ingezakte bestuurdersstoel
moyen-achat
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 218

Gepost: 22 augustus 2006 10:41 AM

De bestuurdersstoel van mijn CX is na jarenlange trouwe dienst wat ingezakt. Kan ik van onderen een laag extra schuim over de veren aanbrengen? Of zijn er betere methodes om de zitting weer wat stevigheid te geven? De veren kraken behoorlijk, daar moet ik ook eens naar kijken. Tips welkom!

Profiel  

cxfanatic
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1412

- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Gepost: 22 augustus 2006 08:50 PM
  [ # 1 ]

Vaak zijn er wel wat veren geknapt. Het beste kun je op zoek naar een goede passagiersstoel als donor en dan zet je gewoon het kussen en de veren (of enkele daarvan) over. Breng dan meteen een dikke nylon lap aan, zodat de veren voortaan niet meer in het kussen kunnen priemen.

Zelf heb ik mijn stoel laten vullen, maar dat had mede te maken met speciale wensen t.a.v. een betere lendensteun en meer steun onder de bovenbenen. Het originele, links ingezakte kussen is gebleven, maar aangevuld met reepjes schuimrubber. Steeds proefzitten, vullen/verplaatsen etc.

Napoleon liet wegen aanleggen.
André liet ze gladstrijken.

Profiel  

moyen-achat
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 218

Gepost: 22 augustus 2006 10:58 PM
  [ # 2 ]

Bedankt voor de tips. Ik heb even naar de veren gekeken: alles ziet er nog heel uit. Ook zit er al een soort lap tussen, waardoor de veren niet in het kussen gaan werken.
Ik kan proberen om de langsveren (niet die springveren) die onder de zitting zitten, met tie-raps wat strakker aan elkaar door te verbinden. Dan werken ze wat meer samen en zak je tijdens het zitten minder diep weg. Heeft iemand hier ervaring mee?

Binnenkort ga ik het leer voor de tweede keer spuiten. De eerste spuit is prachtig gelukt!

Profiel  

robbie25cx
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 314

Gepost: 23 augustus 2006 01:40 AM
  [ # 3 ]

ik heb het ook wel eens geprobeerd met wat extra veren uit een donorstoel, en je kan ook een plankje onder de stoel schuiven die precies op de voorkant rust en aan de achterkant op een latje(beetje moeilijk beschrijven, maar als je de stoel loshaalt en eens van de onderkant bekijkt , begrijp je wat ik bedoel….)

Het plankje was de beste oplossing, maar heb toch mijn good old “scheelstoel” (http://www.scheel.nl) maar weer pasgemaakt op een oud cx railsje , en dat zit toch ivm mijn lengte toch perfect. Ik heb zelf zo’n goede stoel die niet exact op mijn maat is, maar toch goed genoeg. Maar het is zeker het overwegen waard om eens zon ding aan te schaffen en geheel op jouw lichaam te laten maken. Heb je de rest van je leven plezier van in elke volgende auto!

Profiel  

cxfanatic
> 1400 berichten

- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Gepost: 23 augustus 2006 03:14 AM
  [ # 4 ]

Maar het is echt té lelijk in een CX.

Profiel  

robbie25cx
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 314

Gepost: 23 augustus 2006 01:03 PM
  [ # 5 ]

aart, je hebt gelijk! Wink maar vond het opnieuw laten vullen en afstellen toch een beetje te duur, dan maar wat minder mooi en geen pijn in mijn rug…. Cool

Profiel  

cxfanatic
> 1400 berichten

- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Gepost: 23 augustus 2006 02:39 PM
  [ # 6 ]

@Robbie, het laten vullen van een stoel hoeft niet overal duur te zijn. Ik was, inclusief het overzetten van het verenpakket en de rugleuningverstelling van de donorstoel en inclusief het (de)monteren in de auto 120 euro kwijt.

Profiel  

xm'metje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2764

Gepost: 23 augustus 2006 09:40 PM
  [ # 7 ]

heb hetzelfde bij m’n pallas maar zou je dit niet met nieuwe stoelrubbers van een eend kunnen filksen ? daar zitten van haakjes aan waarmee je de boel misschien strakker mee kunt aantrekken Rolling Eyes

Groet Roy

Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook