Goedenmiddag allemaal,
Laat ik mijzelf even voorstellen: ik ben Robert, geboren op 13 oktober 1983 te Almelo, ook nog wonend in Almelooooo
Ik ben systeem/netwerkbeheerder binnenkort, vanaf januari 2007.
Ik heb sinds september 2005 mijn rijbewijs en al enige auto’s gehad
Het begon allemaal met een Opel Astra 1.4 uit 1993, hij had een grijze kleur met 5-deurs, weinig op de teller, gewoon een leuke auto om mee te beginnen
Al snel wou ik MEER, (de astra heeft geen power, stuurbekrachtiging, compleet NIETS). Ik kan de Golf IV uit 98 van mijn broer overnemen.
Een helemooie Golf, zilverkleurig met 17inch porsche velgen en een mooie audioinstallatie (Alpine, JBL, enz) op LPG-G3.
Deze auto had ik de benodigde problemen mee, hij schakelde bijvoorbeeld van zelf, dus ik gaf hem terug, gelukkig nog niet gekocht.
Ik ging kijken naar een andere auto, en kwam een mooie zwarte Cabrio tegen, een Saab 900NG uit 1994, 2e model, zwart, wel veel op de teller. (207dkm of zo).
Dit was niet mijn geluksauto, ik had problemen met de elektrotechniek van de kap, waardoor de kap niet open wou.
Dit heb ik destijds laten repareren en was toen wel 1300 euro lichter, plus veel tijd en ellende (rijden met een cabrio in mooie tijden met de kap dicht )
Met de tijd ging ik meer kilometers rijden, en wou graag een auto op LPG.
Saab beviel mij wel qua motor, en zag een mooie Saab 9-3 uit 2000 op Lpi staan, een 2.0 Turbo, wat een snelheid (200 in de 4 bv).
Deze wagen had teveel gelopen, 250dkm, weinig onderhoud en dat werd hem fataal. (Check engine en vage shit, 1 op 5 rijden enz enz).
Deze wagen heb ik tegen de cabrio geruild, maar toen ik de 9-3 ophaalde reed hij goed, dat zul je altijd zien ja. (geen garantie)
Toen maar geruild tegen een andere auto, een Citroën Xsara 1.6i uit de 8e maand van 2000. Lekker weinig op teller (138dkm) voor een LPG-auto.
Lekker goedkoop in de verzekering, belasting, onderhoud(?) en een hele goede onderhouden automobiel, zeer netjes van binnen.
Hij is zwart met 5 deuren, waar ik nu recentelijk ook goed geluid in heb gebouwd (Alpine,JBL enz enz).
Deze wagen wil ik wel een goeie tijd in rijden
Hij rijdt fijner dan de voorgaande auto’s, alleen de Saabs waren sneller.
Hoewel deze wagen goed bevalt heb ik nog wel wat vragen, misschien heeft iemand hier ervaring mee of zo, dus ik stel ze maar
- Mijn toerenteller is vaak niet stabiel, klein beetje schommelend tussen 800 en 1200rpm, motorblok loopt wel stabiel?
- Mijn verwarmingsysteem maakt op stand 1 een raar geluid en soms ook op stand 3, ik heb ook een keer iets horen rammelen achter het dashboard, ik verdenk een plaatje van het ventilatierooster, die ontbreekt. Is dit dashboard een beetje makkelijk open te halen?
- Als ik gas geef, dan hoor ik een trillend geluid ergens uit het dashboard?
Voornamelijk als ik optrek.
- Mijn handremledje is verkeerd : Het ledje van de motorolie gaat branden ip.v de (P) als ik de handrem gebruik, hoe kan dit dan gekomen zijn
:
- Mijn ruitensproeier werkt niet aan de bestuurderskant, heel irritant.
Zal dit zelf op te lossen zijn of kan ik hem beter naar een dealer brengen?
Mijn LPG- installatie doet het sinds vandaag ook niet meer goed, hij rijdt wel als ik gewoon de zelfde snelheid houdt, maar zodra ik minder toeren maak, ook bv koppeling intrap, dan valt hij uit, best lullig
Maar daarvoor heb ik een afspraak met Van der Helm autogasspecialist in Hengelo OV.
