Totaal aantal Berichten: 4911
- C15 GV (Grand Volume)
Heeft iemand nog tips om met de minste moeite en de minste kans op beschadigingen de chromen rand om het raam bij een serie 1 portier te verwijderen?
Ik heb het bij een sloopportier geprobeerd met een schroevendraaier, maar dit was niet echt een succes…
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa

Totaal aantal Berichten: 2475
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Beste is denk ik om eht te proberen met een plamuurmes…
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
bxsport schreef:Beste is denk ik om eht te proberen met een plamuurmes…
nope
je moet het raam open zetten en dan de rubbers eruithalen en dan kan je heel voorzichtig de chromen randen weghalen maar doe het heeeeeel voorzichtig

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- CX 2.5 Prestige
bij mij is het zo gelukt. pas wel op dat je ze niet kromtrekt…

Totaal aantal Berichten: 4911
- C15 GV (Grand Volume)
citroenc2 schreef:bxsport schreef:Beste is denk ik om eht te proberen met een plamuurmes…
nope
je moet het raam open zetten en dan de rubbers eruithalen en dan kan je heel voorzichtig de chromen randen weghalen maar doe het heeeeeel voorzichtig
ik zat me al af te vragen hoe je ze dan in hemelsnaam weer fatsoenlijk zou moeten kunnen monteren (in geval van plamuurmes).
Ik ga het binnenkort eens proberen…
tnx voor de tips!
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
Bij de voorportieren zit de strip aan de voorkant vastgeschroefd. Je kunt moeilijk bij dit moertje komen (erg klein) en meestal zitten ze vastgeroest. De achterportieren hebben dit klemmetje juist aan de achterzijde van de deur.
Zodra je deze los hebt kun je de sierstrip voorzichtig naar achteren wegschuiven. Eventueel kun je een schroevendraaier of plamuurmes gebruiken om de strip los te klikken, alleen bestaat dan de kans dat je de lak beschadigd.
De klemmetjes zijn hetzelfde als van de DS en kunnen bij oa Chyparse in Almere worden gekocht.
Succes
‘k ben blij dat ‘k glij

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- CX 2.5 Prestige
ik heb een serie 1 he den de chromé op de deur zit vast met clips als je daar onderstchuift springt de chomen lijst naar boven en is ie los!