

















Totaal aantal Berichten: 1745
Geregistreerd: 18-09-2004
- C1 Ambiance
- CX Gti
Wel off topic, nmaaruh: A-technisch hoeft geen belemmering te zijn. Ga op zoek naar een mooie (in diversen/algemeen en dan gespot staan er 3) en neem een kenner mee. Zoek daarna een goede specialist (meestal geen dealer, er zijn natuurlijk uitzonderingen) en een carport of garage en je bent klaar:-)
hogervp schreef:Je verhaal maakt de plaatjes af Maarten. Jij bent dus ook grootgeworden met het CX en GS virus in je bloed. Beide auto’s staan wat dat betrfeft ook in mijn geheugen gegrift. Ik ben alleen a-technisch wat auto’s betreft en dat weerhoudt me om er een voor de deur te gaan zetten. Maar zeg nooit nooit.
Patrick
Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”



























Totaal aantal Berichten: 8165
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Om even off-topic te blijven. Wellicht dat ik voor die oplossing kies, maar wanneer dat is nog even de vraag. Ik heb op deze site al vele mooie GS’sen zien staan. Althans zo geeft de verkoper het aan. Met een kenner erbij kom je een stuk verder en het prettige van het forum is dat er kenners aanwezig zijn.
Dus wie weet en ik kan ook van die “smul- en wegdroom” foto’s plaatsen. Zoals van deze prachtige CX in dit draadje.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Ik zelf heb nu weer eens de nodige twijfels of ik mijn Prestige ga houden. Maar na er net weer heerlijk in gereden te hebben en na deze schitterende foto’s van een prachtige voiture ....... Oef wat is ze mooi.
C4 Feel handgeschakeld, C5 Aircross, Voorheen C5 II 2.0 16V berline, C1, C5 Break Ligne Prestige 2.0 16V Phase I, CX Prestige, XM 2.0 16V, Xsara Break, Xantia 1.6 Tentation, 2x AX, Xantia 1.8 16V.
Remco H. schreef:Ik zelf heb nu weer eens de nodige twijfels of ik mijn Prestige ga houden. Maar na er net weer heerlijk in gereden te hebben en na deze schitterende foto’s van een prachtige voiture ....... Oef wat is ze mooi.
waarom wil je hem verkopen dan een cx is voor het leven hoor net zoals een huwelijk
Alhoewel fftopic toch even mijn reactie. Je hebt gelijk. Maar nu lekt er weer iets aan water langs de rechtervoorportier via de speakers, de startmotor lijkt kuren te hebben, de sigarettenaansteker sprong eruit en na wat brandlucht ging er een zekering naar de ...... nu radio en binnenverlichting uit de roulatie door dit euvel, allemaal oplosbaar maar ..... soms is het een haat-liefde relatie pur-sang.
C4 Feel handgeschakeld, C5 Aircross, Voorheen C5 II 2.0 16V berline, C1, C5 Break Ligne Prestige 2.0 16V Phase I, CX Prestige, XM 2.0 16V, Xsara Break, Xantia 1.6 Tentation, 2x AX, Xantia 1.8 16V.
Remco H. schreef:Alhoewel
fftopic toch even mijn reactie. Je hebt gelijk. Maar nu lekt er weer iets aan water langs de rechtervoorportier via de speakers, de startmotor lijkt kuren te hebben, de sigarettenaansteker sprong eruit en na wat brandlucht ging er een zekering naar de ...... nu radio en binnenverlichting uit de roulatie door dit euvel, allemaal oplosbaar maar ..... soms is het een haat-liefde relatie pur-sang.
in een gewoon huwelijk heb je toch ook wel eens ruzie neem ik aan aangezien in niet getrouwt ben
maar zou dit niet gewoon pech kunnen zijn want zoiets kan ook met een nieuwe auto gebeuren




Totaal aantal Berichten: 230
Geregistreerd: 30-10-2006
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF V6 Exclusive
- XM 2.1 TD Pullman
Ivm Patrick’s (hogervp) off topic bericht aangaande de a-technische aard..
Heb dat eigenlijk ook Inmiddels wel een superzalige, maar benzineverslindende, CX 2400 IE Automatique achter de rug en ben nu aan een nieuwstaat 2-liter Pallas toe.
Met wat gezond verstand en een goeie (onafhankelijke) garagist met liefde voor oud-schoon kan je perfect genieten van zo’n oude Franse.
Als je ‘n flink exemplaar vindt kan kan je toch betrekkelijk goedkoop CX of DS rijden, maar belangerijker… wat is het leven zoveel leuker in een oude Citroën!
Btw Maarten, wat een Prestige!!! (mondhoekjes afvegend… )











Totaal aantal Berichten: 1066
Geregistreerd: 03-11-2006
- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Bedankt voor de complimenten.
Ik hoop binnenkort toch meer gebruik te gaan maken van de voiture en er mee op pad te gaan.
Voor wat betreft techniek is het een lastige auto en ik merk dat er onder de Citroen DS en CX rijders twee soorten mensen zijn. Zij die het gewoon een mooie auto vinden maar verder a-technisch zijn en zij die wel de techniek beheersen. Ik hang er een beetje tussenin. Een totale motorrevisie of laswerk besteed ik uit. Andere dingen kan ik zelf en omdat de auto weinig rijd kost me dit verder niet zoveel.
Ik heb ook nog een MG-B die ik 16 jaar geleden heb gerestaureerd, waarbij ik, behalve het plaatwerk en het hart van de motor, wel alles zelf heb gedaan. Is prima te doen. Het is een soort mecanodoos op wielen die je, mits je de goede metrische sleutels heb, uitstekend zelf kunt restaureren (ook gezien de geweldige onderdelenvoorziening). De achteras sloop je er gewoon onderuit en leg je op je werkbank….
Onderhoud is heerlijk, alles goed overzichtelijk, degelijk en simpel.
Alle MG-rijders die ik ken sleutelen ook zelf. Er zijn weinigen die een MG rijden zonder zelf ‘handig’ te zijn.
Toen kwam in 1993 een DSuper. De DS was een 1972-er. De MG was van 1968. Wat een verschil in techniek en complexiteit. Beide auto’s stonden naast elkaar in de garage. De MG klein en overzichtelijk. De DS groot, hoog, breed en moeilijk toegankelijk. Onderdelen halen voor de MG was even naar de winkel en meenemen. Bij de DS was het zoeken en tot de ontdekking komen dat Citroen elk jaar wel iets andere onderdelen gebruikte. De MG kun je vrijwel zonder handboek uit elkaar halen. De DS kent vreemde constructies, soms oerdegelijk en soms klungelig.
Hoe twee werelden kunnen verschillen. Ook qua berijders, onderdelen etc etc.
De DS heb ik in 1998 weer verkocht. De prijzen waren toen nog goed en ik wilde het ultieme: DS 21 Pallas Hydraulique. Hoewel de prijzen zijn gezakt heb ik nooit meer een ECHT mooie gevonden. En restaureren dekt de kosten niet.
Ik zou een dergelijke klassieker nimmer als dagelijkse auto gebruiken. Ik zou me enerzijds zorgen maken over de techniek, roest etc en anderzijds ergeren aan de techniek en het vele onderhoud.
Of je de auto nu gebruikt als dagelijks vervoermiddel of, zoals ik, sporadisch, het belangrijkste is dat je er van geniet.
Maarten
mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI