De rugleuning van de bestuurders stoel wil niet altijd recht op blijven staan. Een beetje naar achteren leunen zorgt al snel voor naar achter klappen rugleuning.
Ik begreep dat dit wel vaker voorkomt bij CX-en. Nu de APK bijna verloopt moet ik dit toch echt eens aanpakken. Wie heeft hier ervaring mee, of meer informatie over?

Totaal aantal Berichten: 6515
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Mijn bestuurdersstoel wil aan de rechterzijde ook weleens een klein stukje naar achteren knikken, maar het is nog geen probleem en valt tot nu toe alleen mij op. Geen oplossing paraat, maar ben wel benieuwd.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Totaal aantal Berichten: 1412
- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Heb ik al met een paar verschillende CX’en gehad. De tandjes van de rugleuningverstellen slijten uit, naarmate de auto meer km’s gedraaid heeft. Er zit niets anders op dan er een ander stoelframe in te zetten. Of je moet de verstelling vastlassen, maar dan kun je hem niet meer gebruiken.
Napoleon liet wegen aanleggen.
André liet ze gladstrijken.
Het stelmechanisme is niet los te vervangen? Een hele stoel vervangen vanwege een versleten tandwiel is ook zo zonde…

Totaal aantal Berichten: 1412
- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Je kunt alleen het stoelframe vervangen.
Napoleon liet wegen aanleggen.
André liet ze gladstrijken.