Cx break "rappold" op kenteken zetten
ray
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 735
Geregistreerd: 10-10-2004

Gepost: 28 januari 2007 09:59 PM

Ik heb besloten om mijn voormalige duitse begrafenis break uit 1980 op kenteken te gaan zetten.
Het was van oorsprong een cx 2400 super break die door de firma rappold in duitsland omgebouwd is.
Er zat een scheidingswand,slede voor de kist,en als extra een verlengde achterklep in.
Aangezien de break belastingvrij wil ik weer een bank achterin zetten.
Ik heb de benzinemotor vervangen door een 120 pk td2 motor met bak.
Ik ben heel benieuwd of ik de cx op kenteken ga krijgen,ik zal in ieder geval van de keuringsmeester afhankelijk zijn.
Dus van een grijs kenteken(sonder zulassung)naar een geel kenteken,en van benzine naar t diesel.
Ik denk dat ik even het een en ander op papier ga zetten voor de keuringsmeester motortype en dergelijk,anders komen ze er niet uit,wat dan wel afkeur zal inhouden.
Het is in ieder geval een break die in het oog springt,smalspoor,donkergroenmett.,geen zijstrips,chromen elec.spiegels,die bijzondere achterklep.

Gr Raymond

Het was een cx of niks

Profiel  
 
Thijs
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4959
Geregistreerd: 18-09-2004

Gepost: 29 januari 2007 03:47 PM
  [ # 1 ]

Ik ben een tijdje terug met sans-pareil naar een blauwe Rappold in Emmen gaan kijken. Die had een 20 blokje en de genoemde kenmerken. De achterklep is inderdaad een grappig ding en qua roest viel ie best mee, alleen de rest van de auto was kas en kas verrot.

Die scheidingswand, krijg je die wel lekker los? Ik vond die wand er best goed ingezet.

It’s nice to be important but it is more important to be nice.

http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!

Profiel  
 
ray
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 735
Geregistreerd: 10-10-2004

Gepost: 29 januari 2007 07:15 PM
  [ # 2 ]

De scheidingswand viel wel mee,was inderdaad heel degelijk gebouwd.
De laadvloer is ook al verwijderd,ik moet alleen de achterbank nog vastzetten.
Apk keuren doe ik bij m’n eigen garage,zal nog wel een beetje werk aan zitten.
Roest valt wel mee,het is geen puntgave break,maar een jaar of drie zal ze het nog wel volhouden.
Is wel een grappig gezicht als je ervoor staat,je kijkt zo tegen de intercooler aan.
De complete voortrein is bij de motorwissel gecontroleerd,daar verwacht ik weinig problemen.
Er zitten achter immitatie bollen op ,die veren voor geen meter.
Het eerste wat ik doe is een paar originele deelbare bollen achterop zetten.
Veert ze dan nog slecht gaan er gelijk een paar gereviseerde draagarmen onder.
Eerst maar eens kijken wat ze er bij de rdw van vinden.
Het dagkenteken heb ik in ieder geval al binnen.

Gr Raymond

Het was een cx of niks

Profiel  
 
Thijsvandebles
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2963
Geregistreerd: 10-01-2005

Gepost: 29 januari 2007 07:33 PM
  [ # 3 ]

Lijkt me allemaal niet zo’n probleem. Waarschijnlijk gaan ze um keuren als een CX die orgineel Nederlandsch het dicht bij deze voiture past.
Dat wil zeggen: Ze moeten de auto kunnen “conformeren”.
Dus hij wordt gekeurd als een CX turbo diesel, en als deze bak aan alle specs. van die wagen voldoet keuren ze um gewoon goed.
Zo wordt mijn BX GTi automaat ombouw naar diesel op kenteken een TZD automaat.

Test

Profiel  
 
ray
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 735
Geregistreerd: 10-10-2004

Gepost: 16 februari 2007 06:19 PM
  [ # 4 ]

Het is gelukt om de cx op kenteken te krijgen,was wel even puzzelen daar bij de rdw.
Een break uit ‘80 met een 120 pk td intercooler is gewoon niet bekend.
Ik had mazzel dat de motorcode slecht leesbaar was,de originele ongeblazen dieseltjes die toen leverbaar waren hadden de motorcode m25 629 .
De motor die erin zit heeft de motorcode m25 669,alleen was de 2de 6 niet meer leesbaar.
Volgens de rdw zat er een m25 629 in,gewoon geleverd dus in 1980. Laughing
Ze vroegen nog hoeveel kw die motor had aan mij,88 dus,dat werd zo overgenomen.
Aangezien het een 2-persoons auto (met kist) is geweest,was schijnbaar een 5-persoons auto op kenteken een probleem.
Ze moeten officieel alle gegevens van het duitse kenteken overnemen.
Er zit nu wel een bank in.
Ik krijg nu een nul personen auto op kenteken.  Laughing
Gewoon volproppen dus,kan de politie niks van zeggen.
Apk heb ik nog niet laten doen,dat regel ik hier wel,zit nog een klein beetje werk aan.
Dit verslag komt later.

Gr Raymond

Het was een cx of niks

Profiel  
 
Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 16 februari 2007 06:51 PM
  [ # 5 ]

Gefeliciteerd Very Happy

0-personen auto Laughing dus je bent al strafbaar als je er in rijdt.
En lekker mooi van die motorcode, dat zijn nog eens de goede toevalligheden Laughing

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6515
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 16 februari 2007 06:56 PM
  [ # 6 ]

Hoe ziet zo’n ding eruit…? Foto?

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Profiel  
 
sergolet
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 68
Geregistreerd: 08-08-2006

- CX CX Reflex D (Familiale )
- CX Pallas 2.5 Diesel
Gepost: 06 maart 2007 07:30 PM
  [ # 7 ]

kenteken break

Hallo,
ik heb een reflex Break 2L benzine (Belg) die ik op NL kenteken wens te zetten, ik wiler een Dieselmotor(aanzuiger ) uit 1989 in bouwen, weet iemand of dit problemen oplevert als ik hem voor de invoer naar NL al ombouw m.b.t. de opname gegevens kenteken bij de RDW???
groet , Serge

Profiel  
 
ray
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 735
Geregistreerd: 10-10-2004

Gepost: 06 maart 2007 07:59 PM
  [ # 8 ]

Als je er een gewone ongeblazen diesel in zet,leverd het geen problemen op.
Ik heb mazzel gehad met de turbo diesel die er nu inzit,omdat het motornr niet goed leesbaar was.
Dat moet dus m25 629 zijn.
Houd er rekening mee dat de bovenste motorsteunhouder van jouw 2l break op een andere plek zit.
Als je nog een smalspoor break hebt moet je de originele aandrijfassen gebruiken,en je moet een binnenscherm wat aanpassen.
Origineel zitten er in die bouwjaren nog van die oude dieselmotoren waar geen d.riem opzit,maar tandwielen.
Die zijn aan de distr.b.zijde wat smaller.
Het is mij gelukt om de break op kenteken te zetten,moet jou ook lukken.

Gr Raymond

Het was een cx of niks

Profiel  
 
ernst23
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1745
Geregistreerd: 18-09-2004

- C1 Ambiance
- CX Gti
Gepost: 07 maart 2007 12:47 AM
  [ # 9 ]

Ik denk dat het geen probleem is als hij ook diesel op kenteken wordt en zodanig gekeurd wordt. Er zal wel gekeken worden of de motor veilig is ingebouwd en veilig op de weg is.

ray schreef:

Als je er een gewone ongeblazen diesel in zet,leverd het geen problemen op.
Ik heb mazzel gehad met de turbo diesel die er nu inzit,omdat het motornr niet goed leesbaar was.
Dat moet dus m25 629 zijn.
Houd er rekening mee dat de bovenste motorsteunhouder van jouw 2l break op een andere plek zit.
Als je nog een smalspoor break hebt moet je de originele aandrijfassen gebruiken,en je moet een binnenscherm wat aanpassen.
Origineel zitten er in die bouwjaren nog van die oude dieselmotoren waar geen d.riem opzit,maar tandwielen.
Die zijn aan de distr.b.zijde wat smaller.
Het is mij gelukt om de break op kenteken te zetten,moet jou ook lukken.

Gr Raymond

Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”

Profiel  
 
ray
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 735
Geregistreerd: 10-10-2004

Gepost: 09 maart 2007 09:48 PM
  [ # 10 ]

Nwe apk

Sinds vandaag zit er een jaar apk op,fietste er zo doorheen.
Morgen de cx van audio voorzien,en de kleine gebreken oplossen.
In de toekomst wil ik een klankkast maken die ik achterin de break wil zetten,voor een goed geluid.
Gelijk een versterker en filters integreren,plug and play.
Ik heb hier nog een setje 12 inch woofers liggen dus dat gaat wel klinken.
Een van de gebreken is het tellerblok
Er zit een tellerblok in van een trd turbo serie 1,helaas werkt nog niet alles.
De toerenteller,en de temperatuurmeter,en de oliepeilmeter zijn nog dood.
Ik moet nog 2 reserve tellerblokken hebben,misschien moet ik wat samenstellen.
Dat spul is allemaal uit slopers gekomen die al heel wat tonnen achter de kiezen hadden,altijd weer afwachten wat er nog werkt.
De voorste veerbollen ga ik ook nieuw vullen,al veert ze niet echt slecht.
De cx heeft zeker 6 jaar stilgestaan met deze bollen erop,en ze veert nog steeds goed,hoe is het mogelijk.
Rijd echt lekker zo’n smalspoor break met td2 motor.

Gr Raymond

Het was een cx of niks

Profiel  
 
ernst23
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1745
Geregistreerd: 18-09-2004

- C1 Ambiance
- CX Gti
Gepost: 09 maart 2007 11:01 PM
  [ # 11 ]

Re: Nwe apk

Ik weet niet of je de Break van 2Black al hebt gezien, maar die is ook zo met audio bezig en heeft ook klankkasten gebouwd. Misschien moet je hem ff PBjen.

ray schreef:

Sinds vandaag zit er een jaar apk op,fietste er zo doorheen.
Morgen de cx van audio voorzien,en de kleine gebreken oplossen.
In de toekomst wil ik een klankkast maken die ik achterin de break wil zetten,voor een goed geluid.
Gelijk een versterker en filters integreren,plug and play.
Ik heb hier nog een setje 12 inch woofers liggen dus dat gaat wel klinken.
Een van de gebreken is het tellerblok
Er zit een tellerblok in van een trd turbo serie 1,helaas werkt nog niet alles.
De toerenteller,en de temperatuurmeter,en de oliepeilmeter zijn nog dood.
Ik moet nog 2 reserve tellerblokken hebben,misschien moet ik wat samenstellen.
Dat spul is allemaal uit slopers gekomen die al heel wat tonnen achter de kiezen hadden,altijd weer afwachten wat er nog werkt.
De voorste veerbollen ga ik ook nieuw vullen,al veert ze niet echt slecht.
De cx heeft zeker 6 jaar stilgestaan met deze bollen erop,en ze veert nog steeds goed,hoe is het mogelijk.
Rijd echt lekker zo’n smalspoor break met td2 motor.

Gr Raymond

Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook