Ik kan voor een laag bedrag een CX Gti Turbo 2 kopen.
Bouwjaar 1987
Km st. 239000
APk juni volgend jaar.
Heeft schade aan lv spatbord, maar dat is geen probleem, ander bordje al ergens liggen.
Volgens verkoper een goede auto, met zeer goede TRX-en.
Leidingen worden momenteel gespoeld, veerbollen voro goed, achter worden wat stijver, maar dat kost me mijn kop niet.
APK rapport vermeldt 2 aandachtspunten;
1). Dorpel behoeft aandacht
2). Klein gaatje in subframe, dus laswerk komt eraan?
Verder goed,
Waar zou ik verder op moeten letten bij een aankoopkeuring (die ik zelf uitvoer utieraard met tips van de CX kenners)?
En wat is een redelijke prijs?
Is het die van MP? Ziet er verder wel netjes uit..
Denk dat je als ie er idd zo goed uit ziet zelfs de vraagrpijs nog aan de lage kant zit…
BMW E91 30D Touring, BMW E36 320i Cabrio
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Ga morgen kijken, is idd die van Marktplaats. Volgens D&O services in Almere, een Ds en CX kenner, mogen exemplaren die goed zijn (echt goed) minstens 4500 tot 6000 opbrengen.
Zijn ze iets minder, tussen de 2000 en 3500
Zijn ze echt minder en met redelijk veel werk, dan ong. 1000 tot 1500 euro.
Dan mag je er dus zo’n 2000 aan verspijkeren als het zinvol is, want dan kom je in de klasse redelijk, en die ligt volgens hem op ong. 3500 euro.
Maar ja, we zullen zien of ie netjes is en geen verborgen gebreken heeft, dan is de prijs in orde.
Re: CX Gti Turbo 2
beek3762 schreef:
APK rapport vermeldt 2 aandachtspunten;
1). Dorpel behoeft aandacht
2). Klein gaatje in subframe, dus laswerk komt eraan?Verder goed,
Waar zou ik verder op moeten letten bij een aankoopkeuring (die ik zelf uitvoer utieraard met tips van de CX kenners)?
Wat je zelf al aangeeft, roest….
Waar zit dat gaatje in het subframe? ik ben bang dat dat niet het enige gaatje is, en dan mag je idd gaan lassen voor de volgende APK, of met een beetje pech een stuk nieuw subframe.
Verder, als de dorpel aandacht behoeft zal deze ook wel aan de rotte kant zijn en dan is het met de meeste CX’en wel over. Tel daarbij de ‘exorbitante’ km stand op en deze auto is geen 1000,- meer waard. Harde realiteit maar deze auto is denk ik niet speciaal genoeg om nog opgeknapt te worden.
En even met jouw achtergrond om em daarna weer weg te zetten, ik denk niet dat je em met die km stand nog kan verkopen voor 3500,-.
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Oki, Thx!
Maar wegzetten voor 3500 is niet de bedoeling hoor.
Kwestie van kijken, ev. kopen, repareren en 2 tot 3honderd marge.
Zoals het er nu naar uitziet schermpje (100 euro) en klein werk.
Dan zou het op zo’n 1750 uitkomen, maar kweenognie, eerst maar eens kijken.
Schermpje is het werk niet, ff puntlas uitboren en nieuw scherm erop. Als dan het interieur en de techniek verder goed is mag de auto ook wel een 2000,- kosten. Echter met een semi-rot subframe en gare dorpels komt er veel werk bij kijken om de auto weer in orde te maken. Dus daar staat of valt de auto mee.
PS. Als je gaat kijken laat em dan die plastic platen van de dorpel afhalen, pas dan kun je daadwerkelijk zien wat de ‘schade’ is.
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!

Totaal aantal Berichten: 2475
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Als er met die wagen goed onderhouden is zouden die km geen probleem mogen zijn meerstal is er ook niet vlug iets aan de turbo benzine motoren. let goed op waar de subframes aan de langsliggers is bevestigd of dat daar nog goed is… geen blazen ofzoen of de wiellagers nog goed zijn tja hier ik belgië betaal ik niet meer dan 2500 euro voor een goede turbo hoor. ok in nederland liggen de prijzen hoger maar voor 5000 euro moet ie volgens mij toch in perfecte staat zijn. Op dit moment geraken ze ook niet zo goed af van deze wagens de gouden tijden zijn een beetje voorbij denk ik… probeer er dus zeker nog wat af te krijgen!
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Totaal aantal Berichten: 157
- C5 3.0 hdif Sedan exclusive
- C3 1.6 vti 120 exlusive automaat
ik ben dit weekend naar een turbo 2 wezen kijken, en toen kwam toevalli bovenstaande cx ter sprake, deze cx kenner/liefhebber was er in het geheel niet over te spreken, hij kende de achtergrond van deze auto (volgens zeggen) en die was niet best.
gr bob
ps liegt hij, dan lieg ik dus ook.
jaaa, ik ben ook trots op mijn volvo

Totaal aantal Berichten: 3025
- BX 19 GT
- BX 16 RS
Deze CX staat al meer dan een jaar te koop, eerst zonder deuk, nu met. Dat moet een reden hebben (naast dat ze op dit moment sowieso niet aan de straatstenen te slijten zijn)
Km-stand zal iig motorisch normaal gesproken geen problemen opleveren (behalve als je ‘m wilt verkopen…)
Ga vanavond kijken, dan weten we meer.
Verhalen van anderen zeggen me meestal niets, zo van;
“het schijnt een slechte auto te zijn”
“hij staat al een jaar te koop, dan moet het slecht zijn”
Zelf kijken en goed controleren en proefrijden levert de waarheid op, die volgt dus na vanavond

Totaal aantal Berichten: 3025
- BX 19 GT
- BX 16 RS
Edit: Deze CX staat al meer dan een jaar te koop, eerst zonder deuk, nu met. Dat zal wel een reden hebben.
Klinkt misschien iets minder fanatiek Bedoel sowieso niet dat ‘ie dan slecht moet zijn, maar wel dat er waarschijnlijk iets mee is waar veel mensen voor terugschrikken. Maar dat kan ook alleen aan de km-stand liggen.
De punten uit het APK-rapport ben ik niet zo van onder de indruk, maar het betekent vaak wel dat er meer roest/werk aan zal zitten.
Is al gezegd, vraag ‘m het plastic van de dorpels te verwijderen. Kijk daarnaast onder/achter de bekleding van de kofferbak, onder de achterste zijramen, rond de voorruit, in de wielkasten als die niet geplamuurd met tectyl zijn (plastic even wegtrekken, kappen achter verwijderen), uitlaat al een keer gelast? En naast het subframe voor en de langsliggers, ook goed naar het achtersubframe. Tectylplamuur kan zowel een goed als een slecht teken zijn natuurlijk. Anderen nog aanvullingen?
Ben benieuwd als je gaat kijken. Als ‘ie nog zo redelijk is als ‘ie eruit ziet, zal het minimaal nog een goede gebruiksauto zijn.
Ben benieuwd
Wordt vervolgd
cx kan je beter niet zo kopen komen altijd extra dingen aan het licht die je gewoon over het hoofd ziet die schade is al vrij erg vind ik kap licht te hoog scherm is nuteloos dus duur die reparatie
Schermpje al gevonden voor 75 euro, in de juiste kleur.
Maar zoals gezegd, eerst kijken dan kopen, of niet!
beek3762 schreef:Schermpje al gevonden voor 75 euro, in de juiste kleur.
Maar zoals gezegd, eerst kijken dan kopen, of niet!
je moet toch spuiten door de lassen

Totaal aantal Berichten: 6351
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
- Berlingo Multispace
Weet niet of het al gemeld is, maar een CX voorscherm zit gepuntlast. Moet je dus uitboren en dan met boutjes vastzetten. Is wel iets meer werk dan een scherm van bijvoorbeeld een BX. Niet dat het een ramp is, maar ‘t is maar dat je het weet.
Groet,
L