Nou liever niet dus. In mijn CX 2400 (76) heb ik het altijd al erg warm gevonden ops: . Koude lucht inblazen is niet genoeg om de temperatuur aangenaam te houden. De vloer wordt te warm. Opzich zit er een hitteschild tussen uitlaat en karrosserie, maar misschien zit het niet goed. Ik moet er nog naar kijken. Of is dit een bekend probleem dat je maar moet accepteren?
er is zeker wel iets aan te doen .. probeer dat materiaal op de kop te tikken , hang de uitlaat even los en doe er een nog dikkere laag tussen.
Maar weet je wel zeker dat het daar aan ligt?
Citroën D Special 1970
Goede tip. Het kan natuurlijk dat de hele motor te heet wordt, maar de ventilator slaat niet altijd aan dus de temperatuur zal wel meevallen. In iedergeval is volgens mij de vloer toch te heet. Ik dacht ook nog aan het bijstellen van de koude/warme lucht handle. Misschien draait hij namelijk het radiatorkraantje niet helemaal dicht. Maar bij het los proberen te maken van de middenconsolle vond ik de vloer toch veel te heet. Ik ga er eens onderliggen.
ook ik heb het probleem maar bij mij zit het waneer ik rijdt bij mijn rechter been ,hier is de tunnel die zo warm wordt, maar wat het nou is
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl


















Totaal aantal Berichten: 1745
Geregistreerd: 18-09-2004
- C1 Ambiance
- CX Gti
Tsja, daar dit de kachelradiateur achter, dat blijft toch heet daar..
xm'metje schreef:ook ik heb het probleem maar bij mij zit het waneer ik rijdt bij mijn rechter been ,hier is de tunnel die zo warm wordt, maar wat het nou is
Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”
ernst23 schreef:Tsja, daar dit de kachelradiateur achter, dat blijft toch heet daar..
xm'metje schreef:ook ik heb het probleem maar bij mij zit het waneer ik rijdt bij mijn rechter been ,hier is de tunnel die zo warm wordt, maar wat het nou is
vandaar ops:
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl























Totaal aantal Berichten: 4311
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Maar als je de kachelkraan dicht heb komt er toch geen warm water in de kachelradiateur :
Of is het bij een CX net zo als bij de XM dat de kachelradiateur altijd doorstroming heeft :


















Totaal aantal Berichten: 1745
Geregistreerd: 18-09-2004
- C1 Ambiance
- CX Gti
Flitste vanmiddag ook al door mijn hoofd…
Geen flauw idee, bij mij is het iig ook heet bij mijn rechterbeen:-)
citro-power schreef:Maar als je de kachelkraan dicht heb komt er toch geen warm water in de kachelradiateur
:
Of is het bij een CX net zo als bij de XM dat de kachelradiateur altijd doorstroming heeft
:
Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”
helemaal als je de schuif van de kachel dicht zet ,heb hem altijd op blazen staan anders is het in de zomer niet te doen.
naar vakantie frankrijk voelde ik het flink in mijn rechterbeen na een paar honderd km..
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl
Had hetzelfde probleem en bleek dat de verbindingsmof tussen luchtinlaat (motorkap) en kachelhuis open was . Stuk pvc pijp tussen gemaakt en is weer koel in de auto .























Totaal aantal Berichten: 4311
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Blijven toch apparte auto’s die CX’en met leuke eigenaardigheden
xm'metje schreef:helemaal als je de schuif van de kachel dicht zet
Welke schuif?
moyen-achat schreef:xm'metje schreef:helemaal als je de schuif van de kachel dicht zet
Welke schuif?
ik bedoel de kachelbediening uitzetten verwarming dus
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl