Het zou niet de eerste keer zijn dat iemand een cx of GSA moet repareren nadat het hydraulisch systeem het begeven heeft…
Wat is de meest handige manier om hem thuis alsnog (stel dat onderaan een drukleiding stuk is gegaan) omhoog te krijgen (klinkt wel raar)?
Alvast bedankt voor de hulp!
Groeten,
Gagarinn
Hobby kost geld en neen je verdient er niks aan…echt niet!
Ik zou zeggen een krik. Maar dat is vast niet wat je bedoeld?
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!

Totaal aantal Berichten: 3025
- BX 19 GT
- BX 16 RS
Maar wat voor krik dan? Want de meeste die ik ken, kun je dan niet meer op een geschikt punt onder de auto krijgen.
Je hebt van die hele platte krikken ( of is het kriks ). Maar aan de achterkant krijg je er vast een normale krik onder, evt met een balk onder het subframe of chassisbalk. En als ie achter op hoogte is moet je er aan de voorkant gewoon onder de kriksteun bijkunnen.
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
cx omhoog krijgen
Vorige week nog gehad, klein potkrikje en voldoende stophout en geduld, voor onder een trekoog beginnen en maar stapelen met die blokken totdat alle pootjes in de lucht hangen, wel geen aldi krikje die spetteren namelijk vlug uit elkaar. succes

Totaal aantal Berichten: 15438
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Ik heb een schaarkrikje uit mijn oude 205 gehouden. Deze past tussen de grond en het originele krikpunt in het midden van de dorpel (GS) als de wagen volledig op zijn gat ligt.
Hey bedankt allemaal…
Ik onthoud vooral de schaarkrik die je inderdaad zo laag kan onderdoor schuiven….Ook achteraan beginnen is logisch, ik heb daar een trekhaak die wel wat kan verdragen.
Ik laat jullie weten of het gelukt is!
Groeten…

Totaal aantal Berichten: 401
- CX 25GTi Turbo 2
- AX Mega Tjaffer
Luchtkussenkrik; werkt helemaal super. Motor laten draaien en het ding vult zich met uitlaatgas. Daarna op bokjes en sleutelen maar.
Gert
Van Citroën Traction Avant, via DS 23 pallas 23ie naar CX 2500 GTi Turbo2 en weer terug.
Schitterend…meteen bestellen…reuzetip!

Totaal aantal Berichten: 401
- CX 25GTi Turbo 2
- AX Mega Tjaffer
Conrad heeft ze in het assortiment.
Gert
Van Citroën Traction Avant, via DS 23 pallas 23ie naar CX 2500 GTi Turbo2 en weer terug.

Totaal aantal Berichten: 1745
- C1 Ambiance
- CX Gti
3 ton draagkracht voor maar 50 euri.
Ter vergelijking: potkrik 3 ton = 17 euri en garagekrik 2 ton = 20 euri
Mr DS schreef:Conrad heeft ze in het assortiment.
![]()
Gert
Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”
Als je natuurlijk een professionele ´lage´garagekrik aanschaft zit je al snel ver boven 200 euri´s…Toch even zo´‘blaaszak’ proberen + past makkelijk in een hoekje in je auto…

Totaal aantal Berichten: 15438
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
En toch vind ik het geen lekker idee dat mijn auto in de lucht wordt gehouden door een zak met uitlaatgassen.
Niet alleen omdat het lek kan gaan, maar ook omdat je een hoge weerstand op je uitlaat zet.
Ieder zijn meug natuurlijk, maar een krik bevalt mij eigenlijk prima i.c.m. met een stel bokjes. Daarbij komt dat die ook minder ruimte in beslag nemen onder de auto zodat het werken er onder weer makkelijker wordt.
Wij hebben een ‘pneumatisch hefkussen’ van Holmatro, ideaal! het is een vierkant ding van 40 bij 40, en als je er perslucht op zet, gaat hij van 2.5cm naar 20cm. Vooral bij hydraulische vering handig, omdat de auto de grond soms bijna raakt. Luchtkussen er onder, opblazen, houten blok er onder en aan de slag.
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Homatro…Blijjkbaar echt professioneel materiaal. Blijkbaar voor reddingsacties…? Waar heb jij de jouwe gehaald?
heb je ook fotos van je cxen en dan vooral de gti