vraagje
Ik ben sinds een maand eigenaar van een 22 trs en ben er erg blij mee. Ik heb de auto in een opwelling gekocht. Het was een opwelling die na lange tijd nu tot een climax kwam maar toch een opwelling.
Aangezien ik gemiddeld per jaar meer dan 30,000 km rijd zou het verstandiger zijn om te dieselen.
Ik ben dus benieuwd of iemand een 2500 diesel (liefst een turbo) zou willen ruilen voor mijn 22trs.
De auto is in 2004 geimporteerd en is roestvrij, heeft 187000 op de teller, is technisch in goede staat.
Als niemand geinteresseerd is blijf ik er absoluut in rijden maar ben benieuwd naar reacties. ( mischien iemand voor wie het belastingtechnisch interessant is om op benzine te rijden)
André ten Broeke
Mik er LPG in?
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!















Totaal aantal Berichten: 1412
Geregistreerd: 21-12-2005
- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Inderdaad, een 22 TRS doet het perfect op LPG. En dan rijd je een stuk voordeliger dan op diesel. Immers, dieselolie is per liter twee keer zo duur als gas en een CX diesel consumeert gemiddeld 1:14, terwijl een 22 TRS op LPG 1:8,5 moet kunnen halen. Da’s dus meer dan de helft.
Napoleon liet wegen aanleggen.
André liet ze gladstrijken.
Je hebt een pb’tje
Dit heb ik uitgerekend op http://www.autobelastingen.nl , er van uitgaande dat de auto 5 jaar in mijn bezit is en 30000km per jaar rijd. In de berekening is het inbouwen van een gastank van 1000 euro inbegrepen. Maakt dus niet veel uit gas of diesel. Een g3 installatie zou wel een stuk goedkoper zijn (nl 3082 per jaar) maar ik weet niet of een dergelijke installatie in een oude auto in te bouwen is.
kosten per jaar / op benzine / op diesel / op autogas (niet G3)
Afschrijving / € 232 / € 232 / € 282
Brandstofkosten / € 4588 / € 2099 / € 2073
Motorrijtuigenbelasting / € 444 / € 996 / € 940
Rentekosten / € 71 / € 71 / € 114
TOTALE KOSTEN PER JAAR / € 5335 / € 3398 / € 3410
De auto kost per kilometer /€ 0.17 / € 0.11 / € 0.11
André ten Broeke
Dan zou ik er lekker lpg in gooien en zo door rijden!
Een roestvrije technisch goeie cx is moeilijk te vinden. Bovendien weet je nu wat je hebt. Bij een andere moet je dat toch maar weer afwachten…
Daarbij klinkt een benzinemotor natuurlijk ook veel lekkerder
Xsara_Coupe
Xsara_Coupe schreef:Dan zou ik er lekker lpg in gooien en zo door rijden!
Een roestvrije technisch goeie cx is moeilijk te vinden. Bovendien weet je nu wat je hebt. Bij een andere moet je dat toch maar weer afwachten…
Daarbij klinkt een benzinemotor natuurlijk ook veel lekkerder![]()
Xsara_Coupe
Of iemand zou een mooie TRD Turbo II willen ruilen natuurlijk















Totaal aantal Berichten: 1412
Geregistreerd: 21-12-2005
- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Houdt autobelastingen.nl dan wel rekening met het verbruik van dit specifieke type auto? Want daar zit nou net het grote verschil!
Napoleon liet wegen aanleggen.
André liet ze gladstrijken.
cxfanatic schreef:Houdt autobelastingen.nl dan wel rekening met het verbruik van dit specifieke type auto? Want daar zit nou net het grote verschil!
Alle gegevens kun je zelf invoeren. Het is een handige site. Je kunt heel makkelijk gegevens veranderen en zien wat dat voor invloed heeft op je kosten.
André ten Broeke