Ik heb vandaag het een an ander aan mijn cx gelast! Ik heb zowat een compleet nieuw achterbinnenscherm erin gezet! Wat een werk maar wel de moeite waard!
Nu heeft de auto aan de buitenkant wat butsen en krasjes en moet het dak na reparatie ook nog ff gespoten worden! maar wat is nu mijn kleur ik heb wel een nummer gevonden 3085 maar kan het nergens terugvinden!
Iemand hier die het wel weet?
alvast bedankt
Groeten Tom
elke dag heb ik het voorrecht om te zweven in mijn eigen cx!
dat nummer is je orga nummer en staat recht als je voor de auto staat
je kleurcode staat links als je voor de auto staat terhoogte boven je wiel maar er kunnen slangen voor zitten
kleurcode
ah owk vanavond nog ff kijken dan:P
Groeten Tom
kleurcode
Gevonden! het is EFH-R oftewel Brun Maya met bumperkleur FFH. Maar hoe kom ik nu achter het ral nummer?
Groeten Tom
Re: kleurcode
CX Lover schreef:Gevonden! het is EFH-R oftewel Brun Maya met bumperkleur FFH. Maar hoe kom ik nu achter het ral nummer?
Groeten Tom
wat is een ral nummer :
via de verfhandelaar
die kan aan de hand van de kleurcode de juiste verf leveren
kleurcode
ok! Uhm ik geloof dat ral een europese standaard is ofzo mijn oom (die zit in de autohandel) heeft het daar in ieder geval altijd over
Komt goed!!
Groeten Tom
ral is inderdaad een standaard code, maar ook enkel voor standaard kleuren,
dus alleen basis lakken geen mettalic lakken.
als je naar een een autolakken handelaar gaat kan hij aan de hand van de code die jij net noemde wel de juiste kleur namaken,
hou er rekening mee dat je voor je bumpers er een materins vloeistof bij laat mengen en ook een weekmaker!!
anders krijg je van die hoogglans bumpers,en knapt de lak er ook weer van af.
als je zelf gaat spuiten, zorg dan dat je een alcalidhars lak krijgt, (2 komponenten) en geen watergedragen lak, deze laatste droogt namelijk niet echt in de gemiddelde garage.
persoonlijk heb i diverse merken gebruikt en mijn voorkeur gaat echt naar PPG lakken, deze zijn erg goed te verwerken bij verschillende omstandigheden en hechten zeer goed zonder te gaan lopen.
succes.
Mijn cx heeft op het aankoopfactuur dit staan:
Couleurs carrosserie et garniture : Beige Opale Jerseyn-18
Dit geeft de cxclub aan : Beige Opale * GVD 078 1977 t/m 1980
Kan ik naar de verfhandel gaan met de letters GVD ( mooie afkorting trouwens )
Omdat de nieuwe code er niet bij staat, of kan citroen zelf weer wat betekenen voor mij?

Totaal aantal Berichten: 2355
- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
CX Lover schreef:Gevonden! het is EFH-R oftewel Brun Maya met bumperkleur FFH. Maar hoe kom ik nu achter het ral nummer?
Groeten Tom
Ik heb ook gekeken wat voor kleur ik heb. Rechts geschilderd: EYY-A of R ? Waar staat die A of R voor?

Totaal aantal Berichten: 1745
- C1 Ambiance
- CX Gti
De R staat dacht ik voor blanke lak.
CXArnomaat schreef:Ik heb ook gekeken wat voor kleur ik heb. Rechts geschilderd: EYY-A of R ? Waar staat die A of R voor?
Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”