1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
Trillingen op hoge snelheid
Apprentice
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 758
Geregistreerd: 07-04-2006

- 2CV 6
Gepost: 17 oktober 2006 07:01 PM

Bij een snelheid van zo’n 140-150km/h begint mijn auto licht te trillen. Het is een beetje een gevoel alsof er hele kleine ribbeltjes in het wegdek zitten (maar die zijn er dus niet echt).
Kan dit iets met de voorwielophanging te maken hebben, of moet ik het meer in de vering zoeken?

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25715
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 17 oktober 2006 07:18 PM
  [ # 1 ]

banden balanceren, wielophanging, andrijfassen. Niet in de vering.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 17 oktober 2006 07:33 PM
  [ # 2 ]

Om nog even wat aan te vullen; ongelijkmatig afgesleten banden, cuppende banden, zelfs vuiligheid aan de binnenkant van de velg kan dit veroorzaken! (ervaring mee….)

Profiel  
 
Apprentice
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 758
Geregistreerd: 07-04-2006

- 2CV 6
Gepost: 17 oktober 2006 07:33 PM
  [ # 3 ]

Komen binnenkort nieuwe voorbanden om, inclusief uitlijnen en balanceren. Maar eens kijken of het probleem dan over is.
Kunnen gare silentblocs in de onderste draagarmen trouwens ook voor dergelijke problemen zorgen?

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25715
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 17 oktober 2006 07:46 PM
  [ # 4 ]
Apprentice schreef:

Komen binnenkort nieuwe voorbanden om, inclusief uitlijnen en balanceren. Maar eens kijken of het probleem dan over is.
Kunnen gare silentblocs in de onderste draagarmen trouwens ook voor dergelijke problemen zorgen?

IDD voor balanceren je velgen goed schoonmaken aan de binnenkant!

Ja gare silentbloks kan ook….

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 17 oktober 2006 10:07 PM
  [ # 5 ]

als eerste nieuwe banden + balanceren.
waarschijnlijk is het dan opgelost.

kijk wel even of de oude banden scheef of onregelmatig gesleten zijn, dit is indicatie voor meer problemen.
als het probleem niet is opgelost verder zoeken in alles wat speling kan krijgen in de aandrijf/stuurinrichting.

p.s. als je in groningen op zoek gaat naar michelins hoor ik graag waar ze het goedkoopste zijn want ik ben binnenkort ook aan de beurt.

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
Apprentice
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 758
Geregistreerd: 07-04-2006

- 2CV 6
Gepost: 17 oktober 2006 10:56 PM
  [ # 6 ]

Voorbanden zijn aan de buitenkant scheef afgelopen. Aan beide kanten in exact dezelfde mate, dus ik twijfel er een beetje aan of het de silentblocs zijn. Het zou wel heel toevallig zijn als dat aan beide kanten een identiek beeld gaf. Denk eerder aan een verkeerde sporing.
DIRAVI staat wel mooi in de rechtuitstand en geeft verder geen problemen. Misschien dat een kleine correctie in toe- of uitspoor voldoende is.
@Erik: hoeveel banden heb je nodig, alleen voor of rondom? Ken een bandenboer waar ik een flinke korting kan krijgen. Kan ik ze misschien in een keer bestellen.

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3198
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 17 oktober 2006 11:15 PM
  [ # 7 ]

Controleer toch je draagarm rubber maar VOOR je nieuwe banden monteerd .

Ook de dempers in de spoorstangen durven nog wel eens uitlopen of zelfs los komen ( dan wordt het echt gevaarlijk)

Kan je controleren door gewoon aan de stuurstangen te trekken en duwen

Walter

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
jeroentje
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 591
Geregistreerd: 20-11-2004

- C5 2.2 HDIF TOURER Exclusive
Gepost: 17 oktober 2006 11:37 PM
  [ # 8 ]
Apprentice schreef:

Voorbanden zijn aan de buitenkant scheef afgelopen. Aan beide kanten in exact dezelfde mate, dus ik twijfel er een beetje aan of het de silentblocs zijn. Het zou wel heel toevallig zijn als dat aan beide kanten een identiek beeld gaf. Denk eerder aan een verkeerde sporing.
DIRAVI staat wel mooi in de rechtuitstand en geeft verder geen problemen. Misschien dat een kleine correctie in toe- of uitspoor voldoende is.
@Erik: hoeveel banden heb je nodig, alleen voor of rondom? Ken een bandenboer waar ik een flinke korting kan krijgen. Kan ik ze misschien in een keer bestellen.

De Diravi heeft een instelbaar “nulpunt”, dus als men daar aan heeft zitten draaien kan nog de wieluitlijning volledig weg zijn en stuurt ie mooi rechtdoor.

Profiel  
 
hugo
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 567
Geregistreerd: 01-11-2004

- CX ambulance
Gepost: 17 oktober 2006 11:41 PM
  [ # 9 ]
Apprentice schreef:

Voorbanden zijn aan de buitenkant scheef afgelopen. Aan beide kanten in exact dezelfde mate, dus ik twijfel er een beetje aan of het de silentblocs zijn. Het zou wel heel toevallig zijn als dat aan beide kanten een identiek beeld gaf. Denk eerder aan een verkeerde sporing.
DIRAVI staat wel mooi in de rechtuitstand en geeft verder geen problemen. Misschien dat een kleine correctie in toe- of uitspoor voldoende is.
@Erik: hoeveel banden heb je nodig, alleen voor of rondom? Ken een bandenboer waar ik een flinke korting kan krijgen. Kan ik ze misschien in een keer bestellen.

stienstra in augustinusga (vlak achter buitenpost)
laatst nog 2 nieuwe Michelins gekocht voor 60 euro incl montage en dergelijke. waren wel oude bandjes maar nog spiksplinternieuw Smile

ex CX ambulance Heuliez, XM Service break Ambiance, C15D Grand Volume, diverse BX, 2CV, Peugeots en R4, Xsara 2.0 HDi break en Berlingo “kruiwagen”

Momenteel Volvo V70 en een Punto

Profiel  
 
Apprentice
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 758
Geregistreerd: 07-04-2006

- 2CV 6
Gepost: 17 oktober 2006 11:48 PM
  [ # 10 ]

Bedankt voor de tips. Dat gaan we allemaal eens even controleren.
Wanneer er door de een of andere Kwik Shit monteur ooit aan die Diravi is geknoeid, is dat dan weer een beetje gemakkelijk te herstellen?

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 17 oktober 2006 11:52 PM
  [ # 11 ]

net een berichtje getypt.
ben nu 2 en later nog 4 banden nodig.

wanneer gaan we een cx groningen avond organiseren?

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3198
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 17 oktober 2006 11:56 PM
  [ # 12 ]
Apprentice schreef:

Bedankt voor de tips. Dat gaan we allemaal eens even controleren.
Wanneer er door de een of andere Kwik Shit monteur ooit aan die Diravi is geknoeid, is dat dan weer een beetje gemakkelijk te herstellen?

Spoorstangen afstellen is zoals bij een “gewone auto” , dempers in de spoorstangen zullen ze wel nog nooit gezien hebben , en dus ook niet gecontroleerd .

Denk zelf dat ze nog niet eens weet dat je de rechuit kan afstellen . Wink

Walter

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
hugo
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 567
Geregistreerd: 01-11-2004

- CX ambulance
Gepost: 17 oktober 2006 11:59 PM
  [ # 13 ]

haha
goed idee!

ik woon in een hofje met parkeerplaatsen waar de dames (max. 3) wel samen kunnen staan. kunnen wel een keer koffie drinken en ervaringen uitwisselen etc…

Tuinbouwdwarsstraat 15 (tussen grachtstraat en tuinbouwstraat)

ex CX ambulance Heuliez, XM Service break Ambiance, C15D Grand Volume, diverse BX, 2CV, Peugeots en R4, Xsara 2.0 HDi break en Berlingo “kruiwagen”

Momenteel Volvo V70 en een Punto

Profiel  
 
hugo
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 567
Geregistreerd: 01-11-2004

- CX ambulance
Gepost: 18 oktober 2006 12:02 AM
  [ # 14 ]
wbogaerts schreef:

Spoorstangen afstellen is zoals bij een “gewone auto” , dempers in de spoorstangen zullen ze wel nog nooit gezien hebben , en dus ook niet gecontroleerd .

Denk zelf dat ze nog niet eens weet dat je de rechuit kan afstellen . Wink

Walter

ga ik volgende week ook laten doen.
mijn cx trekt enorm naar rechts. (op lange afstanden stomvermoeiend…)
ga eerst langs een bandenboer om de voorwielen te balanceren en daarna gaat een vriend de diravi in het midden zetten

ex CX ambulance Heuliez, XM Service break Ambiance, C15D Grand Volume, diverse BX, 2CV, Peugeots en R4, Xsara 2.0 HDi break en Berlingo “kruiwagen”

Momenteel Volvo V70 en een Punto

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 18 oktober 2006 12:06 AM
  [ # 15 ]

ok zeg maar wanneer.  liefst na het weekeind want dan is mijn wintercx klaar.
moet nu nog in een peugeot komen Surprisedops:

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook