Totaal aantal Berichten: 205
- CX 2400 GTi '79
- CX 2400 Prestige '76
- Ami 6 Berline '62
- Ami 8 berline '71
- CX 2400 ambulance normalisee '78
- 2CV Special '86
- ID/DS ID20 Prefecture
- XM V6 ESJ9 BVM berline
Waar kan het chassisnummer van een CX nog meer staan behalve in de rechterrand onder de motorkap? Of staat er soms geen nummer in bij Franse wagens? Typeplaatje zit er wel.
Was bij de RDW, nummer onvindbaar. Zoek nu zoveel mogelijk info voor bij de identiteitskeuring van volgende week dinsdag.
Bedankt voor de tips alvast! (gaat om een GTi uit 1979).
Erik
Prestige 2400 ,
Ik kan die van mij ook niet vinden .
Ik heb begrepen dat bij CX-en van voor 1980 inderdaad
geen chassisnummer te vinden is op de wagen .
Of dit verhaal echt klopt daar kunnen anderen wellicht wat meer over vertellen .
Of waar het chassisnummer dan toch staat .
Ik heb zelf een CX Prestige van begin 1978 .
Groet ,
Mark
enjoy flying Citroën

- CX 2400 GTi '79
- CX 2400 Prestige '76
- Ami 6 Berline '62
- Ami 8 berline '71
- 2CV Special '86
- ID/DS ID20 Prefecture
- XM V6 ESJ9 BVM berline
Bij mijn ‘76-er Prestige kan ik ook niets vinden. Wel heel toevallig dat er bij twee wagens, en die van Mark, geen sprake is van een chassisnummer. Maar ja, volgens de heren van de RDW heeft iedere auto een chassisnummer, meneertje!
Op zich heb ik er wel vertrouwen in dat het goed komt maar het is vreemd dat ze bij de RDW niet op de hoogte zijn en het kost weer knaken en een vrije dag..
Volgens mij kregen de CX’en van ‘77/‘78 een chassisnummer. Zeker weten doe ik dit niet en ik raad je aan om even op http://www.citroen-cxclub.nl te kijken of anders op de site van Theo Kergen die onder de links staat. Succes.
La CX, elle est plus qu’une voiture.
Nog Citroën-loos. Op dit moment rijdend in mama’s Renault Mégane RN 1.4 16V (2000, Rouge Cérise). En tout cas, un véhicule français

Totaal aantal Berichten: 2475
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Beste wat je kan doen is eens aan TRX ke vragen die heeft ook een prestige van modeljaar 78 mijne modeljaar 80 heeft het gewoonin het gootje staan. ma trxke gaat dat wel weten…
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
Bij mijn ‘78’er ook alleen in het gootje. Zo staat het ook op de kentekenpapieren. Voor zover ik weet is er geen andere plek waar het nummer staat.
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!

- CX 2400 GTi '79
- CX 2400 Prestige '76
- Ami 6 Berline '62
- Ami 8 berline '71
- 2CV Special '86
- ID/DS ID20 Prefecture
- XM V6 ESJ9 BVM berline
Dat denk ik dus ook niet, van dat gootje. Als er een chasisnummer staat dan is het daar wel. Er zit bij die van mij ook een uitsparing, maar er staat geen nummer. Zijn jullie auto’s origineel D/NL?. Mijn idee is dat alleen de Franse CX’en geen ingeslagen chassisnummers hebben. Het nummer staat alleen op het gepopte plaatje op de rechter ‘veerpoot’. Dat was in La Douce voldoende…

Totaal aantal Berichten: 3198
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
In Belgie hadden ALLE citroens een chasisnummer en bij mijn weten staat dat ALTIJD in de regengoot bij een CX .
Als de binnenvleugel vervangen is heb je wel geen nummer , maar moest dit bij de dealer terug ingeslagen worden met een attest van de invoerder .
Voor de Franse wagens kan ik het je niet vertellen .
Walter
Meten is weten , gissen is missen

