Voor zover ik begrepen heb heeft de automaatbak van de CX 2500 een filter/zeef. Wie kan mij vertellen waar deze zit en hoe ik deze schoonmaak. Of komt alle rommel naar buiten bij het aflaten van de olie?
gr Sante
Life is short !!!
Drive fast !!!
volgens is er geen zeef, mischien wel als je de bak uit elkaar haalt.
Maar als je de olie ververst komt de rommel mee naar buiten.
Je kunt dat dus het beste doen als ie goed warm is.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
automaatfilter
Als het dezelfde bak is als bij een bx zit er een aanzuigfilter voor de pomp alleen te bereiken als de onderste carterhelft van de bak verwijderd is. Toen ik mijn bx bij een citroengarage kochtte en ik zei dat bij de afleveringsbeurt ik alle filters vernieuwd wou hebben en dus ook de automaatfilter zei deze dealer dat citroen aangaf dat er hier geen filter zat., maar er zit wel degelijk maar dan alleen te bereiken bij gedeeltelijk montage ( bij mij zat er wel degelijk slijpsel voor)

Totaal aantal Berichten: 1130
- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
automaat van een cx heeft voor zover ik weet geen te vervangen filter.
de mijne klapt af en toe met geweld in de achteruit, is dit een cx bak kwaaltje of echt een defect ?
Wat is Citroën rijden toch formidabel !
automaat van een cx heeft voor zover ik weet geen te vervangen filter.
de mijne klapt af en toe met geweld in de achteruit, is dit een cx bak kwaaltje of echt een defect ?
Over het klappen als je m in zijn achteruit zet zijn al meerdere draadjes geweest en is voor zover te lezen valt idd een CX kwaaltje, wat met enig beleid eventueel tot een minimum te reduceren is. Gewoon ff zoeken op het forum.
Life is short !!!
Drive fast !!!
Er zit in ieder geval een filter in de automatische versnellingsbak. Of deze vervangen moet worden en hoe je erbij moet komen weet ik ook niet. Maar volgens mij heeft TWAAR gelijk, wanneer hij zegt dat de bak dan gedeeltelijk uit elkaar moet.
Ben eigenlijk wel benieuwd of iemand weet hoe belangrijk dit is.
filter
gedeeltelijk montage volgens mij een soort carterpan onder de automaatbak

Totaal aantal Berichten: 1066
- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Heb je hier al eens gekeken?
(even rustig de pagina laten laden en dan via menu naar de CX afdeling
Moraal van het verhaal: lastig klusje. Degene die dit eens gedaan heeft mag zijn ervaringen delen.
mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI
Kijk eens aan. Daar heb ik wat aan. Het is wel even wennen die Japans/Engelse “slang” die gebruikt wordt.
Bedankt voor de tip. Misschien moet Haynes deze man maar in dienst nemen! Als ik het af heb laat ik het weten. Ik heb gelukkig een reservebak liggen waar ik eerst “droog” op kan oefenen.
Life is short !!!
Drive fast !!!

Totaal aantal Berichten: 1066
- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Succes, enne, als je genoeg geoefend hebt mag je mijn filters ook schoonmaken. We hebben immers dezelfde auto!
mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI