Whoah! Ik ben weer terug. Ruim een jaar nadat mijn /onze vorige 2400 GTI in de fik werd gestoken heb ik er weer een!!
Deze stond alweer een paar jaar in een schuur, en daar worden ze toch niet beter van..maar toch!! Ik mag weer meedoen/ploeteren/genieten. Vandaag opgehaald op een autoambulance.
Blijft zweten zo’n klusje. De auto is eigenlijk te zwaar dus als oom agent je even aanhoudt ben je knap de sigaar. En natuurlijk begon ze binnen een paar seconden nadat ik de moter had gestart driftig met LHM in het rond te spuiten.. Ik had me ooit voorgenomen dat als zo iets weer zou gebeuren ik van de koop af zou zien, maar dit keer was de koop al gesloten!
Nâh, beter nu dan als je net een paar kilometer gereden hebt denk ik dan maar
Ik heb gelijk maar een zo een plaatjes emmer aangeschaft en ik ben heel benieuwd of ze zichtbaar zijn.
Bizarre kleur of niet? Ik heb het wel nagezocht op websites, maar onder de moterkap nog niet gevonden. Is dit dat vert tamarind?
Van de week een APK, dan schoonmaken en over twee weken een werkplaats in om alle plaatwerk te lassen, riemen/slangen etc te vervangen. Met een klein beetje mazzel is ze al op een voorjaarsrit te zien, maar in iedergeval op Citromobile
Yke is blij!

Totaal aantal Berichten: 1902
- C5 2.0 16v Exclusive automaat
prachtige kleur!
Van harte hoor!!
Mooie CX… Gefeliciteerd!
mooie cx en de kleur is idd vert tamarind

Totaal aantal Berichten: 15438
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gefeliciteerd! Ik hoop dat je er veel plezier van zult hebben.
gefeliciteerd ! mooie wagen
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl
citroenc2 schreef:mooie cx en de kleur is idd vert tamarind
Mooi, weten we dat ook weer.. Als ik eerder had geweten dat jij die van jou ook weer kwijt moest was ik ook zeker even komen kijken.
Bij mij zit er geloof ik meer laswerk aan:
hier
en hier:
Daar zijn we nog wel even mee bezig.
Bedankt voor de reacties
Groet
Yke
vorlopig blijft mij cx nog maar bij mij zit ook werk eraan maar laat het verlopig zo zitten tot ik hem direct ook kan laten spuiten enz
ehh..hum een update op de 2400gti ..is niet zo best geloof ik.
Ik had een plekje gemist bij de bezichtiging, maar de APK mensen prikten er genadeloos doorheen,letterlijk. ops:
Achter het achterwiel zit een kokerbalk die geloof ik de achterwiel ophanging op zijn plek houdt, en dat stuk was dus Croissant onder de tectiellaag.
Opvallend hoe weinig je er van ziet op de foto, maar het is echt niet best
Er was al eens aan geklooid getuige het plaatje wat er overheen zat. Veel geld of veel tijd dus en hopen dat het lassen dan een keer goed meezit.
Heeft iemand hier ervaring mee? Het gaat dus om een stuk kokerbalk en de daarbij behorende bevestigingen. Adviezen zijn érg welkom. Mijn garagist had het al over een zelfde stuk uit een ander (sic) wrak slijpen. Hoe dan ook zal de tank eronderuitmoeten. Dit gaat nog even duren!
Groet
Yke
kan zijn, en is vervelend, maar het is wel een beauty
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
Het zit wel op een enorme mukplek zeg . Heb je met de schroevendraaier de rest van de bodem ook al gehad? Dit is vast niet het enige vrees ik maar ik hak met hetzelfde bijltje, er zijn lotgenoten
PS Ik zat net op je fotoemmer te kijken, maar RA scherm is ook al kasverrot
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Ja dat is inderdaad een verotte plek, in de zin dat het lastig te repareren is. Ik heb in diezelfde balk ook roestproblemen zie dit topic:
Het zit bij mij op een iets ander punt, maar het levert wel hetzelfde probleem op. Voor een optimaal resultaat schijnt de hele achterbrug onder de auto vandaan te moeten. Voor meer provisorisch reparatiewerk kan het op de manier die Trxke beschrijft in bovenstaand topic (is de beste tip tot nu toe lijkt mij!). De benzinetank moet er dan nog steeds wel onder vandaan.
Ik ben erg benieuwd naar de resultaten bij jou!

Totaal aantal Berichten: 1412
- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Hoe eh… hoop je te voorkomen dat deze in de fik gestoken wordt? Of is de pyromaan inmiddels opgepakt?
Napoleon liet wegen aanleggen.
André liet ze gladstrijken.

Totaal aantal Berichten: 6515
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Totaal aantal Berichten: 1412
- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Ah, de pyromaan zit in Nijmegen, zo te zien! Ik moet toevallig morgen in die stad zijn; dan neem ik maar een andere auto mee dan de CX.
Napoleon liet wegen aanleggen.
André liet ze gladstrijken.

Totaal aantal Berichten: 6515
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Jammer is dat… Moet die Dacia er maar aan geloven…
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)