Patje en een CX ... Nee, dat ‘past’ op 1 of andere manier niet.
Overigens lijkt me een CX ingewikkeld sleutelen (heb eens bij 1 onder de motorkap gekeken). Een uur lang van alles en nog wat demonteren en jahoort, je kan met je doppie bij de eerste bougie ...
En als je de kopbouten niet strak genoeg aandraait krijg je de motorkap niet meer dicht.
Schijt aan originaliteit.


































Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Lelijke Eend schreef:Patje en een CX ... Nee, dat ‘past’ op 1 of andere manier niet.
Overigens lijkt me een CX ingewikkeld sleutelen (heb eens bij 1 onder de motorkap gekeken). Een uur lang van alles en nog wat demonteren en jahoort, je kan met je doppie bij de eerste bougie ...
En als je de kopbouten niet strak genoeg aandraait krijg je de motorkap niet meer dicht.
Ach, bougies vervangen van een GS, dat is een feest zeker?! Nee, voor lastig sleutelwerk deins ik iet terug. En dat het niet “past”, tja, een CX was eigenlijk de eerste Citroën die ik wel wilde naast mijn eend. Alleen had ik toen amper sleutelervaring. Hierdoor had ik het lef nog niet.
Maar dit is ook slechts een oriëntatie topic hé! Ik heb nog niets besloten, ik heb momenteel wel vrij intensief contact met de verkoper, maar ik kan nog geen compleet beeld krijgen van de werkelijke staat van de wagen.
Voorlopig staan alle opties nog open.


























Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Ach gezien wat je allemaal aan citroenigheden hebt slingeren zou ik zeggen koop een CX en veel plezier ermee. De punten die CitroenC2 aangeeft zijn idd belangrijk. Roest is de CX killer voor de rest kom je er met jou ervaring wel uit.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!


































Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
In tegenstelling tot wat mij altijd voorgehouden is, hebben de elektromagneet van de GS en de CX-C-matic het zelfde onderdeelnummer;
Part Number: 5490400
Part Description: cmatic electrovalve gearchange switch
Dit zou betekenen dat ze toch gelijk zijn.
Zou iemand een foto van zijn CX-elektromagneet kunnen maken/sturen zodat ik ze eens kan vergelijken?
En anders zal ik toch maar eens naar Hoogeveen!
bij mij om de hoek staat een cx prestige type 1 te koop,
in elim ook op marktplaats te zien geloof ik
dit is hetadvertentie nummer:
Advertentienr.:4979428313


































Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Hoewel ik dat een geweldige bak vind, vind ik ze minder mooi. Het elegante is er af. Maar dat is een kwestie van smaak.
Hoe dan ook, een automaat / C-matic is een vereiste.
Ik heb nog steeds regelmatig email contact met de verkoper, het duurt even voor ik alle informatie heb die ik wil. Tja… voorlopig lijkt het er op dat de elektromagneet defect is, waardoor hij niet in de versnelling wilde met draaiende motor. Om weg te komen is hij regelmatig gestart terwijl hij in de versnelling stond. Hierdoor is de startmotor uiteindelijk aan gort gegaan.
Na het weekend gaat er een vriend van mij bij langs om een partij foto’s te maken. Afhankelijk van de staat van het plaatwerk en eventuele technische verrassingen zal ik dan een besluit nemen.
Al fotos?
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!


































Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
T(h)ijs schreef:Al fotos?
Die komen deze week, dan zal er een vriend van mij bijlangs rijden.






















Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
Al foto’s? Of toch besloten wat anders te gaan doen, gezien je LPG-vraag?


































Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
beerpeet schreef:Al foto’s? Of toch besloten wat anders te gaan doen, gezien je LPG-vraag?
Jep, ik zie er vanaf. Het wordt simpelweg te veel werk om deze dame er bij te hebben.
Het probleem zit hem vooral in de tijd die dit zou gaan opslokken. Ik ben bang dat het werk zich gaat opstapelen, juist nu ik het eenbeetje overzichtelijk heb.
Ik wil van alles, maar het is hier nu niet het geschikte moment voor.