Lekker zo laten en door rijden totdat hij erger gaat lekken. Kan nog wel een paar jaar rijden met een beetje geluk, hou je mooi die 630 euro in je zak. En het wordt meestal niet in 1 keer heel erg, over het algemeen gelijdelijk.
Sept cent millions de chinois Et moi, et moi, et moi ....
1. nieuwe (gereviseerde) pomp kost om en nabij de 35 euro zie ik net op internet.
(kijk bij vergaser/benzin)
2. Alle stekkertjes eerst merken en dan loshalen
Motorkap ontgrendeling loshalen
Stand van het scherm eerst merken voor bij de grote bout net boven de bumper (typ-ex)
koplamp bediening loshalen (goed kijken hoe alles zit met de veren en haken voor de draaiende koplampen
Voorste grote bout los
Bout in je wiel kast los (uitkijken dat de evt doorgerotte lip nit afbreekt)
scherm naar voren wegtrekken (luchtslangen komen vanzelf mee)
Sept cent millions de chinois Et moi, et moi, et moi ....
Bram bedankt!












































Totaal aantal Berichten: 25738
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Bram-id19B schreef:1. nieuwe (gereviseerde) pomp kost om en nabij de 35 euro zie ik net op internet.
(kijk bij vergaser/benzin)
2. Alle stekkertjes eerst merken en dan loshalen
Motorkap ontgrendeling loshalen
Stand van het scherm eerst merken voor bij de grote bout net boven de bumper (typ-ex)
koplamp bediening loshalen (goed kijken hoe alles zit met de veren en haken voor de draaiende koplampen
Voorste grote bout los
Bout in je wiel kast los (uitkijken dat de evt doorgerotte lip nit afbreekt)
scherm naar voren wegtrekken (luchtslangen komen vanzelf mee)
Luchtslang aan de voorkant wel eerst netjes losmaken! ( als ie nog heel is..) en de aarde kabeltjes losmaken.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
okiedokie….
net (heb nu vakantie) weer lekker bezig geweest: Nieuwe oliedrukzender gemonteerd, wat een kl*#@te klus was dat zeg. Ben een half uur aan het klooien geweest (van onderaf) om de tijdelijk bout die erin zat los te krijgen, want ik kon er slecht bij en geen slag maken. uiteindelijk de slijptol gepakt (nee, niet schrikken) en een stuk van mijn steeksleutel afgeslepen, zodat er een stalen pijp overheen kon. Toen kon ik dmv die lange pijp wel slag maken en was de bout zo los. Oliedrukzender zat er ook zo in, maar toen begon het gedoe van geen slag maken opnieuw, maar dan om aan te draaien, die was een andere maat… Goed, uiteindelijk zat ie vast en begon het geklooi met het snoertje. Snoertje erop, moertje (ieniemienieding) erop, aandraaien, snoeren naar boven vissen en ja hoor, snoertje bij stekker onderaan brak af… shit, weer overnieuw dan. Snoertje fixen, boel er weer op, moertje erop, oeps, daar valt het moertje. Weg. Weg. En niet te vinden. Uiteindelijk mijn halve garage uitgemest op zoek naar een zelfde maat moertje. het geluk begon te komen, moertje gevonden, erop, vastdraaien, aansluiten en tadaaaaa!!!! klaar. Al met al duurde dit ruim anderhalf uur!! Normaal een kwartiertje?
Toen begonnen aan de aandrijfas, moest een nieuwe rubberen hoes op. Wiel eraf, schroefje los, slangeklemmen los en hoppa, daar had ik de aandrugas in mijn hand. met poelietrekker dat driepinnending eraf, lukte niet. gasbrander erop, warm stoken, laten schrikken met hamer, poelietrekker er weer op en ja hoor, daar kwam hij. Deze klus ging soepel, tussen wiel verwijderen en wiel moteren zat een uur, dat viel mee!!
Op naar de volgende klus: de kachelslangen monteren, de hemel monteren, het stuurhuis, nieuwe benzinepomp, ik vermaak me voorlopig nog wel!!!!
Groeten












































Totaal aantal Berichten: 25738
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Goed gedaan jochie!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Ik heb laatst een set ring ratels gekocht, ideaal voor de moeilijk bereikbare plaatsen waar je geen of weinig slag kan maken
Sept cent millions de chinois Et moi, et moi, et moi ....












































Totaal aantal Berichten: 25738
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Bram-id19B schreef:Ik heb laatst een set ring ratels gekocht, ideaal voor de moeilijk bereikbare plaatsen waar je geen of weinig slag kan maken
Heb je er een maat 24 bij zitten?
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
nee maar op het moment dat ik die nodig heb koop ik hem gewoon. heb nog geen oliedrukzender vervangen dus heb SW 24 nog niet nodig gehad.
Sept cent millions de chinois Et moi, et moi, et moi ....
@ M’thijs
Ik heb een setje ringen en rubbers gehaald bij Chyparse en je zult wel speciaal gereedschap nodig zijn ( maar die heb ik ook niet )
Maar met vindingrijkheid kun je een hoop maken.
Een stuurhuis laten testen kan ook bij Chyparse of Citrotech.
Ik ben altijd bereid om te helpen.
Eens een DS altijd een DS.
ds21pallas schreef:@ M’thijs
Ik heb een setje ringen en rubbers gehaald bij Chyparse en je zult wel speciaal gereedschap nodig zijn ( maar die heb ik ook niet )
Maar met vindingrijkheid kun je een hoop maken.
Een stuurhuis laten testen kan ook bij Chyparse of Citrotech.
Ik ben altijd bereid om te helpen.
Bedankt voor je aanbod, zal ik onthouden en misschien op terug komen. Zal Chyparse er eens over bellen.
Heb gisteren na de klussen 100 km gereden, ik had het luchtfilter ook nog uitgewassen en de kleppen opnieuw gesteld want ze (2 van de stonden toch te ruim. na dit alles had ik zeker resultaat: hij spinde als een tevreden kater over de snelweg, 3000 toeren bij 120 km/u, heerlijk relaxed!
to be continued…
Gegroet!
Hoi,
Ben vanavond weer onder de kap gedoken en heb wat ontdekt en daarover enkele vragen, dus ik dacht ik raadpleeg de forum experts maar!
DE benzinepomp heb ik losgehaald en gedemonteerd, het membraam is helemaal droog en hard geworden. Moet ik nu een nieuwe pomp aanschaffen of kan ik een los membraam ergens op de kop tikken?
Verder heb ik een belangrijke ontdekking gedaan: één van de twee rubberen harmonica hoezen van het stuurhuis is helemaal doorgescheurd. Komt het lekken daarvan of is die hoes enkel tegen bescherming, tegen vuil bijv? Ik vroeg het me af, wie weet wat ik nu het beste kan doen? Toch een nieuw stuurhuis, of lekker doorrijden? Het LHM niveau blijft op peil.
Over LHM gesproken, ik heb mijn dashboardverlichting laatst gemaakt, er waren wat lampjes stuk en toen ik de boel loshad zag ik dat enkele draadjes loshingen. nu zitten ze weer vast, alles werkt behalve de LHM-druk indicator. Als ik het contact aandraai, dan brand het olie lampje, het gele accu lampje en het rode stoplicht. voorheen brandde ook het lhm lampje, ik snap er niks van want alle bedrading zit vast… hellup!
Goed, al met al weer wat vraagjes, hopelijk kan iemand me weer wat DS wijzer maken, bij voorbaat dank!
Groeten, Matthijs
M'thijs schreef:
Verder heb ik een belangrijke ontdekking gedaan: één van de twee rubberen harmonica hoezen van het stuurhuis is helemaal doorgescheurd. Komt het lekken daarvan of is die hoes enkel tegen bescherming, tegen vuil bijv? Ik vroeg het me af, wie weet wat ik nu het beste kan doen? Toch een nieuw stuurhuis, of lekker doorrijden? Het LHM niveau blijft op peil.
Als hier de LHM olie vandaan komt ben je toe aan een nieuw stuurhuis of een revisie ervan. In principe mag daar geen LHM komen (het kan wel).





















Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Hoi Matthijs,
Vervelend he, om daar achter te komen! Ik heb ook zo’n gescheurde hoes en heb besloten het stuurhuis te vervangen omdat:
- het stuurhuis toch al niet goed meer is (weerstandspunten tijdens het sturen)
- de dame met gescheurde hoes niet door de apk komt
- het vervangen van de hoes nog meer werk is dan het stuurhuis zelf te vervangen
Ga het aanstaande zaterdag doen, zal erover berichten…
Groet Frederik





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Draad op LHM-druksensor loopt niet rechtstreeks naar dashbord: zit nog een stekkerje in. Deze kan los zijn, dan doet het LHM-controlelampje het niet.
Of lampje is kapot (te controleren door -met contact aan- op de linkerknop op de klokkenwinkel te drukken, dan moeten er 4 rode lampjes gaan branden).
Citroen!