trxke schreef:Ook ik ben altijd van het gedacht geweest dat er onder een CX michelin hoort, al m’n CX’n staan trouwens nu op Michelin.
Maar nu ze niet meer normaal verkrijgbaar zijn zit er niets anders op dan een ander “goed ” merk te nemen.(..)
@eviltwin
Prijzen van 300 per band voor een michelin is idd niet iets voor een bedrijfswagen zoals deze.
Heb je misschien een link van die 195/70VR14 MXV 3A TL , wel eens interesant om lezen
De prijzen van de klassiekerbanden van Michelin komt van:
http://www.oldtimer-reifen.com
verder geen achtergrond-info.
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

Totaal aantal Berichten: 7071
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Even een kanttekening bij de 15 a 16 inch oplossingen voor velgen. De ET waarde van de C8/evasion velgen ligt meestal rond de ET15-25, dat is een vrij groot verschil met de ET45 van iig de TRX velgen. Alfa 156 velgen hebben de zelfde PCD, en een ET waarde die veel dichter in de buurt ligt van origineel, ET35-42 zijn ze in te vinden. Niet zo nuttig voor TRXke nu, maar wellicht voor anderen die tegen het bandenprobleem aan zouden kunnen lopen.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
sans-pareil schreef:Even een kanttekening bij de 15 a 16 inch oplossingen voor velgen. De ET waarde van de C8/evasion velgen ligt meestal rond de ET15-25, dat is een vrij groot verschil met de ET45 van iig de TRX velgen. Alfa 156 velgen hebben de zelfde PCD, en een ET waarde die veel dichter in de buurt ligt van origineel, ET35-42 zijn ze in te vinden. Niet zo nuttig voor TRXke nu, maar wellicht voor anderen die tegen het bandenprobleem aan zouden kunnen lopen.
is een goed puntje;
de Evasion zit op ET= 25-35mm, de Xm 35-45mm, dus ~40 zou goed kunnen voor de CX. Maar een wielenboer die Evasion velgen aanbiedt kan natuurlijk ook net dezelfde velg leveren met een andere ET.
BTW de 156of147 heeft 5x100 al geven veel websites 98 aan, de 164 heeft 4x98, de 166 5x108 (net als de Xm bijv.) allemaal niks voor een CX dus (=5x98)
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

Weet je dat zeker van die 156? Dat zou dan namelijk wel een extreem universeel misverstand moeten zijn… zo erg dat ik wel aan je moet twijfelen gezien de grote getalen CX’en die al op alfa velgen rondrijden.
Mijn eigen velgen zijn ook 5x98 1000 miglia Spider Plus 17 inch 5x98 origineel ET35 afgedraaid tot ET40 voor een Alfa 156…
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”

Totaal aantal Berichten: 1377
- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- C5 2.0i 16v break Athena
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
sans-pareil schreef:Even een kanttekening bij de 15 a 16 inch oplossingen voor velgen. De ET waarde van de C8/evasion velgen ligt meestal rond de ET15-25, dat is een vrij groot verschil met de ET45 van iig de TRX velgen. Alfa 156 velgen hebben de zelfde PCD, en een ET waarde die veel dichter in de buurt ligt van origineel, ET35-42 zijn ze in te vinden. Niet zo nuttig voor TRXke nu, maar wellicht voor anderen die tegen het bandenprobleem aan zouden kunnen lopen.
Ik had ook al gedacht aan 15 duim velgen, maar het vinden van de juiste velgen zag ik op korte termijn niet zitten, hopelijk vallen de Uni’s mee..
Voor in de toekomst zal een grotere velg wel nodig worden aangezien de produktie van de 195/70 R14 band er bij de bekende bandenmerken stilaan uitgaat.
Ik vraag me eigenlijk af waarom Citroën geen 15 duim velgen onder de CX heeft gezet de DS had ze toch al…
Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
Zo, de Uniroyal’s 440 zitten er anderhalve week op en ik moet zeggen ze vallen buitengewoon goed mee!
Verschil in komfort is er nauwelijks wel ligt de CX strakker op de weg.
Zo is er in vergelijking met de MXT’s (waar nog 4à5 mm profiel op zat)verbazend veel grip bij nat wegdek
Zo had ik bij nat weer dikwijks last van wielspin bij snel vertrekken nu moet ik echt moeite doen om de wielen te laten doordraaien!
Ook begon de CX met de MXT’s snel te schuiven tijdens het remmen bij nat weer,hoe de Uniroyal’s het hier doen weet ik nog niet, maar ik verwacht zeker niet slechter.
Ik ben altijd een sterke voorstander van Michelin geweest maar nu begin ik toch te denken dat ze bij nat weer niet schitterend zijn…
Voorlopig ben ik zeer tevreden met de Uniroyal’s, ik hou jullie op de hoogte van m’n bevindingen.

Er zijn michelins en michelins volgens mij. Ik krijg de indruk dat het veel te maken heeft met hoe modern de band in kwestie is, en de MXT’s zijn inmiddels gewoon verouderd. Ik heb iig echt helemaal niets te klagen over de pilot sport ps2’s… die uniroyals zullen ook een stuk moderner zijn denk ik.

- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
sans-pareil schreef:Er zijn michelins en michelins volgens mij. Ik krijg de indruk dat het veel te maken heeft met hoe modern de band in kwestie is, en de MXT’s zijn inmiddels gewoon verouderd. Ik heb iig echt helemaal niets te klagen over de pilot sport ps2’s… die uniroyals zullen ook een stuk moderner zijn denk ik.
Inderdaad de MXT’s zijn verouderd en kan je niet vergelijken met de banden van vandaag, maar de Uniroyal 440 is ook al van begin jaren ‘90.
Feit is dat het voor de banden producenten niet interesant is om banden te maken in deze bijna uitgestorven maat.
Ik vind het wel spijtig dat michelin ze niet meer maakt in de H uitvoering anders zaten er nu 4 nieuwe onder de Break.
Blijkbaar vinden de andere merken het nog wel de moeite om deze maat te maken in de verschillende snelheidsindex,zo levert uniroyal ze nog in T en H en word de produktie van de R680 in de H-uitvoering voorbereid.
Fulda levert ze als enige ook in de V-uitvoering
En dan heb je nog de flut merken maar dat is een ander verhaal
Ik ga stilaan al op zoek naar 15 duim velgen voor 1 van de andere CX’n