2 van de 2
 < Vorige 1 2

Betrouwbaarheid allereerste cx’en
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 15438

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 31 oktober 2006 02:49 PM
  [ # 16 ]

Het bouwjaar is niet de criteria in deze kwestie. Het gaat om de combinatie motor + installatie. Sommige wagens kunnen al op G3 vanaf bj. ‘95, anderen pas vanaf bj. ‘98.

Profiel  

ray
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 735

Gepost: 31 oktober 2006 07:16 PM
  [ # 17 ]

De staat van onderhoud bepaald de betrouwbaarheid van je cx.
Als de onderhouds historie bekend is ben je al een stuk wijzer.
Een goed onderhouden cx kun je prima dagelijks inzetten,of het nu een serie 1 of 2 is maakt niet uit.

Gr Raymond

Het was een cx of niks

Profiel  

sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7071

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 31 oktober 2006 11:12 PM
  [ # 18 ]
patje74 schreef:

Het bouwjaar is niet de criteria in deze kwestie. Het gaat om de combinatie motor + installatie. Sommige wagens kunnen al op G3 vanaf bj. ‘95, anderen pas vanaf bj. ‘98.

Voor alle duidelijkheid, Patje heeft het hier over G3 kenteken, dus lagere WB tarief. Vaak kan een installatie die voor een bepaalde motortype G3 goedgekeurd is prima op een andere, oudere motor aangebracht worden, met alle voordelen van een moderne installatie, behalve dus G3 op het kenteken.

De gasboer weet welke motor/installatie combo’s goedgekeurd zijn voor G3 op kenteken.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  

docitro
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 102

Gepost: 31 oktober 2006 11:30 PM
  [ # 19 ]

De motor moet minimaal aan de Euro 2 (E2) norm voldoen. Als ik het goed heb staan deze codes bijvoorbeeld vermeld in de koerslijst boekjes van de ANWB. Bij Citroën voldoen de meeste motoren vanaf ‘94/‘95 hieraan. Oudere motoren met K6 of U9 als milieu codering voldoen dus niet. Inmiddels is men geloof ik al bij euro 4 of 5.

Profiel  

citroenzot
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 230

- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF V6 Exclusive
- XM 2.1 TD Pullman
Gepost: 01 november 2006 11:06 AM
  [ # 20 ]

Waarschijnlijk heb ik me vergist dat het om een G3 installatie gaat. Wellicht omdat ik me herinner dat sinds 2001 zowieso een nieuw type gasinstallatie dient geïnstalleerd te worden door erkende installateurs. Ik ging er daarom van uit dat het daarom steeds over een G3 goedgekeurde installatie ging. Je herkent zo’n auto’s aan het ontbreken van een verplichte lelijke groene LPG sticker op de koffer.
Ik spreek natuurlijk over België, waar het trouwens zo is dat geen kortingen worden toegekend op wegenbelasting. LPG-rijden gaat bij ons gepaard met de gewone wegentaks voor benzinemotoren vermeerderd met een LPG-taks. In 2001 is enkel een eemalige premie, van een omgerekend 500€, toegekend geweest aan zij die een LPG-installatie plaatsten. Bijgevolg op nieuwe(re) wagens een dure zaak die LPG, die ondanks het milieuvriendelijke(re) karakter verre van aangemoedigd wordt door onze overheid. Het afschaffen van die extra taks is eens ter sprake gekomen om LPG te promoten, maar omdat het niet genoeg in de staatskas brengt is dat voorstel verworpen.

Profiel  

Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2485

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 01 november 2006 01:50 PM
  [ # 21 ]
citroenzot schreef:

Waarschijnlijk heb ik me vergist dat het om een G3 installatie gaat. Wellicht omdat ik me herinner dat sinds 2001 zowieso een nieuw type gasinstallatie dient geïnstalleerd te worden door erkende installateurs. Ik ging er daarom van uit dat het daarom steeds over een G3 goedgekeurde installatie ging. Je herkent zo’n auto’s aan het ontbreken van een verplichte lelijke groene LPG sticker op de koffer.
Ik spreek natuurlijk over België, waar het trouwens zo is dat geen kortingen worden toegekend op wegenbelasting. LPG-rijden gaat bij ons gepaard met de gewone wegentaks voor benzinemotoren vermeerderd met een LPG-taks. In 2001 is enkel een eemalige premie, van een omgerekend 500€, toegekend geweest aan zij die een LPG-installatie plaatsten. Bijgevolg op nieuwe(re) wagens een dure zaak die LPG, die ondanks het milieuvriendelijke(re) karakter verre van aangemoedigd wordt door onze overheid. Het afschaffen van die extra taks is eens ter sprake gekomen om LPG te promoten, maar omdat het niet genoeg in de staatskas brengt is dat voorstel verworpen.

Een nieuw type installatie om te kunnen voldoen aan de nieuwe europese norm. Dat betekent wel dat een G3 altijd een benzine-volgsysteem is, waardoor die niet op carburateur of vuile injectiesystemen past.

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  

citroenzot
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 230

- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF V6 Exclusive
- XM 2.1 TD Pullman
Gepost: 01 november 2006 07:45 PM
  [ # 22 ]

We worden wijzer en wijzer.. Smile

Profiel  

2 van de 2