s’ochtens vroeg en s’avonds als het donker is en ik heb de verlichting,kachel,radio etc aan brand het acculampje heel flauw, nou heb ik de dynamo en accu doorgemeten en deze zijn allbei nog goed
zou dit een kwaaltje zijn of is de regelaar van de dynamo niet zo best meer ???
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl






















Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
Heb ik ook, met verse accu en dynamo. Zelfs met alleen licht en kachel aan brand het lampje flauw of minder flauw. Moe’k nog ‘s uitzoeken.
beerpeet schreef:Heb ik ook, met verse accu en dynamo. Zelfs met alleen licht en kachel aan brand het lampje flauw of minder flauw. Moe’k nog ‘s uitzoeken.
of zou het gewoon een cx kwaal zijn? had het ook met mijn cx trd turbo2 ( paar citroens terug )
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl












Totaal aantal Berichten: 1130
Geregistreerd: 20-10-2003
- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
ik heb hetzelfde euvel al 2 jaar met mn prestige, kachel aan en laadlampje gaat flauw branden, laadspanning op dat moment is goed.
het is bij mij ook alleen als de aanjager loopt, radio en alle verlichting e.d hebben geen invloed.
electraspecialist hier in de buurt had het over spanningsval over beddrading.
Wat is Citroën rijden toch formidabel !
gewoon negeren dus !! lampjes en citroen
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl


















Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005
- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
helemaal niet negeren!!!
Snel een draad aanleggen tussen de dynamo en de accu. Nu loopt de draad van de dynamo naar de startmotor en door naar de accu. Hier ontstaat in 9 van de 10 gevallen spanningsverlies. Dat komt meestal door ouderdom.
Je kan het snel controleren, neem een voltmeter, 1 pen op de B+ van de dynamo en 1 pen op de plus van de accu. Is de bedrading ok, meet je niets, heb je een overgangsweerstand, dan meet je 0,1V of hoger. Als dat zo is, een draad er bij leggen.
Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115
oldenhage schreef:helemaal niet negeren!!!
Snel een draad aanleggen tussen de dynamo en de accu. Nu loopt de draad van de dynamo naar de startmotor en door naar de accu. Hier ontstaat in 9 van de 10 gevallen spanningsverlies. Dat komt meestal door ouderdom.
Je kan het snel controleren, neem een voltmeter, 1 pen op de B+ van de dynamo en 1 pen op de plus van de accu. Is de bedrading ok, meet je niets, heb je een overgangsweerstand, dan meet je 0,1V of hoger. Als dat zo is, een draad er bij leggen.
Dank !!
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl
Bij mij brand het accu-lampje na het starten, totdat ik voorzichtig wat gas geef. Dan gaat het lampje uit. Is dit iets om aandacht aan te schenken?














































Totaal aantal Berichten: 43406
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
moyen-achat schreef:Bij mij brand het accu-lampje na het starten, totdat ik voorzichtig wat gas geef. Dan gaat het lampje uit. Is dit iets om aandacht aan te schenken?
nee, dit is normaal.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste












Totaal aantal Berichten: 1130
Geregistreerd: 20-10-2003
- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
oldenhage schreef:helemaal niet negeren!!!
Snel een draad aanleggen tussen de dynamo en de accu. Nu loopt de draad van de dynamo naar de startmotor en door naar de accu. Hier ontstaat in 9 van de 10 gevallen spanningsverlies. Dat komt meestal door ouderdom.
Je kan het snel controleren, neem een voltmeter, 1 pen op de B+ van de dynamo en 1 pen op de plus van de accu. Is de bedrading ok, meet je niets, heb je een overgangsweerstand, dan meet je 0,1V of hoger. Als dat zo is, een draad er bij leggen.
al lang gelden gedaan , bied geen uitkomst.
mn dynamo is nieuw, startmotor is nieuw en ook de bijbehorende bedrading is nieuw.
Wat is Citroën rijden toch formidabel !