Ik kom zojuist van een flinke rit op de snelweg. Op een gegeven moment reden we daar 140 km/u en ik wilde even naar de 150 km/u ( ops: , normaal rijd ik niet zo hard hoor!) om iemand in te halen. Dus ik geef flink wat gas bij. Echter, de snelheid ging niet fors omhoog, maar de toerenteller wel. Kortom volgens mij slipte de koppeling even. ...da’s wel erg vroeg voor een Xsara uit 2002 met 61000 km op de teller, niet dan? Toen ik de auto ‘n paar maanden in mijn bezit had vorig jaar heb ik ook even gehad dat de koppeling slipte, maar dat euvel verdween even snel als dat het opkwam. Dat was bij een kilometerstand van ongeveer 48000 km.
Wij zijn altijd erg zuinig op de koppeling, maar hoe de vorige eigenaar ermee omging is ons natuurlijk niet duidelijk.
Weet iemand of het ook iets anders kan zijn dan de koppelingsplaten? Want het lijkt me wel erg rap als ze versleten zijn bij deze kilometerstand.
En áls het nou wél de koppelingsplaten zouden zijn ...wat zou het dan ongeveer kosten om ze te vervangen?
Ja, inderdaad. Ik denk dat ik het nog even aankijk. Maar wellicht dat we volgend jaar de bergen in trekken tijdens de vakantie en dan moet de koppeling het wel goed blijven doen.
Maar wat zou dat nou kosten, koppelingsplaten vervangen?
Keezx schreef:
Hangt er vanaf wie het doet.
PS er hoeft maar 1 plaat vervangen te worden (graadmeter of iemand ooit een koppeling heeft aanschouwd)
Ah één plaat ...ik kom uit de motorwereld en daar zijn het altijd meerdere koppelingsplaten. Kijk, weer wat bijgeleerd
Het heeft mij vorige maand ca.460 euro gekost bij de Citroën dealer…
180 voor de frictie-set en 280 voor uit en inbouw van de gehele bak(revisie)
8-[
Poeh hé, daar word je niet vrolijk van! :-k