2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
in de sloot…....
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2475
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 07 januari 2007 05:29 PM
  [ # 16 ]

ja dat kan het zijn ik moet zeggen, toen ik slipte was dat ook onverwacht…en eerlijk gezegt de TRX en onder zo’n cx zijn bij nat weer niet echt aangenaam om dan zwaar op de rem te gaan staan….Maar dan is er natuurlijk ABS

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
eviltwin
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2937
Geregistreerd: 17-03-2005

Gepost: 08 januari 2007 04:19 PM
  [ # 17 ]
bxsport schreef:

Trouwens nog zo iets de handremblokken van een cx zijn in verhouding ook veel te klein voor zo’n zware wagen…

beetje onzinnig kritiekpunt, de meest tijdgenoten van de CX hadden achter nog trommels (zelfs bijv. een R25 uit 1991!), de handrem op trommels werkt met een excentriek (geen aparte schoenen!) en is geheel nutteloos als noodrem.

Met een goed afgestelde (CX-)handrem op de voorwielen kan, en MOET je volgens de typegoedkering, 0.5g kunnen trekken. Dat haal je never-nooit-niet met een handrem op de achterwielen.

C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002

in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43406
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 08 januari 2007 04:29 PM
  [ # 18 ]
bxsport schreef:

Kan allemaal goed zijn in theorie maar in de praktijk schuift de cx veel sneller over de neus weg dan pak maar een DS. Bij een 2.0 gaat dit nog omdat dit blok veel lichter is tegenover een 2.5 GTI

Neem van mij aan ( 350.000 km DS ervaring en 200.000 km Cx ervaring)
dat de wegligging van een CX suprieur is aan de DS. Het moment waarop een DS over de voorwielen gaat wegglijden ligt echt veel vroeger als bij de CX. Het verhaal dat een DS dus langer stabiel blijft als een Cx is onzin.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2475
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 08 januari 2007 08:07 PM
  [ # 19 ]

Juist als ze goed afgesteld staan. Maar na 20000km is daar meestal al niet veel meer van te merken…

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2475
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 08 januari 2007 08:08 PM
  [ # 20 ]

Wil de cx niet afbreken hoor want rij er zelf graag mee maar. Ik heb eht bev. over een CX turbo benzine met trx banden op nat wegdek moet je toch niet te gek doen of je schuift…

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
PHoskam
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1130
Geregistreerd: 20-10-2003

- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
Gepost: 08 januari 2007 08:31 PM
  [ # 21 ]

maar dat is weer voor een heel groot deel toe te rekenen aan de antieke TRX’en (vooral met nat weer een klote band).

Ik heb op mn prestige 4 energy’s en moet echt gek doen wil ie rechtdoor gaan/willen, ook bij nat weer, de ds’en die ik gehad heb daarentegen waren daar veel gevoeliger voor, maar wat ik al zei, voor een heel groot deel zijn de banden daar verantwoordelijk voor.

ik merk wel bij m’n CX (mischien prestige eigen door de lange wielbasis), dat de kont graag wil uitbreken als je echt hard een rotonde ofzo neemt, als je dan schrikt en van je gas gaat kun je verrast worden.

Wat is Citroën rijden toch formidabel !

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 08 januari 2007 09:06 PM
  [ # 22 ]

Interessante discussie.

Ik kan alleen maar beamen dat het gedrag van de CX erg afhankelijk is van de banden. Onder goede, warmgereden, droge omstandigheden doen de TRX’en het heel goed, maar nog steeds niet zo goed als een moderne band, en in nat weer is het verschil nog veel groter.

Met de banden die onder mijn gtit2 zitten kan je gewoon debiel hard door de bocht, ik kan het niet anders uitdrukken, en zelfs al gaat hij over de voorkant glijden (en daar moet je echt je best voor doen) blijft het uitermate controleerbaar, zelfs bij nat weer. Bij TRX’en was het gedrag voor onvoorspelbaarder, en als ie ging, ging ie ook veel verder en harder.

Ik heb ook de ervaring dat ik ook veel moderne auto’s ver voorblijf in de bocht. Als je het gas er maar op houdt Wink.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2475
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 08 januari 2007 11:25 PM
  [ # 23 ]

Ja ik heb dat ook al gemerkt met mijn prestige dat die anders reageert dan de TRD 2 mede door die langere wielbasis… Onder de prestige staan 195 HR/70 14 XVS en tegenover nieuwe energys is er ook een groot verschil hoor… tja niets aan te doen.

En TRX’en en nat weer gaan niet goed samen, spijtig dat het hier meer nat is dan droog..

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook