Zijn er hier mensen met een cx pallas D?
Overweeg toch ook op een belasting vrije pallas D te kopen.
Moet het wel een mooie zijn, maar dat lukt wel.
Alleen rijdt dat? Wel heel weinig PK’s, vond een bx tzd al traag..
Maar goed alles went?
En de roest, is dat, als je met een goeie begint binnen de perken te houden?
En wat verbruikt ie eigenlijk.
Ik rij nu een volledig gereoveerde 25gti uit 87. Alleen gaat wel een hoop bezine door heen.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980























Totaal aantal Berichten: 4311
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Ik heb een paar keer mee mogen rijden met iemand die een CX 2200 diesel had , en later een 2500 diesel.
Je moet wel erg veel geduld hebben qua snelheid , en als je een BX TZD al traag vind vraag ik mij af of je er wel aan moet beginnen.
Wel betrouwbare motoren volgens mij die turbo loze diesels van een CX.














































Totaal aantal Berichten: 43406
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Re: cx pallas D
verkuilm schreef:Zijn er hier mensen met een cx pallas D?
Overweeg toch ook op een belasting vrije pallas D te kopen.
Moet het wel een mooie zijn, maar dat lukt wel.Alleen rijdt dat? Wel heel weinig PK’s, vond een bx tzd al traag..
Maar goed alles went?En de roest, is dat, als je met een goeie begint binnen de perken te houden?
En wat verbruikt ie eigenlijk.
Ik rij nu een volledig gereoveerde 25gti uit 87. Alleen gaat wel een hoop bezine door heen.
75 pk, in een auto van 1350kg….. top 146 met 4 bak, 156 met 5 bak… o tot 100? neem maar een staartklok mee!
Maar, heerlijke auto…..
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Jij hebt het over een belastingvrije diesel?
Weet niet of dat exect hetzelfde is als onze 25 RD break uit 87 maar hoe dan ook….
Het verbruik, bij rustig en op tijd doorschakelen, zit bij ons rond de 1 op 14,5 / 15 dus heel aardig.
Motoren zijn ongelooflijk betrouwbaar, maar je weet natuurlijk vrijwel nooit zeker hoe de auto in het verleden is onderhouden.
Als je het over een serie 1 diesel hebt denk ik wel dat de geluidsisolatie minder is dan in 1987 en dan wordt het wellicht toch aardig rumoerig binnen met 120 op de snelweg.
Hoe dan ook, als je niet persé de lease TDi/HDi brigade hoeft bij te houden bij het stoplicht is een 2500 diesel heel goed te rijden in het huidige verkeer.
Nou gaat mij echt niet alleen om de snelheid, rij ook eend en mehari, die is nog langzamer dan een eend.
Maar van dat geluid, dat is een punt, maar zal wel stiller zijn dan een mehari!
maar 1op14 dat is wel netjes!
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
ach ja, de snelheid van een “landbouwdiesel” went , je gaat gewoon rustiger rijden, maar je verbruik word je weer vrolijker van
een goede manier om ontspannen te rijden is zo’n diesel aan te schaffen, heb een tijdje een escort diesel zonder turbo gereden en das dezelfde beleving….. lekker ontspannen!
en 140 haal je ook op de snelweg, alleen wat minder rap….





















Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Ik vind die CX 25RD Break van Collin snel zat. Trekt lekker door etc. Een 2200 is iets te mager maar een motor van 2,5 liter is een motor van 2,5 liter. En dat voel je.
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY