OLIE IN VAK KOELVLOEISTOF GEDAAN!! WAT NU!!!
Angeleyes
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 1

Gepost: 12 maart 2007 07:03 PM

Sad  Van de week brandde het lampje van de olie.
Mijn man vulde die bij. Ik vertrouwde erop dat alles ok was.
Toch ging het lampje nog aan bij het starten.
Het gaat ook meteen weer uit.

Vandaag brandde het lampje van de koelvloeistof… maar ook dat van de olie pinkt bij starten eventjes.
Ik keek na in het boekje waar ik koelvloeistof in moest doen en wat bleek..
In het vakje waar mijn man de olie deed moet de koelvloeistof en de olie moet in een ander.
Ik denk dat dit een ramp is.
Ik nam een fles water om dat vak van de koelvlstf bij te vullen en zag dat daar een witte smurrie inzat.
Ik herinner me dat hij het daarin deed.

Ik weet absoluut niet wat ik nu moet doen Sad
Hoe kan die olie eruit gehaald worden.
Koelvloeistof, is dit een speciaal produkt. Waarom gieten mensen dan gewoon water erbij of is dat voor in een ander “vak”?

Een beetje domme vragen misschien voor op een professionele site, maar ik durf niet meer met de wagen rijden nu…

Heel graag snel een antwoordje!! Merciekes Very Happy

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231

Gepost: 12 maart 2007 07:22 PM
  [ # 1 ]

Re: OLIE IN VAK KOELVLOEISTOF GEDAAN!! WAT NU!!!

Angeleyes schreef:

Een beetje domme vragen misschien voor op een professionele site, maar ik durf niet meer met de wagen rijden nu…

Heel graag snel een antwoordje!! Merciekes Very Happy

Ai, heel vervelend.

Beter olie bij de koelvloeistof, dan koelvloeistof bij de olie. Maar olie bij de koevloeistof is ook niet goed. De sludge achtige substantie kan koelkanalen blokkeren en de olie zal op den duur (als je het niet weghaalt) de rubberdelen in het koelsysteem aantasten.

Kortom: zo snel mogelijk het koelsysteem aftappen, spoelen met veel water en dan weer afvullen met koelvloeistof. Als je hier geen ervaring mee hebt, laat het dan door de garage doen.

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook