2 van de 14
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
Heb een DS gekocht, topic over mijn belevenissen
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 26 september 2006 10:14 PM
  [ # 16 ]

Een DS een zorgenkindje??
Hooguit een bodemloze blijvende investering,maar da’s wat anders… Wink

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  
 
Openbekkie
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 192
Geregistreerd: 29-07-2006

- ID/DS ID 19
Gepost: 27 september 2006 05:55 PM
  [ # 17 ]

Van harte hoor Laughing
Veel zorgeloze kilometers toegewenst!
Groetje,
Jan

I believe i can fly

Profiel  
 
hel1
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2256
Geregistreerd: 13-06-2005

Gepost: 27 september 2006 06:01 PM
  [ # 18 ]

gefeliciteerd

zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar

Profiel  
 
superpetur
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 914
Geregistreerd: 16-01-2004

Gepost: 27 september 2006 11:58 PM
  [ # 19 ]

Welokom bij de club!
En vele zorgeloze kilometers. Zo te zien is de basis goed en dat is heel belangrijk. Het lichte sturen is denk ik zoals het zou moeten zijn. Ik weet het verschil tussen een lek stuurhuis en een gereviseerde, en zo te lezen stuurt die jouwe net zo fijn als de mijne nu. Het gevoel bedriegt je niet, het is alleen afhaneklijk van wat je “normaal” gesproken op het gebied van stuurbekrachtiging gewend bent. En ik moet eerlijk zeggen, de DS stuur lichter dan de Tsjech. Alleen stuurt de Tsjech veel directer, en voel je wat er gebeurt. Ds bij de dame wel eens anders. Die stuur je op gevoel in, en meestal kom je wel redelijk goed uit.
Veel succes met de dame!

MVG, Peter

DS 23 ie Pallas 1973   Thuis zit ik slechter….
Wat is Citroën sleutelen toch formidabel!

Profiel  
 
M'thijs
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 657
Geregistreerd: 22-11-2005

Gepost: 28 september 2006 12:31 AM
  [ # 20 ]

Wat een leuke reacties allemaal, dank jullie wel.

Vandaag na het werk weer de auto uit de garage gereden en met een watertandende buurman een toertje gemaakt.

Hij rijdt echt fijn, ben nu al gewend aan koppeling enzo, je moet gewoon wat hogere toeren hebben dan ik gewend was voordat je de koppeling op laat komen. Als ik ‘m zo rond of iets boven de 1500 toeren laat draaien en dan de koppeling geleidelijk op laat komen, rijd ik zonder schokken weg. Bij het overschakelen merk ik dat ie vanaf 1500 toeren al trekkracht heeft. maar het is denk ik niet zo goed voor een oudere motor om te lage toeren te rijden, nietwaar?

Verder viel op dat de rem sist, steeds als ik ‘m intrap (zelfs bij stilstaande motor) hoor je eerst een sissend pffffff geluid. Dat had mijn BX ook maar dit is erger. Hoort dat zo of is mijn hoofdremcilinder misschien lek?

Tja, verder moet ik de kachel / ventilatie eens fixen, want nu is het veel te warm. Maar goed, allerlei kleine dingetjes komen wel.

Als ik weer iets te melden of te vragen heb, post ik het hier! Of anderzins geblaat over snoeken is natuurlijk ook leuk.

Gegroet!

Profiel  
 
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 28 september 2006 12:38 AM
  [ # 21 ]
M'thijs schreef:

Wat een leuke reacties allemaal, dank jullie wel.

Vandaag na het werk weer de auto uit de garage gereden en met een watertandende buurman een toertje gemaakt.

Hij rijdt echt fijn, ben nu al gewend aan koppeling enzo, je moet gewoon wat hogere toeren hebben dan ik gewend was voordat je de koppeling op laat komen. Als ik ‘m zo rond of iets boven de 1500 toeren laat draaien en dan de koppeling geleidelijk op laat komen, rijd ik zonder schokken weg. Bij het overschakelen merk ik dat ie vanaf 1500 toeren al trekkracht heeft. maar het is denk ik niet zo goed voor een oudere motor om te lage toeren te rijden, nietwaar?

Verder viel op dat de rem sist, steeds als ik ‘m intrap (zelfs bij stilstaande motor) hoor je eerst een sissend pffffff geluid. Dat had mijn BX ook maar dit is erger. Hoort dat zo of is mijn hoofdremcilinder misschien lek?

Tja, verder moet ik de kachel / ventilatie eens fixen, want nu is het veel te warm. Maar goed, allerlei kleine dingetjes komen wel.

Als ik weer iets te melden of te vragen heb, post ik het hier! Of anderzins geblaat over snoeken is natuurlijk ook leuk.

Gegroet!

Wat is wijsheid. Belasting bij lage toerentallen betekent een risico dat je door de oliefilm heen drukt door de lage oliedruk. Gezien de verhalen die ik hoor over de robuustheid van de motoren moet het mogelijk zijn om rustig met deellast vanaf 1500 toeren op te trekken. Vollast moet je eigenlijk wel vermijden onder de 2000 maar dat geldt voor de meeste motoren. Ben dan ook wel een liefhebber van een automaat, dan maakt het nooit wat uit.

Een DS wordt toch altijd warm van binnen?

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
M'thijs
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 657
Geregistreerd: 22-11-2005

Gepost: 28 september 2006 01:08 AM
  [ # 22 ]

Vraagje: ik las net dat ik niet naar de 10.000 km workshop van de club kan aangezien die vol zit. Jammer. Weet iemand of er binnenkort ergens een sleuteldag wordt georganiseerd? Liefst in zuid-NL. Of vind iemand het leuk om in Tilburg met mij een beurtje aan mijn auto te geven?

Gezien het rijden en km-tal sinds de vorige beurt lijkt het mij niet nodig, maar gezien de tijd dat dat geleden is wel…

Ik denk aan:

verse olie, lhm, bougies, versnellingsbakolie, kleppen stellen, boel doorsmeren, ontsteking stellen, benzinetank legen en verse benzine erin, remmen ontluchten en achterremmen bijstellen. En alles wat ik verder tegenkom.

Ik denk erover om meteen een 123 ontsteking in te bouwen, kan ik die bij de club kopen? En hemelbekleding en andere binnenbekleding ook?

Profiel  
 
struiK
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 105
Geregistreerd: 07-06-2006

- XM 2.1 TD Prestige
- ID/DS Dsuper
Gepost: 28 september 2006 02:03 PM
  [ # 23 ]
M'thijs schreef:

Vraagje: ik las net dat ik niet naar de 10.000 km workshop van de club kan aangezien die vol zit. Jammer. Weet iemand of er binnenkort ergens een sleuteldag wordt georganiseerd? Liefst in zuid-NL. Of vind iemand het leuk om in Tilburg met mij een beurtje aan mijn auto te geven?

Gezien het rijden en km-tal sinds de vorige beurt lijkt het mij niet nodig, maar gezien de tijd dat dat geleden is wel…

Ik denk aan:

verse olie, lhm, bougies, versnellingsbakolie, kleppen stellen, boel doorsmeren, ontsteking stellen, benzinetank legen en verse benzine erin, remmen ontluchten en achterremmen bijstellen. En alles wat ik verder tegenkom.

Ik denk erover om meteen een 123 ontsteking in te bouwen, kan ik die bij de club kopen? En hemelbekleding en andere binnenbekleding ook?


Als dat zou lukken ben ik wel geïnteresseerd om efkes de grens over te bollen.

KwaaaaaaaaaaaaaaK, de Puit is daar

Profiel  
 
OscarTZDTurbo
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 378
Geregistreerd: 21-06-2006

Gepost: 28 september 2006 09:03 PM
  [ # 24 ]

die benzinetank zou ik in ieder geval niet legen ... gewoon helemaal voltanken (heb je dus genoeg nieuwe benzine erbij) mooi leidingfiltertje installeren en dan gewoon rijden .. Smile
de rest kan iemand je vast wel mee helpen ...

Citroën D Special 1970

Profiel  
 
M'thijs
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 657
Geregistreerd: 22-11-2005

Gepost: 03 oktober 2006 02:05 PM
  [ # 25 ]

Goed nieuws: komende zaterdag kan ik toch deelnemen aan de workshop 10.000 km beurt van de club. Dus da’s mooi, goed voor de auto en voor mij.

Toch nog een vraagje: de vorige eigenaar heeft vrijwel nooit op benzine gereden. Nu heb ik 30 liter benzine in de tank gegooit en een flesje met van de carb-reinigingsspul.

Echter, de benzinepomp pompt geen benzine. Zou het zo zijn dat er een filter verstopt zit? (bij mij zit er een benzinefilter tussen pomp en carb, die blijft droog) Of zou de benzinepomp in de loop der jaren zijn stuk gegaan? Misschien een uitgedroogd membraam? Hoe kom ik daar achter?