Deze auto is altijd in onderhoud geweest bij een citroëndealer, ik ben van plan om dat door te pakken bij Bennie Wilmink te Almelo. Hij is in onderhoud geweest bij een andere, maar alle papieren zitten er bij (ex Fiod-er )
Bedankt voor jullie tijd en eventueel opmerkingen of antwoorden wat jullie mij kunnen geven!
Ik zal binnenkort foto’s plaatsen van deze auto’s, ben nu op het werk
hallo en welkom hier.
wie koopt er ten eerste al eens een saab?
nee hoor grapje
over u vraagskes.
ik kan ma op 1 een antwoord geven.
da ie zowa schommelt tussen de 800 en 1200 heb ik ook als ik ie koud is… maar eens ie warm is blijft hij stabiel op 800 ongeveer






















Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
heej gefeliciteerd met je nieuwe wagen!
Saabs zijn ook mooi, ik ben helemaal fan van de 900 turbo 1e model heerlijke auto is het!
Wat betreft je LPG, het zou kunnen dat ie gezien de koudere temperaturen wat afgesteld moet worden, ga even langs een lpg specialist en dan komt het wel goed.
Het dashboard open halen is vaak meer kijk dan doe werk, gewoon goed kijken en vooral niets ontwrichten dan komt dat ook wel goed. Ik denk dat er al eens eerder achter je dash is gesleuteld, dat zou het verkeerde lampje kunnen verklaren en het rammeltje wat je verder hebt, ik zou me aan rammeltjes niet teveel storen, dat van dat lampje is wel gaar natuurlijk. Gaat het (p) lampje wel branden wanneer je de auto op contact zet? dus 1 op 1 omgewisseld?
De ruitensproeier kan zijn dat het spuitmondje een beetje smerig is, ff in pielen met een dun naaldje dan zal ie weer opengaan, anders even de slang loshalen en doorblazen met hoge druk lucht
verder
vind je het gek dat ie trager is met zijn 1.6
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
nou dat zijn heel wat vragen.
rammeltjes en piepjes zijn natuurlijk moeilijk tot niet op te lossen via de pc, dat zal je zelf moeten constateren.
het geluid in je kachel systeem kan veel zijn, zit er airco op? bij de xsara komt het wel een voor dat je een brom/resonantie hoort als de airco aanstaat wat kan betekenen dat de airco opnieuw afgevuld dient te worden waardoor het probleem misschien opgelost is.
het probleem van je handrem en olie lampje is een probleem wat in het dashbord zelf zit en is alleen op te lossen door het dashbord te vervangen. een bijkomend voordeel daarvan is misschien wel dat je toerenteller dan ook weer stabiel is.
de problemen met betrekking tot je lpg, daarmee verwijs ik je toch door naar een specialist, omdat je zonder goede apparatuur haast geen diagnose meer kan stellen.
succes met de xsara
Re: Even voorstellen en gelijk wat vragen;)
ThunderRobert schreef:Mijn ruitensproeier werkt niet aan de bestuurderskant, heel irritant.
Je kunt de bekleding van de motorkap een beetje loshalen en alle slangetjes en sproeiers zelf eens goed doorblazen, en inderdaad ff pielen met een speld in de sproeier zelf… werkte bij mij ook.
1998 Xsara Coupé 1.9 TD Jaune Naissant - SOLD -
vanaf 6-1-2007: Volvo V50 2.0 D Edition-1… 104.000 km’s and counting…
En voor erbij: ‘93 Toyota Corolla 1.3 XLi Stationwagon, 155.000 km’s.
Re: Even voorstellen en gelijk wat vragen;)
Koots schreef:ThunderRobert schreef:Mijn ruitensproeier werkt niet aan de bestuurderskant, heel irritant.
Je kunt de bekleding van de motorkap een beetje loshalen en alle slangetjes en sproeiers zelf eens goed doorblazen, en inderdaad ff pielen met een speld in de sproeier zelf… werkte bij mij ook.
Pas met dit weer wel op dat je geen stukjes plastic afbreekt. Als je hieraan bezig gaat bij een Xantia vliegen de stukjes plastic rond je oren..
p.s.
Zou je je avatar kunnen veranderen?? Dit zijn wel redelijk schokkende beelden, tenzij ‘t de 2.4d is.
Robert,
als stadsgenoot (Windmolenbroek) heb ik goede ervaringen met garage Bennie Wilmink.
goede service, altijd bereid ook maar de kleinste dingetjes op te lossen.
ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…
daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)