











Totaal aantal Berichten: 1130
Geregistreerd: 20-10-2003
- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
mijn cx loopt af en toe heel onregelmatig stationair, warm of koud maakt niet echt uit De motor draait dan wat halerig, 500rpm,1000rpm,500rpm,1000rpm enzovoort.
Verder draait de motor perfect onder elke belasting.
Het is niet echt op bepaalde momenten aanwezig maar gewoon te pas en te onpas.
Waar zou dit door veroorzaakt kunnen worden
Het betreft een 2400i.e.
Wat is Citroën rijden toch formidabel !






















Totaal aantal Berichten: 3198
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Valse lucht door een gescheurde of hard geworden rubber slang .
De harmonica tussen luchtdebietmeter en collector durf ook al wel eens te scheuren aan de onderkant tussen de plooien .
Walter
Meten is weten , gissen is missen
hebben die 2400 I ook niet een extra luchtschuif ??? Zo ja, de regelschuif in deze wil halverwege nogal eens blijven plakken hetgeen resulteerd in een slecht lopende moter zowel warm als koud: te weinig lucht bij koude moter; te veel lucht bij warme moter
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.












Totaal aantal Berichten: 1130
Geregistreerd: 20-10-2003
- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
er zit idd een extra-luchtschuif achter op het blok, maar komt en verdwijnt het ‘euvel’ dan spontaan, dan zou het toch geleidelijk aan moet voorkomen ?
zal er van de week die schuif iig eens afhalen en schoonmaken/smeren, heb ik wat zinnigs te doen met kerst
Wat is Citroën rijden toch formidabel !
PHoskam schreef:er zit idd een extra-luchtschuif achter op het blok, maar komt en verdwijnt het ‘euvel’ dan spontaan, dan zou het toch geleidelijk aan moet voorkomen ?
zal er van de week die schuif iig eens afhalen en schoonmaken/smeren, heb ik wat zinnigs te doen met kerst
na verwijdering kun je door een pijpje kijken waar de luchtslang opkomt cq afgaat als dat gat voor de helft afgesloten is dan zit de schuif vast ......
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.