mn motor rookte iets, vooral koud, maar liep verder redelijk.
versuivers getest, nou die konden zo in een karcher.
het waren rechte stralen.
dus nieuwe nozzles laten monteren en af laten stellen.
het rare is dat de motor nu veel minder mooi loopt en “gallopeert”.
wie heeft hier ervaring mee?
kan het zijn dat de nieuwe nozzles meer tegendruk geven en de pomp dit niet meer kan opbrengen?
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v
bedoel je met galloperen, dat de motor onbedoeld optoert?
alsof je kortstondig gas geeft?
in dat geval trekt hij zuurstof mee,
als je dit wilt contoleren, kun je de slang die van je filter naar de pomp loopt, evenvervangen door een doorzichtige, een stukje luchtslang met een binnendiameter van 8 mm is hier zeer geschikt voor.
wanneer de motor loopt kun je hier dan de luchtbellen doorheen zien lopen.
remedie, je filterhuis reviseren, of een nieuw filterhuis monteren, het laatste heeft de voorkeur, dan ben je zeker dat hij niet meer lekt.
valse lucht aanzuigen wil niet zeggen dat hij ook diesel lekt naar buiten toe.
bij vervangen wel even opletten dat je de ingaande en uitgaande kant goed besteld, hier zit verschil in.
Re: revisie dieselpomp?
erikkuiper schreef:mn motor rookte iets, vooral koud, maar liep verder redelijk.
versuivers getest, nou die konden zo in een karcher.
het waren rechte stralen.dus nieuwe nozzles laten monteren en af laten stellen.
het rare is dat de motor nu veel minder mooi loopt en “gallopeert”.
wie heeft hier ervaring mee?
kan het zijn dat de nieuwe nozzles meer tegendruk geven en de pomp dit niet meer kan opbrengen?
Weet je zeker dat de nozzles wel op de juiste druk zijn afgesteld? Het kan natuurlijk zijn dat de brandstofpomp moeite heeft de inspuitdruk te halen. Dit kan idd door lucht, maar ook door interne slijtage, defecten, etc.
Zijn de kleppen goed gesteld?
probleem volgens mij opgelost.
ik heb een stuk gereden, en volgens mij is het nu opgelost.
ik denk dat er dus toch nog wat lucht in de persleidingen zat.
p.s. met gallopperen bedoel ik in een cyclus van ca 3 seconden steeds harder en zachter lopen
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v