Roest chassisbalk
docitro
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 102

Gepost: 10 januari 2007 12:49 PM

Mijn Cx heeft helaas rechts achter in een langsbalk een slechte plek zitten. Na wat gemorrel eraan viel er een gat van ongeveer 3 bij 3 cm. Sad Hij is hier overigens vorig jaar wel gewoon mee door de APK gekomen!
Maar officieel is dit toch afkeur?
Ik was van plan om eens een professionele anti-roestbehandeling uit te laten voeren, maar dan zullen dit soort slechte plekken eigenlijk eerst aangepakt moeten worden.

Mijn vraag is nu, kun je dit lassen? Ik heb zelf totaal geen ervaring met lassen, maar het lijkt me een lastig bereikbare plek. Het subframe/achterbrug hangt er namelijk onder. Ik heb op de foto even aangegeven waar de slechte plek bij mij zit (foto van mijn auto even niet mogelijk, want staat in stalling). Het gat zit in het zicht aan de zijkant van de balk, maar ook de onderkant van het U-profiel ziet/voelt krokant. Hier onder zit dus maar weinig ruimte tot aan het subframe.

Profiel  

erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243

Gepost: 10 januari 2007 05:03 PM
  [ # 1 ]

foto?

als ik het goed begrijp is het de aansluiting van de kokerbalk op de ronde buis?
dit is inderdaad een k… plek.
het beroerder is dat er een aantal lagen over elkaar heen zitten daar.

met de bereikbaarheid moet je rekenen dat het weg en schoonslijpen vaak een groter probleem is dan het lassen.
wil ook wel een keer kijken, en als het weinig werk is ook wel helpen.

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  

docitro
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 10 januari 2007 08:12 PM
  [ # 2 ]

Voor de foto, klik op de link. Het is dus een foto van een andere cx, met nog gezonde kokerbalk, heb alleen het punt even aangegeven. Dit omdat mijn auto nu in de stalling staat.