in dit topic alles over de voortgang van mijn cx turbo2
deze dus http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=173947&start=0
Vandaag naar de dokter geweest naar de dokter geweest en tot de conclusie gekomen dat ze redelijk hard is en met name het chassis!
verder is ze vandaag voorzien van nieuwe bollen+nieuwe lhm olie ( zat namelijk nog spoelolie in ) en een nieuwe lekzak
ook zaten er drie gaten in de koffer bij de spatschermen en in de hoeken bij de achterlichten waar we weer netjes stukken in hebben gelast.
ze wil alleen nog niet lekker lopen, constante snelheden en met name stads verkeer of rond de 120 begint ze te bokken alsof ze af en toe op 3 poten loopt of ergens tussen in.
bougies verdeler en kabels ,luchtmassameter etc is verder in orde .. iemand die nog hier iets op weet?
zal binnenkort even foto’s plaatsen
en heeft ook iemand tips voor het loshalen van het spatscherm? of hoe te werk gaan?
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl












Totaal aantal Berichten: 1130
Geregistreerd: 20-10-2003
- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
met een puntlasboor moet je een eind kunnen komen, gewoon alle betreffende puntlasjes uitboren
Wat is Citroën rijden toch formidabel !
docitro schreef:Even over het op 3 poten lopen: hoe zijn de bobines? Bij mij waren die het probleem. Lees dit topic:
bedankt dat zou heel goed kunnen ,die van mij is het ook net of ze op drie poten draait tijdens het rijden! we gaan op onderzoek!
PHoskam schreef:met een puntlasboor moet je een eind kunnen komen, gewoon alle betreffende puntlasjes uitboren
klopt maar ze zitten toch ook gekit ergens?
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl






















Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
xm'metje schreef:docitro schreef:
PHoskam schreef:met een puntlasboor moet je een eind kunnen komen, gewoon alle betreffende puntlasjes uitboren
klopt maar ze zitten toch ook gekit ergens?
Ja, maar als je de puntlassen uitgeboord heb, moet ‘t volgens mij een kwestie van lostrekken zijn. Of te simpel gedacht?
![]()
Als ‘t de originele schermen zijn zit er iig een kitrand onderin waar ‘t scherm aansluit op de wielkast. Mogelijk, maar dan had je dat al gezien, ook in de goot onder de motorkap.
Wat betreft ‘t bokken, maak ff alle stekkers die je onder de motorkap kunt vinden schoon, om slecht contact uit te sluiten.






















Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
heb je je injectoren al eens nagekeken?
je kunt ze even demonteren en kijken of er wat rotzooi boven in de injectoren in de roostertjes is opgevangen, wat ook kan is dat ze electronisch haperen, zowieso even ook alle stekkerverbindinkjes schoonmaken van de injectoren.
verder….. wat een geile bak zeg
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX


























Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Het bekende Gti Turbo bokken…
Uhmmm, bij mij is het nog steeds niet duidelijk wat het nou precies was, maar ongeveer deze maatregelen zijn genomen.
1. Nieuw brandstofilter
2. Nieuw luichtfilter
3. Nieuwe bougiekabels
4. Kleppen stellen
5. Nieuwe NGK B9HVX bougies
6. Nieuwe bobines (nieuw type)
7. Alle stekkers nagelopen
Vieze injectoren heb ik nog niet gehad, maar kan natuurlijk ook nog…
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
jonges bedankt !! ga binnenkort op onderzoek en aan de slag !
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl