Yep!
Maar beetje spuiten kost mijn kop niet.
Kijk, als je alles moet laten doen is alles duur, ik doe veel zelf, bespaart een hoop.
Wil jij hem liever kopen :
Je probeert hem namelijk behoorlijk af te kraken
Nogmaals, ik zie wel of het interessant is, maak goede overwegingen.
Een rotte bak zal ik nooit kopen, nog niet voor 100 euro, want oud ijzer heb ik genoeg.
Misschien is die Zwitserse CX wel wat, ga ik ook op af.
heb er zelf al 2 dus weet waar ik over praat
cx is geen bx onderdelen zijn een stuk moeilijker techniek ook een misstap is met een cx zo gemaakt
wat betreft die andere cx die is helaas niet orgineel voor een echte liefhebber
citroenc2 schreef:heb er zelf al 2 dus weet waar ik over praat
cx is geen bx onderdelen zijn een stuk moeilijker techniek ook een misstap is met een cx zo gemaakt
wat betreft die andere cx die is helaas niet orgineel voor een echte liefhebber
U heeft het totaal verkeerd !! Schijnbaar geen kenner.
CX
DOPPIE schreef:citroenc2 schreef:heb er zelf al 2 dus weet waar ik over praat
cx is geen bx onderdelen zijn een stuk moeilijker techniek ook een misstap is met een cx zo gemaakt
wat betreft die andere cx die is helaas niet orgineel voor een echte liefhebberU heeft het totaal verkeerd !! Schijnbaar geen kenner.
ops:
Mag ik DOPPIE even vragen waar die vandaan schijnt te halen dat citroenc2 geen kenner is?
Ik ken hem toevallig en hij is helemaal CX gek. Heeft zelf twee prachtige CX’en en heeft een stapel kennis waar je u tegen zegt.
Ik vind het echt niet nodig dat er dan dit soort dingen in twee topics worden geplaatst. Op deze manier maak je niet echt een leuke intro op een forum
En over die stands met folders die die voorbij zou zijn gelopen, vandaar dat ie bijna alles aan folders heeft
En nu weer ONTOPIC!!
Xsara_Coupe
Mag ik vernemen wat de reden is dat er in mijn Topic wordt gezeurd over de CX van Doppie.
Ik ga zo langzamerhand twijfelen aan de verstandelijke vermogens van sommige forummers onder ons.
Wat heeft het voor nut om alles af te kraken?
Zijn we soms jaloers op anderen?
Gunnen we anderen het licht in de ogen niet?
Is er sprake van continue geldgebrek, maw een reden om alles af te kraken omdat het toch niet gekocht kan worden?
Ik verzoek toch een ieder om nu voor eens en altijd geen commentaar te leveren als het niet positief is. Mocht het dan toch negatief zijn, dan graag met een gegronde reden.
Heb je geen interesse om te kopen, reageer dan niet. Daarmee maak je objecten voor eventuele kopers minder interessant!


































Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Graag wil ik bovenstaand bericht onderstrepen. Laten we het gezellig houden.
mark hoe was de cx ?
Moet je het antwoord schuldig blijven, afspraak verschoven naar morgenavond.
Zal het je gelijk laten weten
Als je een budget cx voor de handel koopt kun je bijna alleen verlies maken.
Bij een cx turbo zit bijna altijd rottigheid in de voortrein,versleten bovenste fusees,uitgedroogde remslangen.
Bovendien is de cx handel dood.
Een cx met een gat in het subframe heeft meer meer plekken.
Ik vind 1000 euro een boel geld voor een opknapper.
Maar misschien heb je een mazzeltje?.
Gr Raymond
Het was een cx of niks
Ok, ik heb de GTi Turbo 2 bekeken en de volgende zaken geconstateerd;
Pluspunten;
-uiterlijke staat redelijk, op deuk na. Buiten schermpje is ook motorkap iets beschadigd.
-4 splinternieuwe TRX-en!
-Redelijk nieuwe uitlaat
-Veert en stuurt nog goed
-Turbo klinkt gezond
-Mooie bekleding (VIP)
Minpunten
-gaatje in subframe, niet groot en omgeving nog hard, maar je weet nooit
-hemeltje helemaal los, zit hier en daar vast met punaises
-roest op achterklep (maar welke CX 2 heeft dat niet)
-matige conditie electrische bedrading. Bij licht aan lijkt het dashboard bij gebruik knipperlicht op een Kerstboom, aan/uit - aan/uit. Dus massaprobleem
-wat kleine dingen
Kortom, ik heb besloten de auto niet te kopen, niet omdat de prijs (875,-) me niet aanstaat maar omdat ik er een auto met iets meer werk aan heb dan ik wil.
WEL een prima auto voor een ander met een Turbo 2 die bijvoorbeeld nieuwe TRX-en nodig heeft/uitlaat/motorparts etc.
Zelf ben ik later gaan kijken in Huizen bij een CX 2.0 Break uit 87.
Een enorm grote, zilvergrijze break met APK tot volgend jaar september en nieuwe Michelins.
Dit is de auto van een liefhebber die hem technisch uitstekend heeft onderhouden. Buitenkant zeer redelijk, alleen beetje roest op ra deur onderkant en een opgeknapt voorscherm (ex-deukje).
Technisch zoals gezegd uitstekend met o.a. nieuwe koppeling en drukgroep, nieuwe banden, nieuwe bollen, etc. etc.
Van binnen keurig! We hebben een flink eind gereden en de auto gedraagt zich als nieuw.
2 minpunten;
-ra band loopt langzaam leeg (kwestie van velgrand schoon/roestvrij maken)
-synchromesh van 5e versnelling kraakt. Eigenaar was al bij de oude Bonhof geweest om het te laten maken maar die had helaas de verkeerde ring. Mag nu terug voor herstel.
Ik heb de deal gemaakt voor 1150 euro inclusief de nieuwe synchromesh.
Voor dat bedrag heb ik een keiharde en zeer redelijk uitziend slagschip gekocht. Met een sterke en economische 2 liter motor met 220k op de teller maar die alle onderhoud aantoonbaar heeft gehad.
Dus daar ga ik vanaf dinsdag erg fijn in rijden.
En…...........wat een enorme laadruimte!
beek3762 schreef:
Minpunten
-gaatje in subframe, niet groot en omgeving nog hard, maar je weet nooit
-hemeltje helemaal los, zit hier en daar vast met punaises
-roest op achterklep (maar welke CX 2 heeft dat niet)
-matige conditie electrische bedrading. Bij licht aan lijkt het dashboard bij gebruik knipperlicht op een Kerstboom, aan/uit - aan/uit. Dus massaprobleem
-wat kleine dingen
Voor potentiele andere kopers, waar zit het gaatje in het subframe? Gratz met de break natuurlijk, 1150 is niks voor een auto die in goede staat is
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Gaatje van 1 tot 1,5 cm doorsnede zit op een mooie plaats mijns inziens, subframe voor (rechtsvoor als je in de auto zit ter hoogte van het scharnierpunt voordeur) op het midden van de balk, dus eenvoudig met een plaatje te lassen. Zag er verder best goed uit aan de onderzijde, echt geen verrotte bak hoor.
zo eventjes een oude koei uit de sloot halen, ik heb dus zojuist deze turbo gekocht en hij komt haar brengen voor de 875 euro
niet van dat benauwde
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl
he roy ga je hem weer orgineel maken of wat ben je van plan