Hallo allemaal,
ik heb een xsara coupe uit 99, en nou viel het mij laatst op dat de motorkap en de deuren niet helemaal netjes aansluiten.
bijv. de motorkap sluit aan 1 zijde netjes aan bij het voorscherm (zo heet dat toch? waar je wiel onder zit?) maar aan de andere kant valt hij iets meer naar beneden.
een deur zit aan de scharnierzijde ook iets meer naar binnen dan het voorscherm.
nou was mijn vraag: is dit gemakkelijk te (her)stellen?
of is het gewoon: staat fout, blijft fout?
Geboorte J-Unit
Citro-genen: geinstalleerd
vaak kan je wel iets nastellen maar laat dit wel doen als je dit zelf nog nooit heb gedaan
ach ik heb geen 2 linkerhanden.. ben wel linkshandig
maar het gaat er dus om of die paar mm bij te stellen zijn.
lijkt mij haast dat er niet veel aan te verpesten valt als je het zelf doet, is alleen weten wat je doet, toch?
Geboorte J-Unit
Deur stellen is geen doen. Is bij mijn xsara ook gedaan en zelfs de dealer durfde het niet aan. Die heeft dus een plaatwerker laten komen om het te stellen…
De motorkap is heel makkelijk bij een xsara… Als je hem open doet zie je vooraan twee zwarte rubberen dopjes zitten links en rechts tussen de lampen en de motorkapvergrendeling.
Deze kan je verdraaien met de hand en vervolgens met een steeksleutel kan je de moer die onderaan zit aandraaien. De kant waar het niet helemaal aansluit zal je dus dit stelschroefje moeten verdraaien. Doordat je kofferbakslot op dezelfde plaats blijft zitten zal de buitenkant iets omhoog gedwongen worden. Kijk uit dat je niet te ver draait, want dan kraak je je motorkap. Te hoog stellen zorgt ook voor fluitende geluiden tijdens het rijden.
Succes!
Xsara_Coupe
wat ik hieruit kan opmake is dat je voorscherm wa scheef zit.
als de aansluiting met beiden aan dat voorscherm is, zal het hoogstwaarschijnlijk wel liggen aan je voorscherm dat scheef zit.
ma hoe ge da moet rechten, weetk niet
Schade gehad?
voor zover ik weet is er geen schade aan de auto geweest, en ik heb het onderhoudsboekje en hij is gekocht bij een cit garage.
maar ik zal binnenkort eens even goed kijken of het aan het voorscherm kan liggen…
Geboorte J-Unit
voor zover ik weet is er geen schade aan de auto geweest, en ik heb het onderhoudsboekje en hij is gekocht bij een cit garage.
maar ik zal binnenkort eens even goed kijken of het aan het voorscherm kan liggen…
Geboorte J-Unit