Gegroet!

Profiel  
 
vikingo
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 736
Geregistreerd: 10-05-2005

Gepost: 03 oktober 2006 02:10 PM
  [ # 26 ]

Dus met de darm er af spuit ie geen benzine, kan zijn dat er vuil in zit. (mijn tank had roestvorming aan de binnezijde)
Of door ‘t staan vastgekomen.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25738
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 03 oktober 2006 02:17 PM
  [ # 27 ]

De pomp pompt alleen als je de benzine afsluiter open zet en de motor loopt. We kijken zaterdag wel even!
Groeten
Joris (begeleider 10K beurt!)

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
M'thijs
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 657
Geregistreerd: 22-11-2005

Gepost: 03 oktober 2006 02:45 PM
  [ # 28 ]
bogaard77 schreef:

De pomp pompt alleen als je de benzine afsluiter open zet en de motor loopt. We kijken zaterdag wel even!
Groeten
Joris (begeleider 10K beurt!)

Dankjewel!

Ik vind het echt geweldig allemaal, tot nu toe is iedereen aardig, behulpzaam, enthousiast, dank dank hulde!  Smile

Groeten, Matthijs

Profiel  
 
M'thijs
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 657
Geregistreerd: 22-11-2005

Gepost: 04 oktober 2006 02:05 AM
  [ # 29 ]

Tja, die kleine dingetjes zijn leuk vind ik. zo heb ik gisterenavond het dak van mijn DS opnieuw geverft. Een vorige eigenaar had er een soort structuurverf / bitumen achtig spul op gesmeerd. Volgens mijn 65-jarige buurman zag je dat in de jaren ‘70 wel vaker op autodaken. Anyway, het was vaal geworden, dus heb ik met een roller hoogglans zwarte verf erop gedaan. Resultaat: een plaatje! Letterlijk, het lijkt net een vinyl-dak.

Vanmorgen was ik vrij dus heb ik de leren achterbank zitting eruit gehaald, het leer was hard geworden en zeer droog. Dus dikke lagen vet erop gesmeerd. Het ziet er nu al een stuk beter uit, al moet het nog wel soepeler worden.

Zo zijn er nog meer zaken te doen, maar de auto wordt steeds mooier en hopelijk beter. Ik kijk ook erg uit naar de 10.000 km workshop zaterdag.

De auto rijdt heerlijk, tot een meeting inderdaad!

Groet Matthijs

Profiel  
 
M'thijs
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 657
Geregistreerd: 22-11-2005

Gepost: 10 oktober 2006 01:02 AM
  [ # 30 ]

Na de 10.000 km beurt van de club van afgelopen zaterdag ben ik een hoop wijzer geworden! Ik heb mijn auto beter leren kennen, olie in mijn haar gesmeerd (kan geen glansshampoo tegenop) en de auto loopt merkbaar beter.

Een belangrijke conclusie is dat ik gelukkig geen kat in de zak gekocht blijk te hebben. De wagen is hard en solide, daar ben ik erg blij om. Wel zitten er nog wat kleine dingetjes niet helemaal 100% en zijn er wat slordigheidjes, maar de basis is prima! Het enige wat echt een tegenvaller was, is dat het stuurhuis blijkt te lekken, mijn remschijven waren nat van de lhm. Dat is natuurlijk flink balen en dat wil ik snel oplossen. Kan iemand een indicatie geven van de kosten van a) een goed stuurhuis; b) de montagekosten en c) is vervanging zelf te doen voor een beginnend sleutelaar? Ben benieuwd, ga van de week rondbellen naar chyparse, citrotech en gebr. Sanders.

Gisteren ook nog even geschrokken, ik had ‘m gestart en wilde een ritje maken toen ik een gaslucht rook wat me niet lekker zat. Kofferbak geopend en ja hoor, een lekkage! Ik schrok flink, dus zette meteen de motor stil. Het bleek dat de aansluiting van de gasleiding (naar de verdamper) op de tank niet goed zat. Vanmiddag een nieuwe nippel en rubber hoes gekocht, en vanavond samen met buurman (monteur, had een gereedschapje van zijn werk meegenomen om een ‘trompetje’ op de leiding te fixen) de boel weer gerepareerd. Het was gelukkig een kleinigheid, maar je schrikt wel zeg!

Nu nog het stuurhuis, wat kleine zaken en dan is mijn DS weer helemaal het heertje (dametje, whatever….)

Groeten!  Smile

Profiel  
 
 
2 van de 14
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook