kan wellicht voor een zacht prijsje aan een td2 komen.
blok staat al 7 jaar stil en moet dus hoogstwaarschijnlijk gereviseerd worden.
nou wil ik misschien een td2 inbouwen en lijkt het me leuk een keer een blok te reviseren.
iemand een idee wat het zou gaan kosten? (worst case scenario )
ex CX ambulance Heuliez, XM Service break Ambiance, C15D Grand Volume, diverse BX, 2CV, Peugeots en R4, Xsara 2.0 HDi break en Berlingo “kruiwagen”
Momenteel Volvo V70 en een Punto
altijd goed die knutselaars uit groningen
maar waarom zou je ervanuitgaan dat je de motor moet reviseren?
je weet toch dat dit (op de ongeblazen versie na) de beste diesels ter wereld zijn.
een complete “worst case” revisie moet je denk ik niet doen.
beter is vooraf te onderzoeken wat nog goed is, en als er voldoende goed is pas overgaan tot revisie van de versleten delen.
het zwakste punt is denk ik wel de kop, die kan scheuren (zeker bij turbo 2) en de verbrandingskamers.
succes
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v
nou, het blok heeft 7 jaar niet meer gelopen…
ik wil voor het overzetten mezelf er van kunnen overtuigen dat ik met het nieuwe blokje toch weer een jaar of 5 bij normaal gebruik met standaard onderhoud rij.
preventief koppakking vervangen en olieverversen etc. is natuurlijk minimaal.
misschien zijn er testen waardoor ik meer zekerheid oer de staat van het blok kan krijgen.
het ding is als volgt.
of ik kan een sloper kopen voor 350 met een 7 jaar stilstaand blok, 265.000 km maar met een sloper er om heen (altijd handig, koplampen, spiegels, TRX-velgen etc…)
of ik kan een blok kopen die goed is, draait nog, met weinig kilometers, 250.000, met nwe (50.000 km geleden) koppeling en koppakking voor 650 euro
what to do?!?
ex CX ambulance Heuliez, XM Service break Ambiance, C15D Grand Volume, diverse BX, 2CV, Peugeots en R4, Xsara 2.0 HDi break en Berlingo “kruiwagen”
Momenteel Volvo V70 en een Punto
Waarom probeer je niet gewoon héél vriendelijk een specialist te spreken te krijgen voor advies.
Of desnoods betaal je een specialist voor tips, zelfs td2-kenners zijn wellicht ergens voor te porren in ruil voor een kist wijn of een krat bier.




















Totaal aantal Berichten: 2475
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
wat ik gedaan heb is bij de revisie van onze cx TRD2 (kop was ook gescheurd) er een turbo 1 kop op gezet deze scheuren veel minder vlug moest je daar aan geraken zou ik deze er op zetten voor de rest rijdt de wagen juist hetzelfde hoor
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
klopt trd2 koppen zijn ook zeldzaam geworden.
als je het helemaal goed wil doen kun je trd2 voorverbrandingskamers in een rd kop zetten
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v




















Totaal aantal Berichten: 2475
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
jep dat kan ook, wat je ook moet weten de koppen van alle diesels na 83 zijn onderling uitwisselbaar dus er moet er altijd nog wel eentje te vinden zijn hoor!
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
dank voor jullie tips, heren
ga er nog maar een nachtje over slapen.
voordat er koppen gaan rollen…
ex CX ambulance Heuliez, XM Service break Ambiance, C15D Grand Volume, diverse BX, 2CV, Peugeots en R4, Xsara 2.0 HDi break en Berlingo “kruiwagen”
Momenteel Volvo V70 en een Punto