- CX 2400 GTi '79
- CX 2400 Prestige '76
- Ami 6 Berline '62
- Ami 8 berline '71
- 2CV Special '86
- ID/DS ID20 Prefecture
- XM V6 ESJ9 BVM berline
Bedankt voor de tips. Er staat nu een RDW nummer in! Ze hebben het oude nummer overgenomen en op het stuk uitstekende staal aan het rechter binnenspatbord/subframe ophangpunt (boven de veerbol, omschreven als schetsplaat) ingeslagen. Ging prima, met zo’n puntjesapparaat.
Kenteken is ook al binnen, 52-TP-JX. Binnenkort op ‘s Heeren wegen!

Totaal aantal Berichten: 15438
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gefeliciteerd! Woderbaarlijk dat het zo gemakelijk ging, bij welk keuringsstation ben je geweest?

- CX 2400 GTi '79
- CX 2400 Prestige '76
- Ami 6 Berline '62
- Ami 8 berline '71
- 2CV Special '86
- ID/DS ID20 Prefecture
- XM V6 ESJ9 BVM berline
Was in Amsterdam. Op zich een beetje gek dat ze bij het tweede bezoek, de zgn. identificatie, weer op zoek gingen naar het chassisnummer. Dat dat er niet in zou staan was al geconstateerd bij mijn eerste bezoek… Nou ja, lekker met z’n allen met spiegeltjes etc. zoeken naar een nummer. Toen het echt niet gevonden werd hebben we op internet gezocht naar een vergelijkbare CX. Op de CX clubsite een antal kentekens van vergelijkbare CX’en opgezocht (na wat geGoogle) en in de RDW computer gekeken naar o.a. de plaats van het chassisnummer. Ik had nog een overzicht van de chassisnummers meegenomen, best handig! Een copie daarvan zit nu bij het dossier van de wagen (evenals de CG, wel een beetje jammer). Na nog wat loeren onder de wagen kwam de keurmeester tot de conclusie dat het toch echt wel de wagen was die het moest zijn(?). De versnellingsbak is in ieder geval van hetzelfde bouwjaar als de auto en ook de rest leek bij een ‘79er GTi te horen.
Nu restte nog het inslaan van het nummer. Tot mijn verrassing het oorspronkelijke nummer! Wel met aan het begin en het eind ‘rdw’ maar dat boeit niet. En nog op een mooie plek ook (aanvankelijk zou het in de kofferbak komen, maar daar komt ooit nog eens een gastank, niet zo heel handig). De papieren waren in 3 dagen thuis!

Totaal aantal Berichten: 15438
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Tja, de werkwijze van de RDW lijkt soms volledig willekeurig te zijn. Ik heb het totaal anders meegemaakt. In ons geval kregen we het nadeel van de twijfel….
Men kon niet onomstotelijk vaststellen dat het klopte, dus de papieren gingen door de schredder en de wagen (Dyane) kon noit meer legaal geregistreerd de weg op kunnen.
Maar ik ben blij dat het zo verlopen is, je moet er toch niet aan denken dat… Gefeliciteerd!!!

- CX 2400 GTi '79
- CX 2400 Prestige '76
- Ami 6 Berline '62
- Ami 8 berline '71
- 2CV Special '86
- ID/DS ID20 Prefecture
- XM V6 ESJ9 BVM berline
Nou ja zeg, heb ik na wat gekrab in de regengoot toch het chassisnummer van mijn ‘76-er Prestige gevonden! Dat staat er dus gewoon in. Nu nog eens goed krabben bij de GTi….. Er zat een aardige lik kit en lak over het nummer bij de Prestige. Kennelijk moet het chassisnummer gewoon in de goot staan. Heeft de GTi misschien toch schade gehad in het verleden, zoals de RDW vermoedde. Zou ook best kunnen als je e.e.a. goed bekijkt. Morgen eens goed kijken…