





















Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
Ondanks dat m’n verstand zegt: lood om oud ijzer, intuitief zou ik zeggen roestvrije import.
Maar in beide gevallen geldt: wees heel erg kritisch, op de auto, op de documentatie, en op de prijs. Geldt altijd, maar misschien nog meer in de prijsklasse waarin je kennelijk zoekt.
Als je zelf importeert, kun je iig een redelijk bedrag besparen, vaak de helft van de prijs, t.o.v. laten importeren. Dat geldt ook als je het vergelijkt met volledig gerestaureerd/gedocumenteerd (hoewel, als je kijkt naar die van Lucas). Daar staat tegenover dat je geen enkele garantie hebt en bijna altijd alsnog het nodige aan onderhoud/reparatie zult moeten uitgeven.
Daar is hier volgens mij ook al een ander draadje over.
Overigens moet hier toch wel iemand zijn die deze auto kent (toch al een tijd in NL) een beetje in de buurt van Lichtenvoorde woont, of sowieso graag elke CX in NL inspecteerT



Totaal aantal Berichten: 157
Geregistreerd: 11-11-2005
- C5 3.0 hdif Sedan exclusive
- C3 1.6 vti 120 exlusive automaat
prijsklasse heb ik niet echt, hangt helemaal af van wat ik er voor krijg, maar €5000.- is toch wel de top, het moet wel een beeeetje leuk blijven!!
en als rechtgeaard nederlander betaamt, het beste voor laagst mogelijke prijs
gr bob
jaaa, ik ben ook trots op mijn volvo




















Totaal aantal Berichten: 2475
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
ik moet eerlijk zeggen je moet totaal geeen schrik hebbe voor die carbu versies hoor… tegenover een injectie…. daar kunnen de kosten toch wel wat hoger oplopen hoor! Vooral als je de Bypische bosch onderdelen moet hebben…Langs de andere kant is der verkoopwaarde hoger van een goed onderhouden injectiemodel… maar ikmoet zeggen ik heb toch al meer injecties in de garage zien staan dan 2 liters en 2200…
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
bxsport schreef:ik moet eerlijk zeggen je moet totaal geeen schrik hebbe voor die carbu versies hoor… tegenover een injectie…. daar kunnen de kosten toch wel wat hoger oplopen hoor! Vooral als je de Bypische bosch onderdelen moet hebben…Langs de andere kant is der verkoopwaarde hoger van een goed onderhouden injectiemodel… maar ikmoet zeggen ik heb toch al meer injecties in de garage zien staan dan 2 liters en 2200…
verkoopwaarde maakt echt niet uit








Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 12-05-2006
- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
Tsja een Cx kopen is toch altijd wel een lastig verhaal, na een lullig ongevalletje met mijn CX kon ik ook weer op zoek naar een andere….
3 dingen stonden voor mij vast:
1-Een Cx serie 1 (maar da’s een kwestie van smaak) Hoewel ik de indruk heb dat het interieur van een S1 minder rammelt dan het plastic van de S2
2-Géén roest aan subframe of binnenzijdes van deuren voor je het weet kun je je hele CX gaan slopen, een bodemplaatje of plaatje achter de bumper of bij de voetenbak is nog te doen…..
3-Géén injectie,én een 5 bak, en na 500.000 kilometers met een 2 liter kan ik zeggen dat die PRV motor wel héél betrouwbaar en soepel is. Daarbij ben ik een LPG fan en daar lopen die motoren nog beter op!!
Twijfelpunten:
-Wel of geen schuifdak: Ik vind het een enorme meerwaarde geven aan een CX, maar je krijgt er roest en ellende voor terug….Jaah ook ik had water in de auto…...
-Nederlandse of buitenlandse CX: vind een origineel NL nummerbord heel charmant, maar dan moet het wel een binnenslaper geweest zijn….en zie die maar te vinden…..
Aboluut nee: een gerestaureerde CX, wanneer je een cx kent zul je zien dat een restauratie heel veel geld, tijd en energie kost, en op sommige punten vrijwel onmogelijk bij een CX. Een compleet gerestaureerde CX voor een laag bedrag kan dus eigenlijk niet meer zijn dan broddelwerk, en dus koop je je de ellende van een ander….
Ik ben inmiddels geslaagd, het is een franse Athena uit 1980 geworden met een onberispelijk subframe en leidingen, deuren als nieuw, geen schuifdak, wel een 5 bak en heel veel charme. Ook heel fijn dat de koppeling versleten is, zodat dat flink de prijs drukte, zo blijft er tenminste geld over voor een nieuwe koppeling. Gelukkig wel nieuwe draagarmlagers, schijven, bollen, uitlaat, koppakking etc etc…...
Misschien een wat ongezouten mening, maar doe er je voordeel mee!
Groeten Mike
Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?




















Totaal aantal Berichten: 2475
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Wat ik zou doen is rij eens met een aantal wagens mee van clubleden? dan voel je direct het verschil tussen de verschillende versies…
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!






















Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
@1800es: Mag ik concluderen dat je dit weekend naar de CX van marktplaats hebt gekeken? En, en, en?
En heb je idd ook nog die van Lucas gezien?



Totaal aantal Berichten: 157
Geregistreerd: 11-11-2005
- C5 3.0 hdif Sedan exclusive
- C3 1.6 vti 120 exlusive automaat
yep, ben wezen kijken, en wat ik zag beviel mij wel prijs kwaliteitverhouding.
onderzijde heel netjes, wel aan gelast (bodem) maar netjes gedaan en ziet er eerlijk uit “what you see is what you get” ik bedoel, daarmee geen dikke lagen bitak ed, maar je ziet elke reparatie.
dorpels zijn wat minder maar de rest ziet er goed uit.
loopt mooi, alleen temperatuurlampje doet maar waar hij zin in heeft, maar dat zal wel “karakter"zijn.
kortom heb ik er in principe zin in, en hij staat momenteel bovenaan mijn lijstje, maar wil niet over een nacht ijs gaan
die van lucas viel mij eerlijk gezegt nogal tegen, vooral met de fotos van internet op mijn netvlies ops: daar had ik een te hoge indruk van.
ik bedoel hiermee het lakwerk en terugkomende roest op diverse plekken.
(no hard feelings) maar vindt het voor mij te veel geld voor deze auto
ben ook nog bij doro en cxpert geweest, en daar hele goede indrukken op gedaan!!
ik moet ook nog die van joao van het forum op een of andere manier gaan bekijken.
mijn vrouw en ik hebben eigenlijk al min of meer besloten om eerst een niet al te dure te kopen en daarmee ervaringen op te doen, en als het goed bevalt, de stap voor een echt perfecte te maken
dus ik ga nog even een paar mailtjes versturen…......
gr bob
jaaa, ik ben ook trots op mijn volvo



Totaal aantal Berichten: 157
Geregistreerd: 11-11-2005
- C5 3.0 hdif Sedan exclusive
- C3 1.6 vti 120 exlusive automaat
nu de laatste loodjes (en die wegen het….........?)
de keus wordt defenitief tusse de volgende twee,
gevoel of verstand
witte gtit2, 280000 km, full options, beetje gebruiksporen maar zonder roest (ook niet bij schuifdak)
in 2001, naar nl gekomen en helemaal netjes gemaakt en gekocht door huidige eigenaar
dec 87
€3500.-
of
witte 2200trs, kale uitvoering, buitenkant super!!!, echt totaal nergens roest te vinden.(behalve accubak, 10 jaar bij aanbieder in onderhoud geweest, historie vanaf die tijd helemaal bekend.
251000km
1987
€2750.-
hemel klein beetje los, deurpaneel la (bakje defect)
linkerstoel klein scheurtje in bekleding
carterpakking is wel lek.
accubak, wordt door hem vervangen als de koop doorgaat.
vacuum aan carb. soort egr achtig iets is afgesloten, volgens eigenaar doet hij dit bijna altijd ivm valse lucht aanzuigen ed
10 jaar geleden door hem voor het eerst met 209000 km
dus heeeeelllluuuuuup!!!! :
:
:
gr bob
jaaa, ik ben ook trots op mijn volvo






















Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
Mja, met keuze tussen deze twee sowieso een gevoels/smaakkwestie denk ik. Schuifdak bij de GTiT2 kan een groot nadeel worden, maar dat kan best nog lang duren.
De GTiT2 ken ik ook van markplaats, lijkt me best een goeie.
Dat bij de TRS alleen de accubak verroest is vind ik een beetje raar, maar dat kan aan mij liggen. Overgeslagen bij antiroestbehandeling(en)?



Totaal aantal Berichten: 157
Geregistreerd: 11-11-2005
- C5 3.0 hdif Sedan exclusive
- C3 1.6 vti 120 exlusive automaat
beerpeet schreef:Mja, met keuze tussen deze twee sowieso een gevoels/smaakkwestie denk ik. Schuifdak bij de GTiT2 kan een groot nadeel worden, maar dat kan best nog lang duren.
De GTiT2 ken ik ook van markplaats, lijkt me best een goeie.
Dat bij de TRS alleen de accubak verroest is vind ik een beetje raar, maar dat kan aan mij liggen. Overgeslagen bij antiroestbehandeling(en)?
mischien een probleem met accu geweest? overladen of zo?
bij het schuifdak van de gtit, is wel eht rubber niet helemaal goed meer, het sluit wel goed af, maar het randje wat er bovenuit komt is voor een gedeelte weg.
jaaa, ik ben ook trots op mijn volvo

























Totaal aantal Berichten: 6351
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
- Berlingo Multispace
En een nieuw rubber is niet meer te krijgen…. Dat is wel een probleem.
Groet,
L






















Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
Idd. Tot voor kort had http://www.cx-basis.de ‘t nog in de prijslijst staan, maar net ff zitten zoeken: niet meer
Dan zul je goede rubbers van een sloper moeten vinden en waarschijnlijk alle specialisten moeten afbellen.
De TRS vind ik overigens nog relatief prijzig als er nog zulke knutseldingetjes aan zitten, maar ‘volledige’ historie is ook wat waard






















Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS



Totaal aantal Berichten: 157
Geregistreerd: 11-11-2005
- C5 3.0 hdif Sedan exclusive
- C3 1.6 vti 120 exlusive automaat
beerpeet schreef:Idd. Tot voor kort had http://www.cx-basis.de ‘t nog in de prijslijst staan, maar net ff zitten zoeken: niet meer
![]()
Dan zul je goede rubbers van een sloper moeten vinden en waarschijnlijk alle specialisten moeten afbellen.
De TRS vind ik overigens nog relatief prijzig als er nog zulke knutseldingetjes aan zitten, maar ‘volledige’ historie is ook wat waard
ik moet er wel bij vertellen dat deze prijs incl nieuwe apk, bollen controleren en op drukzetten, en acubak vernieuwen is.
en de carosserie is in een echt zeer goede staat.wat dat betreft de netste die ik gezien heb.
gr bob
jaaa, ik ben ook trots op mijn volvo