Zijn er nog meer mensen die de cx vertroetellen in de winter door hem binnen te zetten en niet te gebruiken ivm met sneeuw/zout enz?
Ik ben van plan mijn 2000 pallas 79’ binnen te zetten!
En lekker gas te geven in mijn Ax gti’tje
Iemand nog handige tips?
tip:
zet hem op zolder, daar is het niet zo vochtig!!
mijn cx gaat altijd in de winter naar binnen meestal begin oktober tot eind maart
Ook die van mij gaat onder dak. Samen met de Eend.
Heb van een kennis een oud Golfje gekregen, die ik van de winter ’ es even lekker ga afboeren.
cx en stammen uit de tijd dat autos roestten, en niet zon beetje ook
de enige goeie manier om je cx heel te houden is in zuid frankrijk gaan wonen.
als dat niet lukt moet je een alternatief bedenken, maar stilstand is zeker ook niet goed.
als je cx redelijk roestvrij is kun je hem denk ik beter in de winter droog wegzetten in een goed geventileerde ruimte (een vochtige varkensstal is nog veel slechter dan doorrijden!).
als ie toch al roestig is kun je net zo goed doorrijden en in het voorjaar de schade weer dichtlassen.
mijn alternatief is een gave zomer cx met airco, en een goed dichtgelaste winter cx.
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v
erikkuiper schreef:
mijn alternatief is een gave zomer cx met airco, en een goed dichtgelaste winter cx.
haha ja zo kan het ook!!
Deze cx heeft altijd in frankrijk gereden tot een paar jaar terug, toen heeft ie een tijd binnen gestaan bij iemand in nederland.
Nu ben ik 2e eigenaar en ben de eerste die er mee rijd in nederland!
Hij ziet er nog erg netjes uit dus dat wil ik graag zo houden!
Een winter cx erbij zit er nog even niet in
winter
Sinds gisterenavond staat zij mooi droog onder een hoes binnen , en rond april 2007 komt ze uit haar winterslaap.

Totaal aantal Berichten: 7071
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Mijn tip: rijden met dat ding, roest repareren.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Totaal aantal Berichten: 15438
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Een auto is hoofdzakelijk gemaakt om in te… jawel, rijden! Ik kan mij erg goed voorstellen dat enkelen hun geliefde voiture gaan stallen overigens.
Maar ik zie mij niet een half jaar in een auto rondrijden waar ik geen feeling mee heb.
patje74 schreef:Een auto is hoofdzakelijk gemaakt om in te… jawel, rijden! Ik kan mij erg goed voorstellen dat enkelen hun geliefde voiture gaan stallen overigens.
Maar ik zie mij niet een half jaar in een auto rondrijden waar ik geen feeling mee heb.
waarom niet je kan toch ook meerdere auto rijden
Ach, ‘t is een keus die je maakt. Heb een broertje dood aan las- en spuitwerk, dus ik probeer dat (zo lang mogelijk) te voorkomen.
Des te leuker is het ook als je in het voorjaar de zaak weer van stal kunt halen.
Mijn Ds komt de weg niet meer op zodra de eerste strooiwagens de weg op gaan. Niets is zo funest als zout! En ze komt pas de weg weer op als de laatste zoutresten met de regen zijn weggespoeld, merk je snel genoeg als je in natte omstandigheden rijdt omdat je dan geen witte waas meer op je voorruit krijgt als je achter iemand rijdt.
Zomers rij ik er ook mee in de regen, als je hem wast wordt ie tenslotte ook nat.
GRG
.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)

Totaal aantal Berichten: 4311
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
De GS’en van mij gaan ook lekker droog op stal. Als ik ergens een hekel aan heb is het wel aan lassen en spuiten terwijl je dit voorkomen kan.
Ik ken genoeg mensen die in de winter doorgereden hebben met een GS/A en zijn daar nu op terug gekomen. Het lijkt een paar winters goed te gaan maar dan komt de ellende vanzelf tevoorschijn (en het lasaparraat ook).
Ik heb 1 winter gereden met mijn 2000 Super en dat is vrij fataal gebleken. Zout en troep kruipt overal in en tenzij je iedere week de hele zaterdag besteed aan het weer schoonmaken van de dame rot het vrij snel. Dat kartonplaatstaal uit de 70’er jaren kan er echt niet tegen.
De mijne gaat gewoon op stal, heb ik volgend jaar wat minder te lassen
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!

Totaal aantal Berichten: 3025
- BX 19 GT
- BX 16 RS
Tja, mijn CX (anno ‘86) is gewoon m’n dagelijkse auto. De afgelopen winters ben ik er ook mee doorgereden en vermoedelijk is dat daarvoor ook altijd gebeurd. Desondanks geen roestdrama. Zit wel wat laswerk aan te komen (dorpels), maar Beau Wouda adviseerde er ook deze winter gewoon mee door te rijden en niet preventief te gaan lassen of nog een anti-roestbehandeling te laten geven. Zal ‘m wel zo vaak de temperatuur dat toelaat schoonmaken.
Ik weet niet of er nog veel verschil was in plaatstaal tussen ‘78 en ‘86 maar bij mij is de auto zienderogen slechter geworden door het rijden in de winter. Daarbij stond ze ook buiten geparkeerd, als je rijd en ze kan warm slapen dan is het veel minder slecht natuurlijk.
Plekken die bij mij zijn gaan rotten is vooral achterin de achterwielkasten en achter de achterbumper. Eigenlijk overal waar water/zout blijft staan.
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!