Wie heeft er een eenduidig antwoord? Ik lees hier en daar de term ontstekingscomputer. Deze zou achter het handschoenkastje moeten/kunnen zitten maar ook op ander plekken. Ten eerste vraag ik me af of er wel een ontstekingscomputer is in de auto : . Ikzelf kom bij mijn “donor-prestige” alleen een computer tegen met de letter AEI tegen. Deze zit linksvoor vlak voor de veerpot geschroefd en deze stuurt volgens mij de injectoren aan. Ik ben de auto namelijk uit elkaar aan het halen om voor reserve ondedelen te gebruiken en wil geen onderdelen/computers/knoppen meters/voelers etc. laten zitten die ik later evt nog nodig zou kunnen hebben.
als je nog tips hebt van ondedelen die ik zeker moet bewaren dan laat dat ook even weten aub.
Life is short !!!
Drive fast !!!
De AEI is de ontstekingscomputer en zit op het linker binnenscherm, de injectiecomputer zit in het voetencompartiment van de bijrijder achter een metalen plaat en er staat Bosch op.
GRG
.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)
Misschien een beetje vreemde vraag, maar in mijn 2500 injectie serie I zie ik de AEI niet zitten terwijl deze naar mijn weten hetzelfde blok er in heeft liggen (bouwjaren zijn ‘84 SI en ‘85 SII). Waarom komt de bekabeling van de injectoren uit op deze AEI computer? wordt het ontstekingstijdsip niet bepaald door de BDP sensoren of geeven deze het BDP juist af aan die computer die dan weer het ontstekingstijdstip berekend?
Life is short !!!
Drive fast !!!
nou er zijn wel verschilende systemen gebruikt.
maar de AEI is de onsteking.
de ecu is de injectie.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
Heb vandaag een goede sleuteldag gehad en idd ook eens naar die ECU gezogd. Heb ‘m er al uit liggen. Bedankt voor de hulp.
Life is short !!!
Drive fast !!!