1 van de 4
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
   
ik heb haar!!!, nu met foto,s, pag 3
1800es
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 157
Geregistreerd: 11-11-2005

- C5 3.0 hdif Sedan exclusive
- C3 1.6 vti 120 exlusive automaat
Gepost: 13 september 2006 10:03 PM

aangezien ik door het cx virus ben aangevallen, en een aantal kanshebbers heb gevonden (waaronder ook die van lucas unger, die ik zondag kan bekijken), zag ik op marktplaats de volgende staan:

http://www.marktplaats.nl/index.php?url=http://koopjes.marktplaats.nl/auto_s/citroen/48794494.html

een paar andere staan bij (dacht ik) goed bekend staande specialisten zoals doro en cxpert.

is er misschien iemand die deze cx kent, of met (of voor) mij naar bovenstaande auto kan kijken of dit iets is?
ik zou dat heel fijn vinden, daar ik al met mijn 9e citroen rond rijdt, maar mij vooraf eigenlijk nooit in cx verdiept heb (gek he)
ze wordt voor mijn vrouw, dus ze (de cx!!) moet echt een betrouwbaar en roestvrij zijn, dit natuurlijk in verhouding tot leeftijd Laughing
gr bob

jaaa, ik ben ook trots op mijn volvo

Profiel  
 
Ds23man
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1240
Geregistreerd: 30-05-2005

Gepost: 13 september 2006 10:57 PM
  [ # 1 ]

Koop in iedergeval nooit een Cx met een schuifdak, ellende verzekert op roest gebied. Dak aan de voorkant gaat rotten, schuifdak zelf, lekwater komt uiteindelijk in je achterstijlen terecht: dus ook rotterij.

GRG

.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)

Profiel  
 
Ds23man
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1240
Geregistreerd: 30-05-2005

Gepost: 13 september 2006 10:57 PM
  [ # 2 ]

Oh ja, schuifdakrubbers zijn niet meer te krijgen, nog een reden.

GRG

.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6515
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 13 september 2006 11:07 PM
  [ # 3 ]

Misschien een gekke vraag maar als je een betrouwbare auto wil, waarom zoek je het dan bij de GTI Turbo’s? Ik kan me voorstellen dat met deze auto’s niet altijd even zuinig is omgesprongen. Dit zonder een oordeel uit te willen spreken over de auto van Lucas, die ken ik niet hoor. Maar bij betrouwbaarheid denk ik toch eerder aan een 22 TRS of een simpele 2 liter. Staat van onderhoud zegt alles natuurlijk, maar toch lijkt het risico van een miskoop me wat groter bij een dergelijke uitvoering.
Maar ik wil mezelf ook geen expert noemen, dat scheelt…  Wink

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Profiel  
 
beerpeet
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 13 september 2006 11:16 PM
  [ # 4 ]

Die van marktplaats (die van Lucas Unger ook trouwens) ziet er iig op de foto’s heel goed en verzorgd uit. Als ‘ie dat ook is, is de prijs volgens mij heel redelijk. Maar ja, ben nooit zo goed in het beoordelen van auto’s Surprisedops: (hoewel, ondertussen misschien…)

Weet wel dat dit precies de prijscategorie is waarin of overvraagd wordt en dan blijkt er van alles mis mee, of de man moet er wegens omstandigheden echt dringend vanaf en zet daarom een uitstekend exemplaar onderprijst te koop.

Dit is voor mij helaas een beetje uit de buurt, maar ben benieuwd wat je bevindingen zijn als je gaat kijken.

Doro (CXpert weet ik niet zo) staat in ieder geval bij mij goed bekend, voor wat het waard is.

Profiel  
 
beerpeet
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 13 september 2006 11:29 PM
  [ # 5 ]
Mulder schreef:

Misschien een gekke vraag maar als je een betrouwbare auto wil, waarom zoek je het dan bij de GTI Turbo’s? Ik kan me voorstellen dat met deze auto’s niet altijd even zuinig is omgesprongen. Dit zonder een oordeel uit te willen spreken over de auto van Lucas, die ken ik niet hoor. Maar bij betrouwbaarheid denk ik toch eerder aan een 22 TRS of een simpele 2 liter. Staat van onderhoud zegt alles natuurlijk, maar toch lijkt het risico van een miskoop me wat groter bij een dergelijke uitvoering.
Maar ik wil mezelf ook geen expert noemen, dat scheelt…  Wink

Toch zijn Turbo’s, zeker de Turbo 1, waarschijnlijk samen met de 2500 benzine, volgens mij de meest betrouwbare en degelijke motoren die in de CX geleverd zijn en makkelijk in staat 350.000 km te halen zonder revisie met goed onderhoud uiteraard.

Maar goed, laatst ook ergens hier gelezen dat het belangrijker is hoe de staat van carrosserie, chassis, hydroliek etc is, andere motor erin kan altijd nog. Valt veel voor te zeggen.

Profiel  
 
oldenhage
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005

- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
Gepost: 13 september 2006 11:46 PM
  [ # 6 ]

Ik kan je de auto van Lucas aanbevelen. Heb er dit jaar nog een nieuwe APK op afgegeven.  Auto kwam me 1 opmerking zo door de APK.

Ik weet niet veel van de auto wel dat hij door Gert de Jong gerestaureerd is. Gert is een kenner en specialist bij uitstek en dat is aan deze auto te merken. Ik heb al veel CX en voorbij zien komen maar deze is qua techniek en koets perfect.

maar veel succes met je keuze

Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115

Profiel  
 
jeroentje
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 591
Geregistreerd: 20-11-2004

- C5 2.2 HDIF TOURER Exclusive
Gepost: 14 september 2006 12:31 AM
  [ # 7 ]

Vind de cx op marktplaats er erg goed (op het plaatje dan) uitzien voor dat geld. Alleen al een setje opgeknapte turbo velgen kost bij http://www.cx-basis.de al 1000 euro. En op het plaatje zien de velgen er goed uit.

Vind zulke auto’s altijd een beetje tricky. Ga een proefritje maken en kijk hoe die rijd. Reserveer wel een flink bedrag voor onvoorziene mankementen.

Profiel  
 
ernst23
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1745
Geregistreerd: 18-09-2004

- C1 Ambiance
- CX Gti
Gepost: 14 september 2006 02:01 AM
  [ # 8 ]

Re: hulp van kenner gezocht

Het is al gezegd: De carosserie/chassis is zeer belangrijk! Als dat slecht is, zelfs dan kan de rest er heel mooi uitzien: Opletten dus. Neem als het kan een CX kenner mee. Kijk anders zelf, of met iemand erbij als je geen verstand hebt van auto’s naar de auto. Laat daarna bij een interessante CX een aankoopkeuring doen bij een van de vele specialisten. Er zijn er al 2 genoemd: Gert de Jong en Oldenhage. Er is er altijd wel een bij je in de buurt:-)

Dit is ook al eerder gezegd: Bedenk eerst wat voor CX je wilt. Wat is je budget? Moet het een type 1 of 2 zijn, dus een klassieke uitstraling met de ‘ogen’ of een modernere met kunststof bumpers? Moet hij snel zijn? Moet hij betrouwbaar zijn? Ik zou niet teveel betalen voor een CX, want er is veel keus en ze gaan niet echt als de spreekwoordelijke broodjes. Dat zie je aan zo’n mooie auto als die van Lucas, triest dat die geen nieuw baasje kan vinden. Meerdere mensen op het forum kennen de auto en weten dat het een goede kar is. Ik zou niet in eerste instantie kijken bij de specialisten, maar bij de liefhebbers hier op het forum en bij de CX club kijken:
http://www.citroen-cxclub.nl/ocassions.htm

Oh ja, nog 1 tip: Je kunt een auto, en zeker geen CX, beoordelen op foto’s; al zijn ze nog zo scherp. Je moet ze altijd eerst bekijken, horen en rijden. Suc6!

1800es schreef:

aangezien ik door het cx virus ben aangevallen, en een aantal kanshebbers heb gevonden (waaronder ook die van lucas unger, die ik zondag kan bekijken), zag ik op marktplaats de volgende staan:

http://www.marktplaats.nl/index.php?url=http://koopjes.marktplaats.nl/auto_s/citroen/48794494.html

een paar andere staan bij (dacht ik) goed bekend staande specialisten zoals doro en cxpert.

is er misschien iemand die deze cx kent, of met (of voor) mij naar bovenstaande auto kan kijken of dit iets is?
ik zou dat heel fijn vinden, daar ik al met mijn 9e citroen rond rijdt, maar mij vooraf eigenlijk nooit in cx verdiept heb (gek he)
ze wordt voor mijn vrouw, dus ze (de cx!!) moet echt een betrouwbaar en roestvrij zijn, dit natuurlijk in verhouding tot leeftijd Laughing
gr bob

Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”

Profiel  
 
Thijs
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4959
Geregistreerd: 18-09-2004

Gepost: 14 september 2006 12:19 PM
  [ # 9 ]

Ik kan het statement van Ernst alleen maar onderschrijven, bepaal eerst wat voor CX je wil ( rijd desnoods in wat types ) en zoek daarna een goede uit.

Tuurlijk willen we allemaal de CX van Lucas verkopen ( hell, als ik teveel geld had en een garage had ie er al lang gestaan ) maar aangezien ie voor je vrouw is, zijn die 170pk misschien wat veel. Met een soepele 2400 of 2000 is ook niks mis Smile

It’s nice to be important but it is more important to be nice.

http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6351
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
- Berlingo Multispace
Gepost: 14 september 2006 01:25 PM
  [ # 10 ]

Die 170PK zijn dan wel klaar voor actie, maar het is natuurlijk geen hitsige Ferrari V8. Je kunt door het vele koppel ook bij lage toeren en het turbogat wat zo’n ouderwetse turbobak natuurlijk heeft ook in bejaardenmodus cruisen.

Groet,

L

Profiel  
 
1800es
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 157
Geregistreerd: 11-11-2005

- C5 3.0 hdif Sedan exclusive
- C3 1.6 vti 120 exlusive automaat
Gepost: 14 september 2006 04:29 PM
  [ # 11 ]

ter verduidelijking wil ik doorgeven dat de keuze in ieder geval een 22trs of turbo 1/2 wordt.
maar tot dusver al bedankt voor al het meedenken.
gr bob

jaaa, ik ben ook trots op mijn volvo

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2475
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 14 september 2006 07:55 PM
  [ # 12 ]

Als ik jouw was zou ik voor een 22TRS gaan een turbo is natuurlijk niet slecht maar er kan natuurlijk veel meer aankomen in verband het het injectie systeem, ook al is de wagen goed onderhouden. En goed naar het chassis zien natuurlijk. Vooral waar het voorframe en achterframe aan de langsliggers zit moet je goed kijken….

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
1800es
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 157
Geregistreerd: 11-11-2005

- C5 3.0 hdif Sedan exclusive
- C3 1.6 vti 120 exlusive automaat
Gepost: 14 september 2006 09:02 PM
  [ # 13 ]

wat ik al zij, ik ben heel blij met alle antwoorden en adviesen, hoe mee hoe liever, maar ik heb alleen nog geen antwoord op de eigenlijke vraag: heeft er iemand zin of tijd om naar auto in de advertentie te kijken (alleen of met mij), of kent iemand toevallig die auto?
gr bob

jaaa, ik ben ook trots op mijn volvo

Profiel  
 
ray
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 735
Geregistreerd: 10-10-2004

Gepost: 14 september 2006 09:03 PM
  [ # 14 ]

Je kunt beter met een voor een cx met injektie kiezen,want de carburateur versies geven meer problemen.
Ik heb meer cx’en voorbij zien komen met een versleten carb. als cx’en die problemen met de injektie hebben.
Eigentlijk geeft een goed onderhouden gti (turbo) amper problemen.
Bovendien hebben de topmodellen een betere uitrusting,liggen beter in de markt.
Een cx 20 heeft ook elec.ramen en c.v enz,dus het verhaal van wat er niet opzit kan ook niet kapot gaat bij een cx niet echt op.
Koop niet de eerste de beste,ik weet niet wat je budget is,op dit moment Ik zou voor de zuidfranse import gti t1 van doro gaan,grootste kans dat je een roestvrij exemplaar koopt,scherp geprijst en weinig km’s
In de techniek moet je toch investeren bij een cx.
Doe een aankoopkeuring bij een specialist,koop je geen kat in de zak.

Gr Raymond

Het was een cx of niks

Profiel  
 
1800es
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 157
Geregistreerd: 11-11-2005

- C5 3.0 hdif Sedan exclusive
- C3 1.6 vti 120 exlusive automaat
Gepost: 14 september 2006 09:12 PM
  [ # 15 ]

dat is toevallig een vraag die ik nog wou stellen Laughing
wat is verstandiger, een gerestaureerde of een roestvrije inport uit bv. frankrijk?
gr bob

jaaa, ik ben ook trots op mijn volvo

Profiel  
 
 
1 van de 4
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook