










Totaal aantal Berichten: 1066
Geregistreerd: 03-11-2006
- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Serie 1 kent een aantal verschillende tellerblokken. De oude versies hadden gele ogen met een klokje links. Latere versies hebben een temperatuurmeter naast het stuur zitten en en nog wel een analoog klokje in het tellerblok zit.
Mijn Prestige heeft de latere zwarte ogen met gele cijfers en een apart klokje naast het stuur. Olieniveau, koelwatertemp. en benzine zitten wel in het blok.
Ik zou graag ‘om’ willen naar gele ogen.
Weet iemand of deze ‘ogen’ uitwisselbaar zijn? Het hele tellerblok omwisselen is misschien makkelijker maar kloppen de electrische aansluitingen wel? De olieniveau meter zit immers ergens anders, aansluiting van het klokje zit bij mij dus apart naast het stuur ipv in het tellerblok etc.
Even voor mijn duidelijkheid. De gele ogen kennen toch ook geen vergrootglas zoals de GS?
Maarten
Ps. Je ziet dat ik alleen maar luxeproblemen heb
Kan iemand mij eens leren hoe ik een link maak naar een website met foto’s. Wat is in in hemelsnaam een Aviator?? Mijn CX is nl zo mooi!
mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI














































Totaal aantal Berichten: 43406
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Re: tableau de bord
maartens schreef:Serie 1 kent een aantal verschillende tellerblokken. De oude versies hadden gele ogen met een klokje links. Latere versies hebben een temperatuurmeter naast het stuur zit en en nog wel een analoog klokje in het tellerblok zit.
Mijn Prestige heeft de latere zwarte ogen met gele cijfers en een apart klokje naast het stuur. Olieniveau, koelwatertemp. en benzine zitten wel in het blok.
Ik zou graag ‘om’ willen naar gele ogen.Weet iemand of deze ‘ogen’ uitwisselbaar zijn? Het hele tellerblok omwisselen is misschien makkelijker maar kloppen de electrische aansluitingen wel? De olieniveau meter zit immers ergens anders, aansluiting van het klokje zit bij mij dus apart naast het stuur ipv in het tellerblok etc.
Even voor mijn duidelijkheid. De gele ogen kennen toch ook geen vergrootglas zoals de GS?
Maarten
Ps. Je ziet dat ik alleen maar luxeproblemen heb
![]()
het is wel mogelijk im met enige moeite van een aantal onderdelen zelf een tellerblok te knutselen. het is echter niet mogelijk om zonder meer een compleet ander tellerblok te plaatsen, omdat idd, de aansluitingen niet geheel het zelfde zijn.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

























Totaal aantal Berichten: 6515
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Een Aviator is een vliegenier, in het Engels.
Je bedoelt avatar…?
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)
Re: tableau de bord
maartens schreef:
Even voor mijn duidelijkheid. De gele ogen kennen toch ook geen vergrootglas zoals de GS?
De gele rollen heb ook een ‘vergrootglas’ hoor. Althans die van mij wel.
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Re: tableau de bord
maartens schreef:Serie 1 kent een aantal verschillende tellerblokken. De oude versies hadden gele ogen met een klokje links. Latere versies hebben een temperatuurmeter naast het stuur zitten en en nog wel een analoog klokje in het tellerblok zit.
Mijn Prestige heeft de latere zwarte ogen met gele cijfers en een apart klokje naast het stuur. Olieniveau, koelwatertemp. en benzine zitten wel in het blok.
Ik zou graag ‘om’ willen naar gele ogen.Weet iemand of deze ‘ogen’ uitwisselbaar zijn? Het hele tellerblok omwisselen is misschien makkelijker maar kloppen de electrische aansluitingen wel? De olieniveau meter zit immers ergens anders, aansluiting van het klokje zit bij mij dus apart naast het stuur ipv in het tellerblok etc.
Even voor mijn duidelijkheid. De gele ogen kennen toch ook geen vergrootglas zoals de GS?
Maarten
Ps. Je ziet dat ik alleen maar luxeproblemen heb
![]()
Kan iemand mij eens leren hoe ik een link maak naar een website met foto’s. Wat is in in hemelsnaam een Aviator?? Mijn CX is nl zo mooi!![]()
Dat is niet zo moeilijk. Ik ga er vanuit dat je de foto’s van je CX al ergens op een site heb staan. Je gaat met je muis op de foto staan die je hier wil gaan plaatsen. Je klikt met je rechtermuisknop op die foto. Dan verschijnt er een lijstje met onderaan ‘eigenschappen’. Daar klik je op met je linkermuisknop. Vervolgens zie je een scherm waar je o.a. ‘URL / Adres’ ziet staan. Die abracadabrazin die daarachter staat kopieer je en plak je hier op het forum in een posting. Vervolgens selecteer je die zin en klik je op het vakje IMG en posten maar!
Een avatar is een plaatje wat je kiest en steeds verschijnt bij een posting van je. In mijn geval dus een plaatje van Andre Citroen.