Totaal aantal Berichten: 1130
- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
het valt me de laatste tijd op dat het verklikkerlampje voor de hydraulische druk langer aan blijft dan voorheen, ik moet ook echt ff wachten met weg rijden tot het een paar tellen uit is zodat de SB voldoende druk heeft.
Wat kan hiervan de oorzaak zijn ? Voorraadbol ? (bollen zijn 1,5 jaar geleden gevuld maar zijn volgens mij nog de originele, dus kunnen wel weer snel druk verloren hebben door leeftijd).
Wat is Citroën rijden toch formidabel !
met een kapotte voorraad bol is het niet zo dat je langer op je druk hoeft te wachten,
om te controlleren of deze nog goed is, zou je het stuur even flink heen en weer moeten gooien.
waneer je dan de hd pomp onophoudelijk hoort tikken dan is je voorraad bol wel aan vervanging toe.
hoelang is het geleden dat je je olie hebt ververst in het hd systeem?
en hoe goed is je hd pomp nog, als die flink vervuild is wil die hier ook de oorzaak van zijn.
wat betreft de originele bollen, vaak zijn ze beter (niet altijd) dan de imitatie, en waneer er nog een restdruk van 10 bar in aanwezig is is er zeker geen reden tot vervanging maar kun je ze gewoon laten vullen.
de prijs van dit vullen verschilt enorm van 7,50 tot 20 euro per bol.
oja afhankelijk van het aantal kmt wat je rijd, maar na 1,5 jaar is het wel aan te raden om ze ff te laten vullen.

Totaal aantal Berichten: 1130
- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
bollen zijn tijdens restauratie allemaal gevuld, merendeel van de leidingen heb ik vervangen, en het systeem is gespoeld en gevuld met smurfenolie (2x al na een retourslanglek in duitsland).
nadat ik het postte dacht ik, nee dat kan niet, want dan moet de pomp ook vaak aanslaan, maar dat doet ie maar eens in de 40 seconden.
voor een week of wat terug, kon ik na een uur stilstand instappen en starten en dan bleef het lampje uit, nu als ik na een uur contact aanzet brand het lampje en gaat uit na een paar seconden draaien.
het is ook niet echt storend maar het valt me nogal op en vraag me daarom af waar het aan kan liggen.
Wat is Citroën rijden toch formidabel !
als je voorraadbol lek is, dan is hij helemaal gevuld met olie.
de pomp zou dan juist heel snel het systeem op druk hebben.
bij jou duurt het langer.
dat kan komen omdat je pomp minder opbrengst heeft, of omdat er meer weglekt.
je zegt dat de regelaar om de 40 sec aanslaat, dat lijkt wel normaal.
als het systeem schoon is, voldoende olie heeft, en goed ontlucht is, en je hebt geen zware punten tijdens het sturen. zou ik me geen zorgen maken.
het kunnen misschien je veercylinders zijn die iets meer doorlekken.
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v