waterman771 schreef:De verdeler van een 2400 Gti past ook en die is electronisch. Dat de curve niet geheel gelijk is maakt niets uit. Ik heb ze een aantal keren in een 2000/2200/2400 carbu geklust en dat werkte prima!
Dat is mooi nieuws!!
Animal triste post coitum
gefeli gewoon een mooi vouwdak inzetten net als ik
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl
Hoi,
ik heb ook een 2200 Pallas uit 1976 en ik heb mijn 4 bak verwisseld voor een 5 bak. Een uitgebreid topic met linkje naar fotos heb ik al eens gepost:
http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=172435&highlight;=
Goed te doen, maar je hebt dus ee nieuwe baksteun nodig en nieuwe aandrijfassen, plus wat creativiteit.
Oh ja
Oh ja, ik kan zeggen dat het een erg groot verschil vind uitmaken, dus gewoon doen! Vooral bij relaxed toeren met 120-130 op de snelweg. Kilometerteller is vrijwel tot op de km nauwkeurig tot 150 km/u kan ik je nog melden…
Dat lijkt idd niet al te lastig die modificatie.
Animal triste post coitum
Ha Gefeliciteerd en welkom to the CX-world, heb je eindelijk de mooiste Citroen te pakken.
C4 Feel handgeschakeld, C5 Aircross, Voorheen C5 II 2.0 16V berline, C1, C5 Break Ligne Prestige 2.0 16V Phase I, CX Prestige, XM 2.0 16V, Xsara Break, Xantia 1.6 Tentation, 2x AX, Xantia 1.8 16V.
iig de meest ondergewaardeerde, heb ik het idee.
Ik heb een beetje zitten zoeken naar hoe een CX in elkaar zit en nu roept deze foto: een grote vraag bij me op; zit de koets aan het chassis gelast, of zit dat nu [met ophangrubbers er tussen lijkt het wel] vastgeschroefd?
Animal triste post coitum
Koets zit met bouten/silentrubbers aan het subframe vast. De bouten zitten op de plekken van de witte rondjes.
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Van dat antwoord word ik heel blij!
Animal triste post coitum
Beste manier van restauratie is ook de spullenboel lichten. Alle kabels loshalen, stuurhuis eruit en dan kan de koets eraf. Met het blok nog op zn plekkie. Moet je daar alleen de ruimte voor hebben… Dan kun je mooi het subframe helemaal conserveren en de koets eventueel stralen.
Dit idee:
Nog wat pics: http://zever.dbsec.net/fotos/citroen/zever/CX_lichten/
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Dat lijkt me idd de way to go. Trekt die dakconstructie het trouwens wel om daaraan het hele koetwerk [+blok] van het subframe af te tillen, zoals op die foto’s te zien is?
Animal triste post coitum
Het blok blijft op het subframe zitten. Maar nee dat houd het dak niet. Je moet het met een paar man voor en achter of 2 kranen voor en achter tillen. Dak zegt deuk op deze manier
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Dat dacht ik al.
Animal triste post coitum
enne… gefeliciteerd!
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
Dank je!
Animal triste post coitum