat gekmakende getik af te komen…
Hieronder een oplossing:
Fixing the ‘clicking’ ventilation mechanism
One day switching the ‘windshield heating’ function off a loud clicking noise started to sound from within the lower right side of the dash. Having heard of this problem from others the problem was easy to solve: culprit is the motor driving a little gear that moves a flap in the heater box: the cogwheel can loose good contact with the gear.
Solution is to take out the glove box (undo two screws in the glovebox and two nuts at its sides. Proceed with taking the light out and disconnect it and then pull glovebox out), and remove the upholstering from the right side of the center console (just undo four screws).
The motor driving the gear is mounted by two screws. A piece of plastic a bit more to the front of the car is the third supporting point. Adding two layers of band-aid on the motor at the place where it touches the support reestablishes firm contact between motor and gear and all works fine again. One more easy fix!
Cx verwarming
Het is juist de andere kant. (toch bedankt voor de tip mocht dat motortje ooit kapot gaan ) Maar het is het motortje van de temperatuur! Die zit helemaal achteraan aan de bestuurderszijde. Maar als ik dus de verwarming op 30 graden zit gaat het motortje draaien om de kleppen open/dicht te doen. Maar als ik dat dus gedaan heb beweegt hij totaal niet maar als ik dan het klepje handmaitg omhoog doe dan schiet hij terug in het gareel en gaat ie wel mee omhoog dus denk dat er een aantal tandjes uitzijn! Maar ja ik ga eerst maar eens mijn roest verwijderen en behandelen en dan een keer heeeeel mijn dashboard eruit halen anders kun je er niet bij!
Groeten Tom
elke dag heb ik het voorrecht om te zweven in mijn eigen cx!