2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Zwitserse berglucht
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 08 maart 2007 05:38 PM
  [ # 16 ]
baroen schreef:

Maar als ik het zo laat als het is, verwacht je dan wel problemen?

Jeroen

Dat ligt er nogal aan hoe de installatie wordt geregeld.

Als de gasinstallatie lambda geregeld is zal die pulsair zeker een probleem vormen. En EGR lijkt me ook wel iets waar je rekening mee moet houden in de mengselbereiding. Waarschijnlijk dan maar liever dat soort zaken eraf halen.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25715
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 08 maart 2007 06:28 PM
  [ # 17 ]

Met een domme gasinstallatie met keelstuk op de inlaat werkt het waarschijnlijk prima. Zogauw je terugkoppeling gaat dien adhv mensel enz wordt het moeilijker.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Mr DS
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 401
Geregistreerd: 17-03-2006

- CX 25GTi Turbo 2
- AX Mega Tjaffer
Gepost: 08 maart 2007 07:21 PM
  [ # 18 ]

bogaard 77 schreef:
Met een domme gasinstallatie met keelstuk op de inlaat werkt het waarschijnlijk prima. Zogauw je terugkoppeling gaat dien adhv mensel enz wordt het moeilijker.


Volgens mijn gasspecialist zijn bij de ouderwetse gassystemen de luchtwegers letterlijk het lijdend voorwerp, m.a.w. die gaan vaak stuk ten gevolge van backfire en daar heb je bij een goed ingebouwde LPI installatie geen last van.

Gert

Van Citroën Traction Avant, via DS 23 pallas 23ie naar CX 2500 GTi Turbo2 en weer terug.

Profiel  
 
ernst23
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1745
Geregistreerd: 18-09-2004

- C1 Ambiance
- CX Gti
Gepost: 08 maart 2007 11:15 PM
  [ # 19 ]

Zo’n oude ‘ring’ installatie moet je alleen daarom al niet doen. Verder is bij het LPG injectie systeem het verbruik veel lager en geen tot weinig vermogenverlies. Enige reden om een oude installatie te verkiezen is misschien de lage prijs (€ 950 versus € 1800), maar dan is goedkoop duurkoop….. Heb wel ooit gehoord van een gat in het spruitstuk maken bij backfire. Daarna een kurk erin aan een ketting. Bij backfire stop je gewoon de kurk terug.

Mr DS schreef:

bogaard 77 schreef:
Met een domme gasinstallatie met keelstuk op de inlaat werkt het waarschijnlijk prima. Zogauw je terugkoppeling gaat dien adhv mensel enz wordt het moeilijker.


Volgens mijn gasspecialist zijn bij de ouderwetse gassystemen de luchtwegers letterlijk het lijdend voorwerp, m.a.w. die gaan vaak stuk ten gevolge van backfire en daar heb je bij een goed ingebouwde LPI installatie geen last van.

Gert

Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”

Profiel  
 
cxfanatic
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1412
Geregistreerd: 21-12-2005

- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Gepost: 09 maart 2007 12:14 AM
  [ # 20 ]

Ha, dat vind ik wel een creatieve oplossing. En het geluid van een knallende kurk is natuurlijk heerlijk Frans.

Napoleon liet wegen aanleggen.
André liet ze gladstrijken.

Profiel  
 
ernst23
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1745
Geregistreerd: 18-09-2004

- C1 Ambiance
- CX Gti
Gepost: 09 maart 2007 12:21 AM
  [ # 21 ]

Mooie kar! Ik zou willen dat onze familiale er zo uitzag! Succes ermee! CXduNord heeft idd altijd mooie auto’s staan tegen redelijk schappelijke prijzen, voor zover je dat kunt beoordelen zonder de auto’s te zien natuurlijk.

baroen schreef:

Hier staan enige foto’s. Op de eerste zijn voor de kenner afwijkingen te zien t.o.v. de standaard opbouw bij een 25i motor.  

Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”

Profiel  
 
baroen
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 755
Geregistreerd: 09-07-2004

- ID/DS DS20H
- CX 25 Tri automaat serie 1
- Dyane 6
Gepost: 09 maart 2007 01:26 AM
  [ # 22 ]

Op de papieren die bij het système antipollution horen, (ja dit moest jaarlijks gekeurd worden, leuk land lijkt me dat ook wat regels e.d.) staat wat merkwaardigs. Het motor type zou zijn M65/ 663
Komt iemand dit bekend voor? Standaard hoort er een M65 /659 in te hangen. Of duidt dat de Zwitserse aanpassing?
Ook vreemd is dat een Zwitserse break, overigens zonder airco 1480kg schijnt te wegen en een Nederlandse break autom. 1445kg. Dat komt qua NL belastingregime weer goed uit terwijl ze in Zwitserland spreken van een motorinhoud van 2499cc! Dat zal daar wel belatingtechnisch zijn…

troenen heden: Citroën CX 25 tri break autom 1984 (LPG/Benz);  Citroën Dyane 6 1980; DS20H 1974

troenen verleden: Citroën BX 1.4e 1985; Citroën GSA club C-Matic 1981 (LPG/Benz);  Citroën XM 2.1td break automaat 1996; Citroën CX 25 i.e.pallas automaat 1984; Citroën CX 25 GTi automaat 1987 Citroën C15 militair familiale 1.8D 1997 (96 volgens RDW Wink )

Profiel  
 
cxfanatic
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1412
Geregistreerd: 21-12-2005

- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Gepost: 09 maart 2007 11:48 AM
  [ # 23 ]

Dat ligt er maar net aan wát ze wegen. Met volle tank, bijvoorbeeld? In Nederland hebben ze ook twee aanduidingen: leeggewicht en rijklaar gewicht. Zit 100 kg verschil tussen!

Napoleon liet wegen aanleggen.
André liet ze gladstrijken.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25715
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 09 maart 2007 12:11 PM
  [ # 24 ]

Die luchtweger is idd de zwakkeschakel. Ik heb wel eens een systeempje gezien met een otortje die die klep helemaal open trok als je op lpg rijdt.

Ook wordt er wel een soort trekhaak-stekkerdoos klep ding toegepast die open blaast bij backfire en zich automatisch weer sluit.
Een kennis rijdt met een stene grosch dop in een rubbertje ( met een touwtje) die er ook af en to uitklapt ( boerenmestwagen 7 serie)...

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25715
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 09 maart 2007 12:13 PM
  [ # 25 ]

Er loopt overigens HIER een draad over lpg in de CX!!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Mr DS
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 401
Geregistreerd: 17-03-2006

- CX 25GTi Turbo 2
- AX Mega Tjaffer
Gepost: 11 maart 2007 02:30 AM
  [ # 26 ]

baroen schreef:

Op de papieren die bij het système antipollution horen, (ja dit moest jaarlijks gekeurd worden, leuk land lijkt me dat ook wat regels e.d.) staat wat merkwaardigs. Het motor type zou zijn M65/ 663
Komt iemand dit bekend voor? Standaard hoort er een M65 /659 in te hangen. Of duidt dat de Zwitserse aanpassing?

Ja heel bekend er zit bij mij een sticker met allerlei gegevens op de binnenzijde van de motorkap -als de kap open staat aan de rechterzijde-  en daar staat o.a. hetzelfde motortype op. Kennelijk alleen op Zwitserse auto’s gebruikt.

Gert

Van Citroën Traction Avant, via DS 23 pallas 23ie naar CX 2500 GTi Turbo2 en weer terug.

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook