Was van de week even bij Oldenhage langs voor een ruitenwissermechaniek. (inmiddeld vervangen, kwist niet dat de ruitenwisser zo stil kon zijn! ) Hij liep meteen even rondom de auto en wees mij op een paar dingen.
Dingen die ik zelf kan, vnl metaalaangelegenheden , maar ook op een scheur in de motorsteun.
Vlgns hem zelf te doen, en nieuwe steun heeft hij liggen, hij wees mij echter op een gereviseerde steun die Van der Laan maakt. Veel goedkoper en zeer duurzaam. Wel iets stugger. Lijkt mij niet dramatisch.
Heeft er iemand ervaring mee? Zelf inbouwen bij mijn Prestige ontmoet ik dan ook een as die er uit moet? Lijkt me toch een lastige klus moet ik zeggen.
Alvast dank voor reacties
C4 Feel handgeschakeld, C5 Aircross, Voorheen C5 II 2.0 16V berline, C1, C5 Break Ligne Prestige 2.0 16V Phase I, CX Prestige, XM 2.0 16V, Xsara Break, Xantia 1.6 Tentation, 2x AX, Xantia 1.8 16V.

Totaal aantal Berichten: 1501
- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
Ik ga ervan uit dat je de bovenste steun bedoeld… Goed zelf te doen. De steun die Willem maakt wordt gefabriceerd van een zelfgedraaide kunststof bus om een draagarmlagerrubber. Duurzaam en iets stugger dan de originele. Het gat waar de bout doorheen gaat is iets groter dan de bout zelf, maar dat kan geen kwaad.
Gr Martijn
Goedemorgen Martijn,
Maar denk je dat zelfs ik het kan doen?
Thx voor je reactie in ieder geval,
grt Remco
PS de uitlaat doet het goed!
C4 Feel handgeschakeld, C5 Aircross, Voorheen C5 II 2.0 16V berline, C1, C5 Break Ligne Prestige 2.0 16V Phase I, CX Prestige, XM 2.0 16V, Xsara Break, Xantia 1.6 Tentation, 2x AX, Xantia 1.8 16V.

Totaal aantal Berichten: 6351
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
- Berlingo Multispace
Ik heb op m’n CX ook een bovenste motorsteun van van der Laan, bevalt uitstekend en gaat niet meer stuk.
Groet,
L
als jullie de steun bedoelen met een witte (teflon?) ring erin dan heb ik die ook.
vroeg me al af wie er zo inventief geweest was.
hij doet het overigens uitstekend.
heb wel eens die steun vervangen, en kan me niet meer herinneren dat dat moeilijk was.
dat zal dus ook wel niet zo zij.
succes
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v
Offtopic gel#l gewist.