Vervangen brandstoffilter GTI Turbo
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6351
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
- Berlingo Multispace
Gepost: 25 december 2006 02:31 AM

Beste forummers,
het brandstoffilter is op de CX GTI Turbo gemonteerd bij de achtertraverse heb ik gelezen. Kun je hier makkelijk bij of zit het ding net zo weggebouwd als bij bijvoorbeeld mijn XM?

Groet,

L

Profiel  
 
ernst23
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1745
Geregistreerd: 18-09-2004

- C1 Ambiance
- CX Gti
Gepost: 25 december 2006 02:40 AM
  [ # 1 ]

Re: Vervangen brandstoffilter GTI Turbo

Lucas, ik weet niet wat je met achtertraverse bedoeld maar hij zit denk ik op dezelfde plek als bij de GTi: Op het subframe aan de rechterkant achter het blok en je kunt er heel gemakkelijk bij. Je ziet het ronde grijze ding zo zitten.

Lucas Unger schreef:

Beste forummers,
het brandstoffilter is op de CX GTI Turbo gemonteerd bij de achtertraverse heb ik gelezen. Kun je hier makkelijk bij of zit het ding net zo weggebouwd als bij bijvoorbeeld mijn XM?

Groet,

L

Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”

Profiel  
 
PHoskam
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1130
Geregistreerd: 20-10-2003

- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
Gepost: 25 december 2006 03:04 AM
  [ # 2 ]

of je moet de brandstofpomp bedoelen, die zit idd bij de achteras.

filter zit idd rechts op de voortraverse, schuin voor het kachelhuis, slang ervan gaat naar de inspuitgallerij, kan niet missen

Wat is Citroën rijden toch formidabel !

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6351
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
- Berlingo Multispace
Gepost: 25 december 2006 04:02 AM
  [ # 3 ]

Ik bedoel echt de achteras. Het schijnt dus dat bij de Turbo het filter bij de pomp in de buurt zit en dus niet in de motorruimte. Ik zal morgen even onder de kap kijken, als hij daar niet zit zal hij inderdaad wel achter zitten. Blijft dan de vraag of je er makkelijk bij kunt.

Groet,

L

Profiel  
 
oldenhage
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005

- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
Gepost: 25 december 2006 12:21 PM
  [ # 4 ]

volgens mij zit ie bij een turbo idd voor de achterste traverse, lastig zonder brug, maar wel te doen. Anders weet je waar je het wel zelf kan doen.  Wink

Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115

Profiel  
 
trxke
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1377
Geregistreerd: 08-01-2005

- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- C5 2.0i 16v break Athena
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
Gepost: 25 december 2006 01:11 PM
  [ # 5 ]

Bij de GTi Turbo zit het brandstoffilter niet in het motorcompartiment.
Het zit idd aan de achteras bij de benzinepomp, dus vlak voor de dikke dwarse buis van het subframe.


Er zit wel een hitteschild/kap over de filter en pomp dit zit vast met 3 moertjes aan de bodem van de wagen, deze gaan meestal niet vlot los Sad
Voor de rest houd het vervangen niet veel in:leidingen losmaken en het bevestigingsriempje van het filter afdoen en dan heb je hem.
Let wel op dat je bij het terug aansluiten alles goed dicht krijgt ,kontroleer de staat van leidingen en klemmen Exclamation

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  
 
maartens
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1066
Geregistreerd: 03-11-2006

- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Gepost: 27 december 2006 02:20 PM
  [ # 6 ]

Tja dat doet mij denken aan een van mijn mindere belevenissen….
Ook ik wilde mijn benzinefilter vervangen (die bij mij gewoon onder de motorkap zit…), dus op zich simpel zou verlopen.
Ik had een fraaie halogeen(bouw)lamp onder de auto liggen zodat ik alles goed kon zien.
Waar ik even niet aan dacht is de grote druk die op het systeem staat en er ook op blijft staan ook al staat de motor uit.
De slangen loskoppelende leverde een fraaie straal van benzine op die vernevelde en op de bouwlamp sproeide…. je raadt het al….
Verbrande hydraulique retourleiding, verbrande hand en gezicht… Gelukkig allemaal niet ernstig… maar wel een ziekenhuisbezoek.
En dat alles tijdens carnaval 2004….

Hetgeen me doet afvragen…. hoe haal je de druk van de benzineleiding af?

Maarten

mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook