

















Totaal aantal Berichten: 1745
Geregistreerd: 18-09-2004
- C1 Ambiance
- CX Gti
Ik ga dus met de caravan op vakantie en heb caravanspiegels die op de deuren moeten:
Nu zit daar bij mijn GTi een rubberen strip. Wat is de functie daarvan? Wat ik eigenlijk bedoel is: Kan het kwaad om deze voor de vakantie te demonteren? Komt er alleen wat meer geruis of ook meer water binnen?
Het monteren met strip is voor je vingers, de rubberen strips en voor de lak op de deuren een crime.
Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”
de beste oplossing?
koop andere spiegels, voor op de voorspatborden.
heb ik ook en gaat super.
nooit stripjes, rubbers of iets dergelijks verwijderen, als is de functie ons soms niet duidelijk, wat door citroen bedacht is heeft een functie!.
groot kans dat er ergens iets verschrikkelijks gebeurd na verwijdering.
of, nog veel erger!...je krijgt het er nooit weer op!!!
investeer daarom liever in een paar andere spiegels, of laat ze in het geheel weg.
de beste oplossing?
koop andere spiegels, voor op de voorspatborden.
heb ik ook en gaat super.
nooit stripjes, rubbers of iets dergelijks verwijderen, als is de functie ons soms niet duidelijk, wat door citroen bedacht is heeft een functie!.
groot kans dat er ergens iets verschrikkelijks gebeurd na verwijdering.
of, nog veel erger!...je krijgt het er nooit weer op!!!
investeer daarom liever in een paar andere spiegels, of laat ze in het geheel weg.
Even voor de duidelijkheid? Bedoelen jullie de strip onderaan de deur? Ik overweeg die achterwege te laten, omdat de strips (mede)oorzaak lijken te zijn voor het verrotten van veel CX deuren. Heeft iemand ervaring met het rijden zonder strips (geluid, water, etc.)? :
Jap, ik heb die ondingen er onderuit gehaald om te checken hoe rot mijn deuren waren. Allemaal dus Sindsdien rijd ik zonder de rubbers rond en qua geluid geeft het niet echt veel extra ( naast het normale windgeruis van de voorruit ) geluid. Enige ‘nadeel’ wat je zelf al noemt is het water en zand. Dat blijft nu dus niet tussen de rubbers en de deur zitten maar komt gewoon op je dorpel. Die word smeriger en zul je vaker schoon moeten maken. Van de andere kant, zonder rubber ga je met een doekje zo even over de dorpel en onderkant van de deur
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!





















Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Even een oud topic omhoog halen. Ik zit ook te overwegen om de rubbers onderaan de deuren te verwijderen, want hier blijft altijd nattigheid tussen hangen. Er zijn al zeer kleine bobbeltjes te zien onderaan de deuren en die wil ik liever klein houden.
Zijn er nog meer ervaringen met verwijderde rubbers, zowel qua roest als qua lawaai/afdichting?
Ik heb er nog niet echt naar gekeken maar ze lijken met kleine boutjes vast te zitten, klopt dat?



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Officieel horen ze met grote plastic schijven vast te zitten die als moer fungeren. (Bij een serie 1 dan, ik weet niet hoe dat bij een serie 2 zit of hoort te zitten.)
Ik haal die rubbers om dat vochtverhaal altijd eraf. Resultaat daarvan is net iets meer geruis, maar ruizen hoor je toch altijd bij een CX, dus dan gaat de radio gewoon nog een beetje harder. En je krijgt net iets meer vuil binnen, maar dat is ook gewoon bij elke wasbeurt even mee te nemen.
Om een kort verhaal nog langer te maken. Ik poets liever een keer meer, dan dat ik roest moet gaan behandelen.





















Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Klinkt goed. Ik zei boutjes, maar ik bedoelde moertjes. ops: